správne negatívny vplyv na služby verejnej správy na občana. Podľa názoru Komisie by však mal byť vyznačený aj negatívny vplyv na procesy služieb vo verejnej správe, a to z dôvodu, ktorý predkladateľ uvádza v analýze vplyvov na služby verejnej správy pre občana - Na zisťovanie splnenia podmienok podľa § 70 ods. 7 písm. a) až d) zákona o službách zamestnanosti úradom u dotknutých subjektov (Finančné riaditeľstvo, zdravotné poisťovne, Sociálna poisťovňa, Národný inšpektorát práce) sa navrhuje stanoviť maximálna lehota 15 pracovných dní. – doteraz nebola stanovená žiadna lehota.
Konkrétne k analýze vplyvov na služby verejnej správy pre občana Komisia uvádza nasledovné: -Bod 7.1.2 je potrebné vyplniť podľa metodického postupu
oNázov služby - napr. podanie žiadosti o vydanie výpisu z listu vlastníctva – ide o názov služby, ktorá sa bude navrhovaným zákonom meniť
oPlatná právna úprava, na základe ktorej je služba poskytovaná - napr. zákon č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon) v znení neskorších predpisov
oSubjekt, ktorý je na základe platnej právnej úpravy oprávnený službu poskytovať - napr. okresný úrad.
-V bode 7.1.3. je potrebné vyšpecifikovať, či ide o priamy alebo nepriamy vplyv na službu verejnej správy – taktiež podľa metodického postupu
-V bode 7.2 je potrebné uviesť, či navrhovaná zmena bude mať dopad na občana, čo sa týka jeho finančných nákladov.
oStále platí, že občan si podá žiadosť o poskytovanie príspevku, ale zároveň podľa navrhovanej zmeny sa musí dostaviť na úrad podpísať dohodu o poskytnutí príspevku, čiže sa zvýšia jeho nepriame finančné náklady (cestovné).
Vyjadrenie MPSVR SR: Doplnené v predmetných bodoch. K analýze vplyvov na podnikateľské prostredie
1.V časti 3.1 Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie „Dotknuté podnikateľské subjekty – z toho MSP“ predkladateľ uvádza, že negatívny vplyv na podnikateľské prostredie, ktorý označil v Doložke vplyvov, bude v súvislosti s reguláciou podmienok, za ktorých môže uchádzač o zamestnanie (ďalej len „UoZ“) vykonávať zárobkovú činnosť spočívať v tom, že zamestnávatelia budú častejšie s UoZ uzatvárať dohodu o pracovnej činnosti/dohodu o vykonaní práce na kratšie obdobie, v úhrne 40 kalendárnych dní v roku. Komisia má za to, že to nie je jediný negatívny vplyv na podnikateľské prostredie, ktorý bude dôsledkom regulácie podmienok, za ktorých môže UOZ vykonávať zárobkovú činnosť. Ďalší negatívny vplyv na podnikateľské prostredie bude totiž dôsledkom novej úpravy, podľa ktorej počas vykonávania absolventskej praxe uchádzač o zamestnanie nesmie byť v pracovnoprávnom vzťahu u zamestnávateľa, u ktorého vykonáva absolventskú prax. Také isté zrušenie súbehu sa týka aj dobrovoľníckej služby. Tento zamestnávateľ príde o časť pracovnej sily, nakoľko UOZ sa bude musieť rozhodnúť, či si ponechá pracovnoprávny vzťah (čím stráca status UOZ a tým pádom aj nárok na absolventskú prax) alebo absolventskú prax so statusom UOZ (čím stráca možnosť pracovnoprávneho pomeru). Komisia odporúča predkladateľovi tieto skutočnosti doplniť do predmetnej časti Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie.
Vyjadrenie MPSVR SR: Doplnené v časti 3.1. 2.V časti 3.2 Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie „Vyhodnotenie konzultácií – z toho MSP“ predkladateľ pri pripomienke č. 3 adresovanej zo strany SBA (K § 51 ods. 4 a § 52a ods. 2 - zrušenie súbehu zárobkovej činnosti a vykonávania absolventskej praxe alebo aktivačnej činnosti formou dobrovoľníckej služby – zaviesť takéto zrušenie súbehu len u jedného-totožného zamestnávateľa;) udáva ako vyjadrenie predkladateľa, že „MPSVR SR sa nestotožňuje sa