Rozumie sa najmä na prístup k:
☞sociálnej ochrane, sociálno-právnej ochrane, sociálnym službám (vrátane služieb starostlivosti o deti, starších ľudí a ľudí so zdravotným postihnutím),
☞kvalitnej práci, ochrane zdravia, dôstojnosti a bezpečnosti pri práci pre zamestnancov a existujúcim zamestnaneckým právam,
☞pomoci pri úhrade výdavkov súvisiacich so zdravotným postihnutím,
☞zamestnaniu, na trh práce (napr. uľahčenie zosúladenia rodinných a pracovných povinností, služby zamestnanosti), k školeniam, odbornému vzdelávaniu a príprave na trh práce,
☞zdravotnej starostlivosti vrátane cenovo dostupných pomôcok pre občanov so zdravotným postihnutím,
☞k formálnemu i neformálnemu vzdelávaniu a celoživotnému vzdelávaniu,
☞bývaniu a súvisiacim základným komunálnym službám,
☞doprave,
☞ďalším službám najmä službám všeobecného záujmu a tovarom,
☞spravodlivosti, právnej ochrane, právnym službám,
☞informáciám
☞k iným právam (napr. politickým).
Sporiteľom, ktorým legislatívna zmena rozšíri možnosť výberu formy vyplácania ich dôchodkových úspor (programovým výberom resp. dočasným dôchodkom), zároveň poskytne možnosť financovať ich individuálne potreby.
Sprístupnenie úspor vo vyššej sume umožní sporiteľom zmeniť súčasnú štruktúru výdavkov (napríklad vo forme splátky úverov), čím sa im do budúcnosti zvýši disponibilný príjem. Zároveň je možné očakávať, že nasporenú sumu môžu použiť na úhradu výdavkov spojených so sociálnymi službami či zdravotným postihnutím, čím sa zvýši kvalita ich života.