1
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
___________________________________________________________________________
VII. volebné obdobie
Číslo: CRD-1762/2016
254a
Spoločná správa
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa mení zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov (tlač 254) vo výboroch v druhom čítaní
___________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona.
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením zo 12. októbra 2016 č. 255 sa uzniesla prerokovať vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa mení zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov (tlač 254) v druhom čítaní a prideliť ho týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky,
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport.
Ako gestorský výbor určila Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport a určila lehoty na jeho prerokovanie.
2
Výbory prerokovali návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky.
Iné výbory o návrhu zákona nerokovali.
II.
Gestorský výbor konštatuje, že do začatia rokovania o návrhu zákona nedostal žiadne stanoviská od poslancov podané podľa § 75 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
III.
K vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa mení zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov (tlač 254) zaujali výbory Národnej rady Slovenskej republiky tieto stanoviská:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky v uznesení č. 91 zo 16. novembra 2016,
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet v uznesení č. 94 z 15. novembra 2016
a
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládeža šport v uznesení č. 36 z 10. novembra 2016
zhodne odporúčajú návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi uvedenými v časti IV. spoločnej správy.
IV.
Z uznesení výborov uvedených v III. časti tejto spoločnej správy vyplývajú tieto doplňujúce a pozmeňujúce návrhy:
1.V čl. I sa vypúšťa bod 1.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
V nadväznosti na požiadavku športovej obce sa vypúšťa zúženie množiny športovcov, ktorých zákon považuje za vrcholových.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
3
2.V čl. I sa za bod 1 vkladajú nové body 2 a 3, ktoré znejú:
„2. V § 3 písm. c) prvom bode sa slová „na návrh národného športového zväzu zo zoznamu najvýkonnejších športovcov na športovú reprezentáciu” nahrádzajú slovami „zo zoznamu najvýkonnejších športovcov na športovú reprezentáciu na návrh národného športového zväzu, na návrh Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo školstva”), ak pre daný šport nie je národný športový zväz alebo ak národný športový zväz bezdôvodne nenavrhne vrcholového športovca do rezortného športového strediska“.
3.§ 3 sa dopĺňa písmenom t), ktoré znie:
„t) športom všetky formy telesných aktivít, ktoré prostredníctvom príležitostnej alebo organizovanej účasti vedú k preukazovaniu alebo zvyšovaniu telesnej zdatnosti a duševnej pohody, formujú sociálne väzby alebo umožňujú dosahovať výsledky v súťažiach na všetkých úrovniach.“.“
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Návrh na doplnenie druhého bodu reaguje na praktickú požiadavku možnosti zaradenia športovca do rezortného športového strediska aj na návrh ministerstva školstva. Z objektívnych dôvodov sa môže stať, že športovec nebude môcť byť zaradený do rezortného športového strediska na návrh národného športového zväzu alebo v danom športe nepôsobí národný športový zväz. Preto sa navrhuje doplniť možnosť, aby návrh na zaradenie športovca do rezortného športového strediska mohlo v odôvodnenom prípade podať aj ministerstvo školstva.
Praktické skúsenosti aplikácie zákona o športe preukázali potrebu zadefinovania pojmu šport. Ustanovenie § 3 sa preto uvedeným pozmeňujúcim návrhom dopĺňa o definíciu športu.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
3.V čl. I sa vypúšťa bod 2.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
V nadväznosti na požiadavku športovej obce sa vypúšťa spresnenie týkajúce sa profesionálnych športovcov v individuálnych športoch.
4
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
4.V čl. I bode 4 v § 4 ods. 6 v časti vety za bodkočiarkou sa slovo „súťaž“ nahrádza slovami „účasť na súťaži“.
Úprava formulácie ustanovenia za účasť na súťaži sa nepovažuje participácia na súťaži športu pre všetkých, nie samotná súťaž športu pre všetkých.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
5.V čl. I bode 7 v § 6 ods. 4 sa slová „Ministerstvu školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo školstva”)” nahrádzajú slovami „ministerstvu školstva”.
Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na presun legislatívnej skratky.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
6.V čl. I bode 8 v § 9 ods. 1 sa slová „zmluvného vzťahu“ nahrádzajú slovami „osôb s príslušnosťou založenou zmluvným vzťahom“ a slová „dobrovoľníckeho vzťahu“ sa nahrádzajú slovami „dobrovoľníckym vzťahom“.
Úprava formulácie ustanovenia tak, aby bola zabezpečená nadväznosť na predchádzajúci text a bolo zrejmé, že príspevok na športovú činnosť sa nevyberá od osôb s príslušnosťou k športovej organizácii založenou zmluvným vzťahom na základe zmluvy o profesionálnom vykonávaní športu a zmluvy o amatérskom vykonávaní športu a dobrovoľníckym vzťahom.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
5
7.V čl. I bod 11 znie:
„11. V § 11 ods. 3 druhej vete sa slová „Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo školstva”)” nahrádzajú slovami „hlavný kontrolór športu”.”.
Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na presun pôsobnosti vzdelávania kontrolórov z ministerstva školstva na hlavného kontrolóra športu.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
8.V čl. I sa vypúšťa bod 15.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Vzhľadom na druh niektorých športov a ich infraštruktúru nie je možné objektívne navýšiť počet aktívnych športovcov zo 100 na 200 na splnenie podmienky pre uznanie za národný športový zväz. Preto sa uvedenou zmenou navrhuje ponechanie pôvodného stavu.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
9.V čl. I sa za bod 17 vkladá nový bod 18, ktorý znie:
„18. V § 19 ods. 3 písm. a) sa za slovo „športovcov” vkladajú slová „a úroveň súťaže, v ktorej súťažia” a slovo „súťaží” sa nahrádza slovom „súťažia”.”.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Vzhľadom na rôzne výklady v aplikačnej praxi pri tvorbe kľúča delegátov v stanovách národného športového zväzu sa návrhom zákona spresňuje, že úroveň súťaže sa zohľadňuje nielen pri družstvách, ale aj pri jednotlivých športovcoch. Aj pôvodný zákon o športe predpokladá rovnaký prístup, preto je účelné jednoznačne a presne vymedziť, ako národný športový zväz postupovať pri kľúči delegátov, aby sa predišlo výkladovým nejasnostiam.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
6
10.V čl. I sa za bod 21 vkladá nový bod 22, ktorý znie:
„22. V § 31 ods. 2 sa vypúšťa bodkočiarka a časť vety za bodkočiarkou.”.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Pokiaľ ide o úpravu v bode 22, uvedená časť ustanovenia bránila športovcom straším ako 15 rokov, ktorí ešte neskončili povinnú školskú dochádzku, vstupovať do zmluvných vzťahov v športe. Stále však platí vyjadrenie zákonného zástupcu, ak športovec od 15 do 18 rokov veku vstupuje do zmluvného vzťahu. Pri uzatvorení zmluvy o profesionálnom vykonávaní športu pred skončením povinnej školskej dochádzky sa vyžaduje povolenie inšpektorátu práce.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
11.V čl. I sa za bod 30 vkladá nový bod 31, ktorý znie:
„31. V § 59 ods. 5 sa za slovo „vydanie,” vkladajú slová „alebo neplní úlohy podľa § 16 ods. 2,”.”.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Navrhovanou zmenou sa dopĺňa mechanizmus straty uznania za národný športový zväz v prípade, ak národný športový zväz neplní úlohy, ktoré mu zákon o športe ukladá.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
12.V čl. I bode 34 v § 61 ods. 1 písm. k) sa slová „kontrolu dodržiavania“ nahrádzajú slovami „vykonáva kontrolu dodržiavania“.
Úprava formulácie ustanovenia vzhľadom na chýbajúce sloveso.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
7
13.V čl. I bode 38 sa slová „zakladajúci dokument“ nahrádzajú slovom „činnosť“ a slová „až 23” sa nahrádzajú slovami „a 22”.
V nadväznosti na vykonateľnosť príslušných ustanovení v podmienkach športových klubov sa vypúšťa ustanovenie upravujúce voľby a účasť nezávislého pozorovateľa.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
14.V čl. I sa za bod 38 vkladá nový bod 39, ktorý znie:
„39. V § 66 ods. 6 sa na konci bodka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto slová: „to platí, aj ak ide o poskytovanie prostriedkov zo štátneho rozpočtu medzi športovými organizáciami navzájom alebo medzi športovými organizáciami a športovcami.”.”.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Jednoznačným spôsobom sa ustanovuje, že aj v prípade reťazenia prostriedkov zo štátneho rozpočtu, teda ich poskytovanie národným športovým zväzom pre kluby, platí, že ich možno poskytnúť iba takej športovej organizácii alebo športovcovi, ktorý majú spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
15.V čl. I bode 43 v § 67 ods. 4 písm. e) sa slovo „ktorej“ nahrádza slovom „ktorého“.
Úprava skloňovania, keďže zámeno sa viaže na slovo „údaj“. Obdobná formulácia je v čl. I bode 42 [§ 67 ods. 3 písm. j)] návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
8
16.V čl. I bode 46 v § 67 ods. 10 sa slová „odôvodnená obava“ nahrádzajú slovami „odôvodnené podozrenie“.
Úprava formulácie ustanovenia.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
17.V čl. I sa za bod 52 vkladá nový bod 53, ktorý znie:
„53. § 69 sa dopĺňa odsekom 9, ktorý znie:
„(9) Ak národný športový zväz stratil spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov, počas obdobia straty spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov nemá nárok na príspevok uznanému športu; zodpovedajúcu časť príspevku uznanému športu ministerstvo školstva použije na plnenie úloh verejného záujmu v danom športe.”
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Navrhovaná úprava výslovne ustanovuje, že ak národný športový zväz stratí spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov, nemá nárok na príspevok uznanému športu. Ak národný športový zväz nemá spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov počas určitého obdobia a následne opätovne túto spôsobilosť nadobudne, v období straty nemá nárok na príspevok a tento mu nemožno poskytnúť ani spätne, ak sa jeho spôsobilosť obnoví. Zároveň sa pre ministerstvo školstva ustanovuje možnosť, aby použilo takúto časť príspevku uznanému športu na plnenie úloh verejného záujmu v športe, napríklad na športovú reprezentáciu, či prípravu talentovanej mládeže.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
18.V čl. I sa za bod 58 vkladá nový bod 59, ktorý znie:
„59. V § 81 ods. 1 písmená q) a r) znejú:
„q) výška ročného príspevku podľa § 9 ods. 1 a členského príspevku,
r) dátum úhrady ročného príspevku podľa § 9 ods. 1 alebo členského príspevku,”.“.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
9
Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na zmenu § 9 ods. 1.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
19.V čl. I bode 61 v § 83 ods. 5 písm. f) druhom bode sa slovo „alebo” nahrádza čiarkou a v písm. g) druhom bode sa na konci bodka nahrádza slovom „alebo”.
Legislatívno-technická úprava.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
20.V čl. I bode 61 v § 83 sa odsek 5 dopĺňa písmenom h), ktoré znie:
„h) získaním vysokoškolského vzdelania prvého stupňa v študijnom odbore šport alebo vysokoškolského vzdelania druhého stupňa v študijnom odbore šport, ak
1. záverečná práca absolventa sa nevzťahuje na príslušný šport alebo na šport pre všetkých a
2. rozsah absolvovaných vzdelávacích činností v rámci štúdia príslušného študijného programu, ktoré sa vzťahujú na príslušný šport alebo na šport pre všetkých, zodpovedá rozsahu vzdelávania podľa písmena b), c) alebo písmena d).“.
V nadväznosti na navrhovanú zmenu § 83 ods. 7 a 8 je potrebné aj ustanoviť, aký trénerský kvalifikačný stupeň patrí absolventovi, ktorý ak získal vysokoškolské vzdelanie v študijnom odbore šport (bez ohľadu na stupeň) pre športy, z ktorých záverečnú prácu síce nerobil, ale z nich zodpovedajúci rozsah vzdelávania, patrí mu kvalifikačný stupeň II.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
21.V čl. I sa za bod 62 vkladá nový bod 63, ktorý znie:
„63. V § 83 ods. 7 a 8 sa za slová kvalifikačného stupňa” vkladajú slová „pre príslušný šport alebo pre šport pre všetkých” a na konci sa bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová: „ak absolvent úspešne obhájil záverečnú prácu, ktorá sa vzťahuje na príslušný šport alebo na šport pre všetkých.“.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
10
Navrhovanou zmenou sa spresňujú prípady absolventov študijného programu uskutočňovaného síce v študijnom odbore šport, ktorí ale nemajú záverečnú prácu z príslušného športu (resp. zo športu pre všetkých, ktorá sa v súčasnosti viaže k študijným programom šport pre zdravie na FTVŠ UK, resp. šport a zdravie na PU). Obhajoba záverečnej práce z príslušného športu vyjadruje trénerskú špecializáciu pre konkrétny šport. Absolventovi študijného programu (či prvého alebo druhého stupňa) v študijnom odbore šport nemožno priznať trénerský kvalifikačný stupeň 4 alebo 5 en bloc pre všetky športy, ale len pre taký šport, v ktorom reálne ide o najvyššiu (resp. druhú najvyššiu) trénerskú špecializáciu, prípadne pre šport pre všetkých, ak tomu zodpovedá záverečná práca.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
22.V čl. I bode 63 sa slová „získaním vysokoškolského vzdelania, podľa odseku 4 písm. e) alebo podľa odseku 5 písm. e)“ nahrádzajú slovami „podľa odseku 4 písm. e), f), odseku 5 písm. e) až h) alebo odseku 6 písm. b)“.
Do ustanovenia o vydávaní osvedčení sa premietajú zmeny v § 83 a spresňuje sa, že osvedčenie na žiadosť sa týka všetkých prípadov, ak bol v rámci štúdia na vysokej škole nadobudnutý kvalifikačný stupeň I., II. alebo III.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
23.V čl. I bode 63 v § 83 ods. 10 poslednej vete sa slová „odbornú činnosť“ nahrádzajú slovami „odbornú spôsobilosť na výkon odbornej činnosti“.
Úprava formulácie vzhľadom na terminológiu používanú v zákone č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
11
Gestorský výbor odporúča schváliť
24.V čl. I sa za bod 64 vkladá nový bod 65, ktorý znie:
„65. V § 95 ods. 1 písm. a) sa na konci pripájajú tieto slová: „a je prijímateľom verejných prostriedkov”.”.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Spresňuje sa ustanovenie upravujúce správny delikt športovej organizácie, ktorá vykonáva športovú činnosť a je prijímateľom verejných prostriedkov, a nie je zapísaná v registri právnických osôb v športe, aby bolo jednoznačné, že tie právnické osoby, ktoré nemajú záujem byť prijímateľmi verejných prostriedkov a ani čerpať iné výhody zákona o športe, nebudú nútené registrovať sa v informačnom systéme športu.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
25.V čl. I bode 75 v § 106a sa vypúšťa odsek 2.
Doterajší odsek 3 sa označuje ako odsek 2.
Vypúšťa sa prechodné ustanovenie z dôvodu nového nastavenia nového financovania od januára 2017.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
26.V čl. I bode 75 v § 106b ods. 2 prvá veta znie: „Odborná spôsobilosť na výkon špecializovanej činnosti v oblasti telesnej kultúry v kategórii diplomovaný tréner, tréner I. triedy, tréner II. triedy a tréner III. triedy nadobudnutá podľa právnych predpisov účinných do 31. augusta 2008 zostáva zachovaná a oprávnenia z nej vyplývajúce sa posudzujú podľa právnych predpisov účinných do 31. augusta 2008.”.
Spresnenie prechodného ustanovenia tak, aby bolo jednoznačné, že osoba, ktorá bola “po starom” napr. tréner I. triedy ostáva aj v systéme “kvalifikačných stupňov” naďalej trénerom I. triedy so všetkými oprávneniami, a tak bude evidovaná aj v registri.
12
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
27.V čl. I bode 75 v § 106b odsek 3 znie:
„(3) Odborná spôsobilosť na výkon odbornej činnosti tréner III. kvalifikačného stupňa, tréner IV. kvalifikačného stupňa a tréner V. kvalifikačného stupňa nadobudnutá podľa právnych predpisov účinných od 1. januára 2016 do 31. decembra 2016 zostáva zachovaná.”.
Úprava prechodného ustanovenia súvisiaca s návrhom na spresnenie požiadaviek na získanie IV. kvalifikačného stupňa a V. kvalifikačného stupňa tak, aby práva osôb, ktoré získali príslušný kvalifikačný stupeň “po starom” ostali zachované.
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Gestorský výbor odporúča schváliť
Gestorský výbor odporúča Národnej rade Slovenskej republiky hlasovať o návrhoch uvedených v bodoch 1 až 27 spoločne s odporúčaním ich schváliť.
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov, vyjadrených v ich uzneseniach uvedených v III. časti tejto spoločnej správy, odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa mení zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov (tlač 254) schváliť v znení pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe.
Predmetná spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa mení zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov (tlač 254a) bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport (gestorský výbor) z 21. novembra 2016 č. 46.
13
Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločného spravodajcu Ľubomíra Petráka, aby na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania výborov, stanovisku a návrhu gestorského výboru.
Bratislava november 2016
Ľubomír Petrák v. r.
predseda
Výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport