ÚSTAVNOPRÁVNY VÝBOR
NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY
24. schôdza
Číslo: CRD-1718/2016
111
U z n e s e n i e
Ústavnoprávneho výboru Národnej rady Slovenskej republiky
zo 16. novembra 2016
k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 171/2005 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 255)
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
A.s ú h l a s í
s vládnym návrhom zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 171/2005 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 255);
B. o d p o r ú č a
Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 171/2005 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 255) schváliť so zmenami a doplnkami uvedenými v prílohe tohto uznesenia;
C.p o v e r u j e
predsedu výboru
predložiť stanovisko výboru k uvedenému návrhu zákona predsedovi gestorského Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet.
Róbert Madej
predseda výboru
overovatelia výboru:
Ondrej Dostál
Peter Kresák
P r í l o h a
k uzneseniu Ústavnoprávneho
výboru Národnej rady SR č. 111
zo 16. novembra 2016
____________________________
Pozmeňujúce a doplňujúce návrhy
k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 171/2005 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 255)
___________________________________________________________________________
1.K čl. I
V čl. I bod 30 sa v § 15b ods. 10 prvej vete za slová „v písomnej forme“ vkladajú slová „v lehote 7 dní od podania žiadosti“.
Z dôvodu právne nejasného a nedostatočného vymedzenia mechanizmu vydávania príkazu súdom, najmä s ohľadom na absenciu dĺžky lehoty na vydanie príkazu, ktorým súd zaväzuje poskytovateľov elektronických komunikačných sietí a elektronických komunikačných služieb blokovať prístup k webovému sídlu, prostredníctvom ktorého sa poskytuje zakázaná ponuka, resp. poskytovateľov platobných služieb blokovať platobné operácie alebo iné platobné služby v prospech účtu, ktorý používa osoba poskytujúca zakázanú ponuku, je vhodné, aby zákonné znenie predmetného ustanovenia explicitne vymedzilo súdu lehotu na vydanie príkazu.
V súvislosti s navrhovaným znením poukazujeme, že len skutočne efektívny spôsob nastavenia mechanizmu blokovania zakázaných ponúk bude mať za následok pozitívne ekonomické dopady na štátny rozpočet a dosiahnutie cieľu sledovaného predmetným návrhom zákona. Zároveň v prípade príliš dlhého rozhodovania o žiadostiach zo strany súdu by navrhovaná blokácia mohla byť neefektívna aj z dôvodu, že nelegálni prevádzkovatelia hazardných hier budú meniť platobné účty či adresu webového sídla, a uvedené robiť opakovane, t.j. kým by súd rozhodol o podanej žiadosti, tak by blokovaný účet či webové sídlo nemuseli byť aktuálne.
2.K čl. I
V čl. I sa za bod 36 vkladá nový bod 37, ktorý znie:
„37. v § 20 ods. 4 písm. f) sa vypúšťajú slová „ak je zriadená“.
Nasledujúce body prečíslovať.
Navrhovaná úprava § 20 ods. 4 písm. f) súvisí s navrhovaným znením bodu 35 - § 20 ods. 1, podľa ktorého o individuálnu licenciu môže požiadať len spoločnosť s ručením obmedzeným, ktorá má zriadenú dozornú radu.
3.K čl. I 49. bodu § 23 ods. 2 písm. e)
V čl. I 49. bode § 23 ods. 2 písm. e) sa za slovo „ponuky“ vkladajú slová „a poskytnutia“ .
Ide o významové precizovanie navrhovaného znenia § 23 ods. 2 písm. e).
4.K čl. I 54. bodu § 29 ods. 2 písm. e)
V čl. I 54. bode § 29 ods. 2 písm. e) sa za slovo „ponuky“ vkladajú slová „a poskytnutia“.
Ide o významové precizovanie navrhovaného znenia § 29 ods. 2 písm. e).
5.K čl. I 68. bodu § 35a ods. 2 písm. c)
V čl. I 68. bode § 35a ods. 2 písmeno c) znie:
„c) ktorým bola diagnostikovaná choroba patologického hráčstva podľa medzinárodnej klasifikácie chorôb.18ab)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18ab znie:
„18ab) § 3 ods. 1 zákona č. 576/2004 z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 428/2015 Z. z.“.
Navrhovaná úprava nadväzuje na zdôvodnenie v časti A. tohto stanoviska. Pri úprave registra vylúčených osôb v § 35a sa pri vymedzení fyzických osôb vylúčených z účasti na hazardných hrách z dôvodu, že im bola diagnostikovaná choroba patologického hráčstva odkazuje na prílohu č. 1 (Kód F63.0) zákona č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej
starostlivosti, ktorá bola zákonom č. 428/2014 Z. z. vypustená a nahradila ju medzinárodná klasifikácia chorôb, ktorú podľa § 3 ods. 1 cit. zákona uverejňuje Ministerstvo zdravotníctva na svojom webovom sídle.
6.K čl. I 94. bodu, § 51a ods. 1
V čl. I, bod 94 sa slová 19aa) Nariadenie Komisie (ES) č. 1998/2006 z 15. decembra 2006 o uplatňovaní článkov 87 a 88 Zmluvy na pomoc de minimis (Ú. v. L 379, 28. 12. 2006).“ nahrádzajú slovami 19aa) Nariadenie Komisie (EÚ) č. 1407/2013 z 18. decembra 2013 o uplatňovaní článkov 107 a 108 Zmluvy o fungovaní Európskej únie na pomoc de minimis (Ú. v. EÚ L 352, 24. 12. 2013).“
Legislatívno-technická pripomienka v súvislosti s novým nariadením platným od 1. 1. 2014.
7.K čl. I 100. bode § 58m ods. 6
V čl. I 100. bode § 58m ods. 6 sa za slová „Finančné riaditeľstvo“ vkladajú slová „Slovenskej republiky“ a slová „Slovenskej republiky“ za slovami „od 1. júla 2017“ sa vypúšťajú“.
Ide o legislatívno-technickú pripomienku.
8.K čl. I 100. bodu § 58m ods. 11
V čl. I 100. bode § 58m ods. 11 sa slová „Ustanovenie odseku 8“ nahrádza slovami „Ustanovenie odseku 10“.
Ide o nahradenie zrejme nesprávneho vnútorného odkazu na § 58m ods. 10, ktorý rieši podrobnosti v súvislosti so zmenou (prechodom) uloženia finančnej zábezpeky zo samostatného účtu v banke na účet daňového úradu.