iné než delta pri opciách v štandardizovanom prístupe k trhovému riziku, a ktorým sa opravuje delegované nariadenie Komisie (EÚ) č. 604/2014, ktorým sa dopĺňa smernica Európskeho parlamentu a Rady 2013/36/EÚ, pokiaľ ide o regulačné technické predpisy so zreteľom na kvalitatívne a vhodné kvantitatívne kritériá na vymedzenie kategórií pracovníkov, ktorých profesionálne činnosti majú významný vplyv na rizikový profil inštitúcie uverejneným v úradnom vestníku (Ú. v. EÚ L 167, 6.6.2014).
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
V čl. I 33. bode v poznámke pod čiarou k odkazu 102ab sa slová „Čl. 42“ nahrádzajú slovami „Čl. 42 až 48“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu súvisiacu s doplnením relevantných ustanovení nariadenia (EÚ) č. 806/2014 upravujúcich okrem právneho postavenia v čl. 42 aj zloženie, sídlo, konanie, zodpovednosť a povinnosti Jednotnej rady pre riešenie krízových situácií v nasledujúcich článkoch.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
V čl. I sa znenie doterajšieho bodu 35 navrhuje upraviť takto:
„35. V § 91 ods. 2 prvej vete sa na konci bodka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto slová: „peňažné prostriedky národného fondu, ktoré sú uložené na týchto osobitných účtoch, nepodliehajú výkonu rozhodnutia105ab) a sú z neho vylúčené.“ a v druhej vete sa slová „písm. d) a e)“ nahrádzajú slovami „písm. d), e) a h)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 105ab znie:
„105ab) Napríklad zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 233/1995 Z. z. v znení neskorších predpisov, § 71 až 80 zákona č. 71/1967 Zb. v znení neskorších predpisov, nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 655/2014 z 15. mája 2014 o zavedení konania týkajúceho sa európskeho príkazu na zablokovanie účtov s cieľom uľahčiť cezhraničné vymáhanie pohľadávok v občianskych a obchodných veciach (Ú. v. EÚ L 189, 27. 6. 2014).“.“.
Navrhovanou zmenou znenia sa aktualizuje a explicitne upravuje ustanovenie § 91 ods. 2 zákona o riešení krízových situácií na finančnom trhu tak, aby majetok národného fondu vymedzený v § 13 ods. 3 tohto zákona, ktorý je nutný a určený na financovanie zákonného systému riešenia krízových situácií na finančnom trhu v SR v zmysle pravidiel EÚ, bol vylúčený z výkonu rozhodnutia (aj zablokovania) podľa osobitných predpisov.