a)inštruktáž, ktorou je predvedenie služobného postupu novému štátnemu zamestnancovi, ktorý si pozorovaním a napodobňovaním osvojí tento služobný postup,
b)koučing, ktorým je spôsob podpory rozvoja schopností a zručností štátneho zamestnanca najmä zo strany vedúceho štátneho zamestnanca (ďalej len „vedúci zamestnanec“) alebo služobne staršieho štátneho zamestnanca, ktorý pomocou nadobudnutých skúseností pomáha štátnemu zamestnancovi rozvíjať jeho potenciál, premeniť vedomosti na zručnosti, čím zároveň aj usmerňuje výkon štátneho zamestnanca,
c)konzultácia, ktorá je vzájomným konzultovaním služobných postupov a vzájomného ovplyvňovania, a pri ktorej dochádza k výmene informácií a názorov.
(5) Dištančné formy kontinuálneho vzdelávania poskytujú podporné vzdelávacie služby pre spravidla samostatne študujúceho štátneho zamestnanca, ktorý je oddelený od vyučujúcich konzultantov. V dištančnej forme vzdelávania sa využíva najmä
a)e-learning, ktorý využíva informačné technológie a komunikačné technológie,
b)webinár, ktorý je prezentáciou, prednáškou, workshopom alebo seminárom a je šírený po internetovej sieti.
(6) Samoštúdium je procesom získavania a rozširovania vedomostí a poznatkov, zručností, schopností, návykov a skúseností, ktorý štátny zamestnanec uskutočňuje samostatne a nezávisle od vzdelávacích aktivít zabezpečených služobným úradom.
(7) Iné formy kontinuálneho vzdelávania sú najmä
a)stáž, ktorá je služobnou praxou v hosťujúcej inštitúcii so vzdelávacou zložkou, ktorú štátny zamestnanec absolvuje vo vymedzenom časovom úseku a ktorej účelom je aplikácia teoretických vedomostí v praxi, nadobudnutie a zdokonalenie praktických schopností a zručností,
b)študijný pobyt, ktorý je kombináciou rôznych foriem a druhov vzdelávacích aktivít podriadených konkrétnemu vzdelávaciemu cieľu, ktorý štátny zamestnanec absolvuje vo vymedzenom časovom úseku mimo služobného úradu a na účely doplnenia a prehĺbenia odborných vedomostí, skúsenosti a zručností v odlišnom vzdelávacom, pracovnom a inštitucionálnom prostredí.
§ 3
Obsah adaptačného vzdelávania
(1) Vstupné adaptačné vzdelávanie je zamerané najmä na
a)bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a protipožiarnu ochranu,
b)informačné systémy služobného úradu,
c)úlohy a postavenie služobného úradu a organizačného útvaru, v rámci ktorého štátny zamestnanec vykonáva štátnu službu,
d)vnútorné predpisy služobného úradu,
e)podmienky vykonávania štátnej služby.
(2) Priebežné adaptačné vzdelávanie je zamerané najmä na
a)všeobecne záväzné právne predpisy súvisiace s výkonom štátnej služby,
b)organizáciu a činnosti štátnej správy,
c)inštitúcie Európskej únie a fungovanie Európskej únie,
d)všeobecne záväzné právne predpisy priamo súvisiace s výkonom štátnej služby na