§ 3Oblasti služobného hodnotenia
(1) V služobnom hodnotení sa hodnotia odborné vedomosti a zručnosti hodnoteného štátneho zamestnanca, jeho výkonnosť, schopnosti a kompetencie, prístup k osobnému rozvoju a prístup k vzdelávaniu.
(2) Za každú hodnotenú oblasť hodnotiteľ pridelí určitý počet bodov.
(3) Odborné vedomosti a zručnosti sa hodnotia z hľadiska dodržiavania a aplikovania právnych predpisov a interných riadiacich aktov, ktoré súvisia s výkonom štátnej služby.
(4) Výkonnosť sa hodnotí z hľadiska
a)plnenia pokynov hodnotiteľa,
b)kvality výstupov pri vykonávaní štátnej služby,
c)dodržiavania termínov a služobnej disciplíny,
d)pohotovosti, rýchlosti, presnosti, samostatnosti a vytrvalosti pri plnení služobných úloh,
e)časového manažmentu, najmä schopnosti efektívne plánovať výkon práce a eliminácie časových strát, kontroly vlastnej činnosti a racionalizácie pri organizovaní pracovného procesu,
f)iniciatívy, angažovanosti, flexibility.
(5) Schopnosti a kompetencie sa hodnotia z hľadiska
a)vyhľadávania relevantných nových poznatkov v oblasti výkonávania štátnej služby podľa opisu štátnozamestnaneckého miesta.
b)zodpovednosti a spoľahlivosti štátneho zamestnanca,
c)argumentačnej pohotovosti, schopnosti vyjadriť nesúhlas optimálnym spôsobom a poskytovania spätnej väzby,
d)sebaistoty, dôvery vo svoje schopnosti a prístupu k plneniu úloh,
e)emocionálnej stability, sebaovládania, odolnosti voči stresu a záťažovým situáciám, zvládania stresu a záťažových situácií,
f)sociálnych zručností a komunikačných zručností, najmä kultúry jazykového prejavu a neverbálneho prejavu, aktívneho počúvania, schopnosti viesť rozhovor, efektívneho sprostredkovania informácií, profesionálneho správania, vystupovania a tímovej spolupráce.
(6) Prístup k osobnému rozvoju a prístup k vzdelávaniu sa hodnotí z hľadiska
a)snahy o trvalé rozširovanie vedomostí a prehlbovanie vedomostí,
b)záujmu o využitie dostupných možností ďalšieho vzdelávania,
c)kontinuálneho vzdelávania.