napr. aj v prípade EUSTREAM-u, pričom tento spor je v súčasnosti na Najvyššom súde SR,
- v prípade ďalších súdnych sporov, existuje reálna hrozba, že SR bude musieť získaný príjem z osobitného odvodu od jeho zavedenia, t. j. od 2012, vrátiť regulovaným osobám,
- navrhujú, aby sa stanovila rozumná sadzba odvodu a aj určenie termínu uplatňovania tohto zákona a sú otvorení ďalšej komunikácii v tejto oblasti,
- osobitný odvod v regulovaných odvetviach, ktorého účinnosť mala byť prvotne ukončená v roku 2013, následne bola predĺžená do roku 2016, sa teraz navrhuje ponechať na neurčito, spolu so zvýšením sadzby na dvojnásobok má za následok negatívne finančné dopady na spoločnosti v odvetví elektronických komunikácií.- poukázali nato, že celkové dodatočné daňové zaťaženie sa premieta do čistého zisku spoločností – čo negatívne vplýva na potenciálne investície do sietí, trhu a zákazníkov, hoci sa neustále snažia udržať vysokú mieru rozvoja trhu,
- vyjadrili názor, že toto opatrenie prichádza paradoxne v čase, keď aj v rámci slovenského predsedníctva sa hovorí o digitalizácii spoločnosti, jednotnom digitálnom trhu, digitálnej ekonomike ako o priorite a tým aj o potrebe ďalších investícií, ktoré sú práve týmto novelizačným návrhom namiereným na investorov do sietí ohrozené.
Konzultácie s Asocíáciou zamestnávateľských zväzov a združení SR a Americkou obchodnou komorou (AZZZ SR a AmCham)
Zástupcom AZZZ SR a AmCham bol k návrhu novely zákona prednesený obsah návrhu, ku ktorému vzniesli nasledovné pripomienky:
- navrhovaná novela vytvára nestabilné legislatívne prostredie, ako aj trhové znevýhodnenie dotknutých regulovaných osôb,
- vyjadrili nesúhlas so zrušením posledného odvodového obdobia, nakoľko prijatie zákona vnímali ako protikrízové opatrenie, ktoré bolo nastavené tak, že po uplynutí určitého času sa prestane odvod platiť a nadväzne na to nastavili aj svoje dlhodobé ekonomické plány,
- vzhľadom na uvedené nesúhlasia ani s úpravou sadzby odvodu,
- v prípade pokračovania uplatňovania zákona by uvítali, aby sa stanovil termín do kedy sa tento zákon bude uplatňovať a urobili technické úpravy, týkajúce sa základu odvodu a povinnosti platiť odvod len z regulovanej činnosti,
- poznamenali, že odvod chápu ako sektorovú daň, čo podľa nich nie je v súlade s legislatívou EÚ.
Konzultácie so spoločnosťou Nafta a. s.
Zástupcovia spoločnosti Nafta a. s. vzniesli k návrhu novely zákona nasledovné pripomienky:
- nepredlžovať účinnosť zákona
- v prípade neakceptovania tejto pripomienky navrhujú:
-zosúladenie výpočtu základu odvodu so zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve tak, aby základom odvodu bol výsledok hospodárenia pred zdanením v zmysle zákona o účtovníctve, vykázaný podľa IFRS bez prevodového mostíka,
-stanovenie jednoznačného princípu, podľa ktorého sa odvod vzťahuje len na regulovanú činnosť,
-zníženie základu odvodu o nárok na podiel na zisku od inej osoby so sídlom v zahraničí,