K bodu 14Ide o legislatívno-technickú úpravu s cieľom odstrániť nesprávne a nesúladne používané pojmy v zákone.
K bodu 15
Ide o precizovanie vysvetlenia aplikácie ustanovenia § 55 ods. 1 zákona. Aktuálne znenie zákona sa vzťahuje iba na ustanovenia § 45, 48, 56 a 60 zákona č. 36/2005 Z. z. o rodine a o zmene a doplnení niektorých zákonov (t. j. na náhradnú starostlivosť a poručníctvo), avšak nie na predosvojiteľskú starostlivosť, čo sťažuje získanie pomôcky dieťaťu zverenému do starostlivosti budúcich osvojiteľov na základe rozhodnutia súdu v zmysle ustanovenia § 103 zákona č. 36/2005 Z. z. Dieťa zverené do predosvojiteľskej starostlivosti má počas trvania predosvojiteľskej starostlivosti vždy súdom ustanoveného poručníka, respektíve opatrovníka, ktorým je z pravidla obec (respektíve mestská časť), zastúpená povereným zamestnancom. Uvedená skutočnosť môže byť pri rozhodovaní úradov práce sociálnych vecí a rodiny v predmetnej oblasti však problematická, nakoľko na základe poverenia zamestnanca štatutárom obce k vykonávaniu funkcie poručníka, respektíve opatrovníka sa nejedná o fyzickú osobu (súd ustanovil do funkcie poručníka alebo opatrovníka obec, nie fyzickú osobu).
K bodu 16
Precizuje sa § 64 ods. 1 tým spôsobom, že pri spracúvaní osobných údajov ustanovenie konkrétne odkazuje na taxatívne vymenovanie údajov ako aj okruh fyzických osôb, ktorých sa ochrana osobných údajov týka. Pri vymedzení účelu spracúvania osobných údajov, okruhu dotknutých osôb a zoznamu osobných údajov nie je ďalej potrebné priamo v zákone ustanovovať oprávnenie príslušného orgánu (Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny, úrady práce, sociálnych vecí a rodiny) spracúvať osobné údaje bez súhlasu dotknutej osoby. Uvedené oprávnenie vyplýva priamo z § 10 ods. 2 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v zmysle ktorého „Prevádzkovateľ ďalej spracúva osobné údaje bez súhlasu dotknutej osoby, ak účel spracúvania osobných údajov, okruh dotknutých osôb a zoznam osobných údajov ustanovuje osobitný zákon.“.
K bodu 17
V súlade s § 15 ods. 6 zákona č. 122/2013 Z. z. je potrebné priamo v zákone zároveň ustanoviť možnosť spracúvať osobné údaje bez súhlasu dotknutej osoby kopírovaním, skenovaním alebo iným zaznamenávaním úradných dokladov na nosič informácií.
K bodu 18
Vzhľadom na potrebu vymedziť druhy osobných údajov potrebných na účely kompenzácií sa rozširuje taxatívne vymenovanie osobných údajov o ďalšie osobné údaje potrebné na identifikovanie účastníkov právnych vzťahov, osôb ktoré sú s účastníkom právnych vzťahov spolu posudzované a údaje určujúce ich status, ktoré príslušné orgány na účely plnenia úloh podľa tohto zákona najčastejšie spracúvajú.
K bodu 19
Rozširuje sa okruh subjektov, na ktoré sa ochrana osobných údajov vzťahuje o ďalšie fyzické osoby, ktoré sú označované v dôkazných prostriedkoch v konaní vo veciach peňažných príspevkov na kompenzáciu, preukazu a parkovacieho preukazu. Ide o osoby, ktorých osobné údaje príslušný orgán spracúva z dôvodu ich uvádzania v dôkazných prostriedkoch a ktoré nie sú účastníkmi konania (napr. predajca kompenzačných pomôcok, prepravcovia, podávatelia