1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR (08P)
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR (08P)
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:Negatívny vplyv na rozpočet kapitoly v rokoch 2017 až 2019, ktorý je prezentovaný ako rozpočtovo krytý, riešiť v plnom rozsahu v rámci rokovaní o návrhu rozpočtu na roky 2017 až 2019 v priebehu roka 2016.
V oblasti príjmov vzhľadom k tomu, že ide o odhad navrhujeme, aby príjmy kapitoly Ministerstvo spravodlivosti SR boli upravované vždy až v priebehu príslušného roka po naplnení záväzného ukazovateľa príjmov (*).
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Účelom vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 327/2005 Z. z. o poskytovaní právnej pomoci osobám v materiálnej núdzi a o zmene a doplnení zákona č. 586/2003 Z. z. o advokácii a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 8/2005 Z. z. v znení neskorších predpisov je riešenie úpadku fyzických osôb, ktoré predstavuje v Slovenskej republike významný ekonomicko-sociálny problém. Oddlženiu (účinku nevymáhateľnosti) budú podliehať v zásade všetky pohľadávky veriteľov, ktoré si prihlásili do konania, alebo ktoré si do konania prihlásiť mohli s výnimkami vyváženými pomerovaním s inými záujmami (napr. výnimka pre výživné pre maloleté deti). Oddlženie bude možné dvoma spôsobmi, a to konkurzom alebo splátkovým kalendárom.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
3
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uvedený návrh zohľadňuje náklady na rozšírenie činnosti Centra právnej pomoci, ktoré má celorepublikovú pôsobnosť, a to vytvorenie piatich nových tímov v zložení 1 právnik, 5 sociálnych pracovníkov/právnych asistentov a 1 administratívny pracovník. Zároveň návrh predpokladá v tejto súvislosti posilnenie oblasti správy Centra právnej pomoci o 2 osoby.
Náklady v oblasti osobných výdavkov zohľadňujú navýšenie počtu zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme o 37, z toho 5 právnikov, 25 sociálnych pracovníkov/právnych asistentov, 5 administratívnych zamestnancov a 2 ekonómov. Osobné výdavky sú počítané na základe zaradenia zamestnancov do príslušných platových tried a stupňov, k tomu je počítané osobné ohodnotenie (v priemere cca 50 %) a príslušné odvody do poisťovní.
V prípade prevádzkových bežných výdavkov, ktoré sú v prvom roku zvýšené o výdavky súvisiace s prvotným vybavením pre zamestnancov (rok 2017) ide každoročne o výdavky na umiestnenie novovzniknutých tímov (predpokladá sa nájom alebo výpožička), výkon činnosti tímov vrátane výdavkov na dopravné a zamestnancov.
V prípade finančných operácií je uvažované každoročne s vyplatením čiastky 500 eur za 10 000 osôb jednotlivým správcom. V tomto prípade je uvažované aj s postupnou návratnosťou týchto výdavkov formou mesačných splátok po dobu troch rokov od osôb, za ktoré boli tieto výdavky realizované, čo je premietnuté v navýšení príjmov, pričom suma bola určená odhadom.
V prípade kapitálových výdavkov ide v prvom roku o výdavky na nákup piatich osobných motorových vozidiel pre novovzniknuté tímy v celkovej sume 75 000 eur.
Uvedeným návrhom sa predpokladajú ďalšie negatívne aj pozitívne vplyvy na rozpočet v oblasti príjmov štátneho rozpočtu – odpustenie pohľadávok, zvýšenie daní a odvodov v prípade zamestnania osoby po osobnom bankrote, ktoré však nie je možné vyčísliť.
4
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400) - 411005
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
5
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Tovary a služby (630)2 – 632, 633, 634, 636, 637
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2 – 714
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800) - 812
Dopad na výdavky verejnej správy celkom