Príloha č. 2
1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2016
2017
2018
2019
Príjmy verejnej správy celkom
0
17 800 000
17 800 000
17 800 000
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
17 800 000
17 800 000
17 800 000
z toho:
- vplyv na ŠR
0
17 800 000
17 800 000
17 800 000
Rozpočtové prostriedky (VPS)
0
17 800 000
17 800 000
17 800 000
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
0
875 572
275 572
275 572
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť (MF SR/ 072)
0
875 572
275 572
275 572
z toho:
- vplyv na ŠR
0
875 572
275 572
275 572
Rozpočtové prostriedky
0
875 572
275 572
275 572
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
0
4
4
4
- vplyv na ŠR
0
4
4
4
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
0
56 000
56 000
56 000
- vplyv na ŠR
0
56 000
56 000
56 000
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
875 572
275 572
275 572
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť (MF SR/ 072)
0
875 572
275 572
275 572
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
0
0
0
Príloha č. 2
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 171/2005 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
Základné ciele predloženého návrhu úpravy sú nasledovné
- prehodnotenie prístupu k regulácii hazardných hier zmenou zákona o hazardných hrách v oblasti prevádzkovania a propagovania hazardných hier zahraničnými subjektmi,
- navrhnutie efektívnejších pravidiel a podmienok v oblasti dozoru nad prevádzkovaním hazardných hier s dôrazom na výherné prístroje,
- zvýšenie úrovne ochrany spotrebiteľov, hráčov a maloletých v oblasti online hazardných hier v nadväznosti na Odporúčanie EK vo sfére poskytovania služieb online hazardných hier,
- úprava sadzieb vybraných odvodov.
.......................................................................................................................................................
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
x kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
2016
2017
2018
2019
Indikátor ABC (denný monitoring )
365 dní
365 dní
365 dní
Indikátor KLM (vypracúvanie zoznamu zakázaných ponúk (Black list)
365 dní
365 dní
365 dní
Indikátor XYZ
Predkladaný návrh predpokladá vykonávanie nových činností v oblasti dozoru, ktoré by mali smerovať k eliminácii ponúk tých operátorov na trhu hazardných hier (najmä v on-line
Príloha č. 2
3
prostredí), ktorí nedisponujú príslušným oprávnením (licenciou) v zmysle platných podmienok prevádzkovania hazardných hier, nastavených v zákone o hazardných hrách.
Za týmto účelom sa navrhuje rozšírenie kompetencie orgánov dozoru o aktívne vyhľadávanie ponúk nelegálnych poskytovateľov s využitím špeciálneho softvérového vybavenia za účelom zneprístupnenia ich ponuky pre hráčov na území Slovenskej republiky, pričom sa predpokladá výkon denného monitoringu príležitostí na hranie v on-line prostredí. Takto identifikované subjekty budú následne kontaktované s upozornením na porušenie zákonných podmienok prevádzkovania hazardných hier a vyzvané na nápravu. V prípade, ak poskytovatelia služieb v oblasti hazardných hier, ktorí nemajú udelenú licenciu úpravu nezabezpečia, resp. nebudú reagovať na výzvy, takéto spoločnosti budú zaradené do zoznamu poskytovateľov zakázaných ponúk s následnou konzekvenciou zneprístupnenia ponuky nelegálnych prevádzkovateľov.
Dôležitou súčasťou návrhu úprav je súbor zmien, zameraných na ochranu spotrebiteľa, ktoré založené najmä na prevencii a požiadavkách na tzv. zodpovedné hranie. Základom navrhovaného systému prevencie by malo byť vytvorenie registra fyzických osôb vylúčených z hrania hazardných hier, ako informačného systému verejnej správy, do ktorého sa evidujú fyzické osoby, ktoré poberajú pomoc v hmotnej núdzi, tzn. osoby, ktoré poberajú dávku v hmotnej núdzi, ochranný príspevok, aktivačný príspevok, príspevok na nezaopatrené dieťa a príspevok na bývanie. Do tohto registra sa ďalej evidujú fyzické osoby, ktoré sami požiadali o vylúčenie alebo ktorým bola diagnostikovaná choroba patologického hráčstva.
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
1.Príjmy
Návrhom na zvýšenie vybraných druhov odvodov z prevádzkovania hazardných hier sa očakáva pozitívny dopad na štátny rozpočet vo výške 17,8 mil. €. Zabránením prieniku ponuky on-line hrania cezhraničnými prevádzkovateľmi bez licencie udelenej podľa zákona o hazardných hrách sa predpokladá prínos do štátneho rozpočtu, t.č. bez bližšej kvantifikácie.
2.Výdavky
Navrhované zmeny spojené s elimináciou nelegálnych ponúk predpokladajú na úrovni Finančného riaditeľstva SR zvýšenie počtu pracovníkov orgánu dozoru (4 miesta) a obstaranie nového softvérového vybavenia, resp. upgrade existujúceho. Pri výpočte dopadov sa predpokladajú ročné mzdové náklady na 1 pracovníka vo výške 14 000 (+ odvody 34,95 %) a náklady na obstaranie softvérového vybavenia na monitoring nelegálnych prevádzkovateľov a výkon boja proti nelegálnemu prevádzkovaniu vo výške 500 000 a 100 000 € ročne na prevádzku a údržbu, počnúc rokom 2018.
Z dôvodu navrhovaného vytvorenia registra vylúčených osôb od r. 2019 sa predpokladajú náklady na jeho obstaranie v rozsahu 100 000 € a 100 000 € ročne na prevádzku a údržbu.
Príloha č. 2
4
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2016
2017
2018
2019
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
17 800 000
17 800 000
17 800 000
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
17 800 000
17 800 000
17 800 000
Príloha č. 2
5
Tabuľka č. 4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2016
2017
2018
2019
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
275 572
275 572
275 572
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
56 000
56 000
56 000
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
19 572
19 572
19 572
Tovary a služby (630)2
0
200 000
200 000
200 000
Bežné transfery (640)2
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Kapitálové výdavky (700)
0
600 000
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
600 000
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
0
875 572
275 572
275 572
Príloha č. 2
6
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2016
2017
2018
2019
poznámka
Počet zamestnancov celkom
4
4
4
z toho vplyv na ŠR
4
4
4
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
14 000
14 000
14 000
z toho vplyv na ŠR
14 000
14 000
14 000
Osobné výdavky celkom (v eurách)
75 572
75 572
75 572
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
56 000
56 000
56 000
z toho vplyv na ŠR
56 000
56 000
56 000
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
19 572
19 572
19 572
z toho vplyv na ŠR
19 572
19 572
19 572
Poznámky:
Príloha č. 2
7