prostredí), ktorí nedisponujú príslušným oprávnením (licenciou) v zmysle platných podmienok prevádzkovania hazardných hier, nastavených v zákone o hazardných hrách. Za týmto účelom sa navrhuje rozšírenie kompetencie orgánov dozoru o aktívne vyhľadávanie ponúk nelegálnych poskytovateľov s využitím špeciálneho softvérového vybavenia za účelom zneprístupnenia ich ponuky pre hráčov na území Slovenskej republiky, pričom sa predpokladá výkon denného monitoringu príležitostí na hranie v on-line prostredí. Takto identifikované subjekty budú následne kontaktované s upozornením na porušenie zákonných podmienok prevádzkovania hazardných hier a vyzvané na nápravu. V prípade, ak poskytovatelia služieb v oblasti hazardných hier, ktorí nemajú udelenú licenciu úpravu nezabezpečia, resp. nebudú reagovať na výzvy, takéto spoločnosti budú zaradené do zoznamu poskytovateľov zakázaných ponúk s následnou konzekvenciou zneprístupnenia ponuky nelegálnych prevádzkovateľov.
Dôležitou súčasťou návrhu úprav je súbor zmien, zameraných na ochranu spotrebiteľa, ktoré sú založené najmä na prevencii a požiadavkách na tzv. zodpovedné hranie. Základom navrhovaného systému prevencie by malo byť vytvorenie registra fyzických osôb vylúčených z hrania hazardných hier, ako informačného systému verejnej správy, do ktorého sa evidujú fyzické osoby, ktoré poberajú pomoc v hmotnej núdzi, tzn. osoby, ktoré poberajú dávku v hmotnej núdzi, ochranný príspevok, aktivačný príspevok, príspevok na nezaopatrené dieťa a príspevok na bývanie. Do tohto registra sa ďalej evidujú fyzické osoby, ktoré sami požiadali o vylúčenie alebo ktorým bola diagnostikovaná choroba patologického hráčstva.
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Návrhom na zvýšenie vybraných druhov odvodov z prevádzkovania hazardných hier sa očakáva pozitívny dopad na štátny rozpočet vo výške 17,8 mil. €. Zabránením prieniku ponuky on-line hrania cezhraničnými prevádzkovateľmi bez licencie udelenej podľa zákona o hazardných hrách sa predpokladá prínos do štátneho rozpočtu, t.č. bez bližšej kvantifikácie.
Navrhované zmeny spojené s elimináciou nelegálnych ponúk predpokladajú na úrovni Finančného riaditeľstva SR zvýšenie počtu pracovníkov orgánu dozoru (4 miesta) a obstaranie nového softvérového vybavenia, resp. upgrade existujúceho. Pri výpočte dopadov sa predpokladajú ročné mzdové náklady na 1 pracovníka vo výške 14 000 € (+ odvody 34,95 %) a náklady na obstaranie softvérového vybavenia na monitoring nelegálnych prevádzkovateľov a výkon boja proti nelegálnemu prevádzkovaniu vo výške 500 000 € a 100 000 € ročne na prevádzku a údržbu, počnúc rokom 2018.
Z dôvodu navrhovaného vytvorenia registra vylúčených osôb od r. 2019 sa predpokladajú náklady na jeho obstaranie v rozsahu 100 000 € a 100 000 € ročne na prevádzku a údržbu.