K ďalším úpravám patrí napr. aj zmena systému výpočtu odvodov do rozpočtu obce z prevádzkovania výherných prístrojov v kasíne, videohier a technických zariadení, obsluhovaných priamo hráčmi, ktorá by mala napomôcť k spravodlivejšiemu prerozdeleniu odvodov tak, aby každá obec, na území ktorej sa budú uvedené zariadenia prevádzkovať, obdržala príslušný podiel z odvodu podľa počtu dní, počas ktorých sa tieto zariadenia v danej obci prevádzkovali.
Predložený návrh sa zaoberá aj úpravou vybraných sadzieb odvodov, ktorá reaguje na vývoj vybraných ukazovateľov v oblasti hazardných hier, úpravou finančnej zábezpeky a prehodnotením sankcií (najmä adekvátnosť výšky pokút v závislosti od porušení príslušných ustanovení zákona).
Súčasťou návrhu sú aj viaceré spresnenia v prípade terminológie, či niektorých postupov na základe poznatkov z doterajšej praxe.
Prijatie navrhovaného zákona predpokladá pozitívne a negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy (negatívne vplyvy sú rozpočtovo zabezpečené), negatívne vplyvy na podnikateľské prostredie, vrátane malých a stredných podnikov, pozitívne sociálne vplyvy a pozitívne vplyvy na informatizáciu. Prijatie navrhovaného zákona nebude mať vplyv na služby verejnej správy pre občana.
Stála pracovná komisia Legislatívnej rady vlády Slovenskej republiky na posudzovanie vybraných vplyvov pri Ministerstve hospodárstva Slovenskej republiky vyjadrila súhlasné stanovisko s pripomienkami, ktoré boli následne zapracované.
K pripomienkam, predloženým v rámci medzirezortného pripomienkového konania sa uskutočnili rozporové konania, v rámci ktorých niektoré zásadné pripomienky neboli odstránené. Do ďalšieho legislatívneho procesu je materiál predložený s rozpormi, pričom neboli odstránené niektoré zásadné pripomienky predložené zo strany ZMOS, Asociácie zábavy a hier, Asociácie prevádzkovateľov videohier, Asociácie kasín Slovenska, Aliancie za čistú hru – Clarify, hlavného mesta SR Bratislava a niektoré hromadné pripomienky verejnosti.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, inými zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, nálezmi ústavného súdu, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie.
Predložený návrh úpravy zákona o hazardných hrách je predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania.
Účinnosť zákona sa navrhuje od 1. januára 2017.