Opatrenie bude mať negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy, keďže novopriznaní dôchodcovia budú môcť ísť do dôchodkového veku už skôr, čo zvýši celkové výdavky na dôchodky. Ostatné dopady sú neutrálne. Keďže efekty opatrenia sa medzi rokmi nekumulujú, dopad na každý rok možno hrubo odhadnúť ako počet novopriznaných dôchodcov pre daný rok krát podiel dôchodcov, ktorých sa týka zvyšovanie dôchodkového veku, krá priemerný počet dní, o ktorý pôjdu do dôchodku skôr, krát alikvotná časť z priemerného ročného dôchodku.
Pre horný odhad možno ako počet novopriznaných dôchodcov pre rok 2017 brať počet všetkých ľudí vo veku 60 rokov k 1.7.2015, pre rok 2018 ako počet ľudí vo veku 59 rokov k 1.7.2015 a pre rok 2019 ako počet ľudí vo veku 58 rokov k 1.7.2015. Ako priemerný dôchodok možno brať priemerný starobný dôchodok k 31. júnu 2016 podľa Sociálnej poisťovne, pre rok 2018 ho upraviť o infláciu 1,5 % a pre rok 2019 o kumulatívnu infláciu 3 %. Horný odhad podielu dôchodcov, ktorých sa týka zvyšovanie dôchodkového veku, je 2/3 (mnoho ľudí v daných vekových kohortách má už priznaný invalidný dôchodok, alebo sú to ženy, ktoré vychovali dostatočne veľa detí, alebo sú to osoby zaradené do špeciálnych pracovných skupín).
Horný odhad nákladov:
- na rok 2017 je 75601 * 2/3 * 415,47 * 12 * 38 / 365 = 26,2 mil. eur
- na rok 2018 je 77270 * 2/3 * 415,47 * 1,015 * 12 * 35 / 365 = 25,0 mil. eur
- na rok 2019 je 77228 * 2/3 * 451,47 * 1,03 * 12 * 30 / 365 = 23,6 mil. eur
Na vykrytie výdavkov rozpočtu verejnej správy sa odporúča dôsledné presadzovanie princípov projektu Value for money.