1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR (08P)
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR (08P)
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:Negatívny vplyv na rozpočet kapitoly v rokoch 2017 až 2019, ktorý je prezentovaný ako rozpočtovo krytý, riešiť v plnom rozsahu v rámci rokovaní o návrhu rozpočtu na roky 2017 až 2019 v priebehu roka 2016.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona o upomínacom konaní a o doplnení niektorých zákonov upravuje alternatívne elektronické konanie o platobnom rozkaze prostredníctvom štandardizovaných formulárov. Formuláre budú mať štruktúrovanú podobu, ktorá umožní ich automatické spracovanie informačným systémom na súde, čo bude mať výrazný vplyv na urýchlenie konania. Štandardizované formuláre prevedú žalobcu a žalovaného celým konaním, kde budú interaktívnymi nápovedami navádzaní, aby správne vyplnili jednotlivé polia formulárov, a tak predišli nejasným a nezrozumiteľným návrhom. Elektronické konanie – upomínacie konanie bude sústredené na jeden súd – Okresný súd Banská Bystrica.
Návrh bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
3
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financieUvedený návrh zohľadňuje náklady na novovzniknutý útvar pod Okresným súdom Banská Bystrica, ktorý bude umiestnený v samostatnom objekte.
Náklady v oblasti osobných výdavkov zohľadňujú navýšenie počtu zamestnancov celkom o 52, z toho v prvom roku o 26 zamestnancov, a to 2 sudcov a 24 štátnych zamestnancov patriacich pod aparát sudcu (výkon súdnictva), v ďalšom roku opäť o 26 zamestnancov, a to 2 sudcov a 24 štátnych zamestnancov patriacich pod aparát sudcu (výkon súdnictva).
Osobné výdavky sú počítané v prípade sudcov vrátane nároku na vyplatenie 13. a 14. platu, v prípade ostatných zamestnancov na základe zaradenia do príslušných tried, k tomu je počítané osobné ohodnotenie (v priemere cca 30 %) a príslušné odvody do poisťovní.
V prípade ostatných bežných výdavkov, ktoré sú v prvých dvoch rokoch vyššie ide o výdavky na prvotné zariadenie objektu a jeho prispôsobenie výkonu činnosti súdu vrátane prvotného vybavenia pre zamestnancov (objekt iba v roku 2017, zamestnanci aj v roku 2017 aj v roku 2018) a bežné prevádzkové výdavky na budovu, výkon činnosti útvaru a zamestnancov vrátane nákladov na hybridnú poštu, ktoré sú uplatňované každoročne.
V prípade kapitálových výdavkov ide v prvom roku o výdavky na softvér – úpravu príslušných aplikácií a hardvér a sieťové zariadenia. V ďalších rokoch ide o výdavky na softvér – úpravu príslušných aplikácií.
V prípade novej položky v oblasti súdnych poplatkov nie je možné vplyv na rozpočet kvantifikovať.
4
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
5
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Tovary a služby (630)2 – 632, 633, 635, 637
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2 – 711
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom