a sobôt počas prázdnin. Máme za to, že prehnaným obmedzením dopravy týchto vozidiel sa zhoršuje podnikateľské prostredie na Slovensku závislé na tomto spôsobe dopravy. Zároveň tak zlepšujeme možnosť dojazdu veľkému množstvu vodičov tranzitných vozidiel z Českej republiky na Slovensko do svojich dopravných centier. V súčasnosti sa stáva, že hoci im chýba len pár kilometrov do dojazdu do cieľa cesty, resp. bydliska, z dôvodu regulácie podľa súčasného zákona sú nútení dlhé hodiny čakať na cestnom priechode medzi Českou republikou a Slovenskom.
d)Zákaz opätovného vydania rovnakého EČV v prípade odcudzenia vozidla spolu s EČV.
Na základe upozornenia vlastníka vozidla, ktorému bolo takéto EČV pridelené a ktorý bol z tohto dôvodu v zahraničí zadržaný ako podozrivý z odcudzenia vozidla, navrhujeme aby v prípade, ak niekedy bolo vozidlo s EČV odcudzené a vyšetrovanie ukončené, aby takéto EČV už nikdy v budúcnosti pridelené novému držiteľovi vozidla nebolo. Podľa v súčasnosti platného zákona tak vystavujeme našich občanov v zahraničí riziku zadržania orgánmi polície. Predloženým návrhom takúto možnosť vylučujeme.
e)Povolenie odbočiť doprava na červenú
Navrhované ustanovenie má umožniť plynulú jazdu cez križovatku tým vodičom, ktorí v križovatke riadenou svetelnou signalizáciou odbočujú vpravo a svieti červená. Podľa súčasné právneho stavu nemožno pokračovať ďalej v jazde, avšak predložený návrh umožní vodičom odbočujúcim vpravo, aby pokračovali, pokiaľ svojou jazdou neobmedzia alebo neohrozia ďalších účastníkov cestnej premávky. Dôvodom je zvýšenie plynulosti cestnej premávky.
f)Bezpečné udržanie vzdialenosti 1,5 m pri predbiehaní jednostopových dopravných prostriedkov.
Účastníci cestnej premávky, ktorými sú cyklisti, resp. motocyklisti, sú viac ohroziteľní a zraniteľní, než iní účastníci cestnej premávky, najmä automobilisti. Pri ich predchádzaní často vznikajú kolízne situácie, veľakrát s tragickým koncom, resp. s následkami na zdraví cyklistu či motocyklistu. Preto navrhujeme do zákona ustanoviť minimálnu prípustnú vzdialenosť, ktorú je predchádzajúci vodič povinný dodržať pri predchádzaní motocyklistov, čí cyklistov (1,5 m).
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, zákonmi a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako aj s medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná a s právom Európskej únie.
Návrh zákona nebude mať negatívny vplyv na verejné financie. Návrh zákona nebude mať vplyv na životné prostredie, podnikateľské prostredie, sociálne vplyvy ani vplyvy na informatizáciu spoločnosti.