D ô v o d o v á s p r á v a
A. Všeobecná časť
Návrh zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 8/2005 Z. z. o správcoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov predkladá na rokovanie NR SR skupina poslancov Národnej rady Slovenskej republiky.
Cieľom predkladaného návrhu zákona je zvýšenie informovanosti verejnosti o doterajšej činnosti jednotlivých správcov. Súčasný stav, kedy sa zo zoznamu správcov dajú vyčítať iba verejnosti málo hovoriace údaje ako meno/názov, adresa a niektoré ďalšie formálne údaje, je podľa názoru predkladateľov nevyhovujúci a pre vytvorenie si obrazu o profesnej histórii a skúsenostiach správcu potrebné poznať ďalšie skutočnosti. Z tohto dôvodu sa navrhuje rozšírenie okruhu údajov zapisovaných do zoznamu správcov, a to o i) percentuálnu mieru uspokojenia zabezpečených veriteľov a osobitne nezabezpečených veriteľov v jednotlivých ukončených konkurzných konaniach a v jednotlivých ukončených reštrukturalizačných konaniach, ii) dĺžku jednotlivých ukončených konkurzných konaní a dĺžku jednotlivých ukončených reštrukturalizačných konaní v mesiacoch, a iii) náklady jednotlivých ukončených konkurzných konaní ako podiel z majetku úpadcu a náklady jednotlivých ukončených reštrukturalizačných konaní ako podiel z majetku dlžníka.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, zákonmi a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako aj s medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, a s právom Európskej únie.
Návrh zákona nebude mať vplyv na verejné financie, životné prostredie podnikateľské prostredie a informatizáciu spoločnosti, ani sociálne vplyvy.
B. Osobitná časť
K čl. I
K bodom 1 a 2
Navrhuje sa rozšírenie okruhu údajov zapisovaných do zoznamu správcov o i) percentuálnu mieru uspokojenia zabezpečených veriteľov a osobitne nezabezpečených veriteľov v jednotlivých ukončených konkurzných konaniach a v jednotlivých ukončených reštrukturalizačných konaniach, ii) dĺžku jednotlivých ukončených konkurzných konaní a dĺžku jednotlivých ukončených reštrukturalizačných konaní v mesiacoch, a iii) náklady jednotlivých ukončených konkurzných konaní ako podiel z majetku úpadcu a náklady jednotlivých ukončených reštrukturalizačných konaní ako podiel z majetku dlžníka.
K čl. II
Účinnosť predloženého návrhu zákona sa navrhuje na 1. januára 2017.