1
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
VI. volebné obdobie
___________________________________________
Číslo: CRD-1598/2015
1728a
S p o l o č n á s p r á v a
___________________________________________________________________________
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky ako gestorský výbor k vládnemu n
ávrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre
v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(tlač 1728)
podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
2
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1979 z 25. septembra 2015 pridelila vládny n
ávrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre
v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(tlač 1728)
na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť.
Určila zároveň Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému vládnemu návrhu zákona 75 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky).
III.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 744 zo 4. novembra 2015 a
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť uznesením č. 233 z 3. novembra 2015.
3
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených v III. bode tejto spoločnej správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1.V čl. I 6. bod § 6 ods. 2 sa slovo „listinne“ nahrádza slovami „v listinnej podobe“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje navrhované ustanovenie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2.V čl. I 12. bod § 11 odsek 2 znie:
„(2) Komisia sa skladá zo šiestich členov, z ktorých
a)troch členov vymenúva a odvoláva generálny prokurátor,
b)dvoch členov volí a odvoláva Súdna rada Slovenskej republiky (ďalej len „súdna rada“).
c)jedného člena volí a odvoláva vláda Slovenskej republiky (ďalej len „vláda“).“
Navrhuje sa vypustiť ustanovenie o tom, že Národná rada Slovenskej republiky volí a odvoláva člena Komisie pre vydávanie záväzných stanovísk. Namiesto toho sa navrhuje, aby Súdna rada Slovenskej republiky volila a odvolávala dvoch členov uvedenej komisie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.V čl. I 13. bod § 16b sa slovo „týmto“ nahrádza slovom „tým“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4.V čl. I 14. bod § 18 ods. 8 sa slová „tohto paragrafu“ nahrádzajú slovami „odsekov 1 až 7“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje navrhované ustanovenie.
4
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5.V čl. I 15. bod § 30a ods. 2 sa slovo „realizovaných“ nahrádza slovom „vykonávaných“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa zjednocuje terminológia predkladaného návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6.V čl. I 16. bod § 31 ods. 5 sa slová „sťažnosti pre porušenie zákona“ nahrádzajú slovom „dovolania“.
Legislatívno-technická zmena súvisiaca s navrhovaným vypustením ustanovení v čl. IV týkajúcich sa nahradenia inštitútu dovolania sťažnosťou pre porušenie zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7.V čl. I 16. bod § 32 ods. 2 sa slová „Ak podávateľ podnetu sa domáha“ nahrádzajú slovami „Ak sa podávateľ podnetu domáha“.
Ide o gramatickú úpravu, ktorou sa upravuje slovosled v predmetnom ustanovení.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
8.V čl. I 17. bod § 36b ods. 7 sa slová „o správnom konaní.“ nahrádzajú slovami „o správnom konaní.16)“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje predmetné ustanovenie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5
9.V čl. I 17. bod sa odkaz na poznámku pod čiarou „21c)“ v § 36b ods. 6 vrátane poznámky pod čiarou označuje ako odkaz „21b)“. Súčasne sa upraví úvodná veta.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa mení označenie odkazu na poznámku po čiarou z dôvodu zachovania poradia, keďže odkaz na poznámku pod čiarou 21b) sa v predkladanom návrhu zákona a ani v samotnom zákone nenachádza.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10.V čl. I sa za 19. bod vkladá nový 20. bod, ktorý znie:
„20. V § 37 ods. 5 sa slová „odsekov 1 a 3“ nahrádzajú slovami „odsekov 1 a 4“.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, vykonávanú z dôvodu prečíslovania odsekov navrhovaným bodom 19 predkladaného návrhu zákona, čo za následok zmenu označenia vnútorného odkazu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
11.V čl. I 25. bod sa slová „slová „osobitný zákon“ nahrádzajú slovami „Trestný poriadok““ nahrádzajú slovami „slová „osobitný zákon.32)“ nahrádzajú slovami „Trestný poriadok.““, vypúšťajú sa slová „, zároveň sa vypúšťa odkaz 32 a poznámka pod čiarou k nemu“ a na konci sa dopĺňa táto veta: „Poznámka pod čiarou k odkazu 32 sa vypúšťa.“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa upravuje novelizačný bod v zmysle legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
12.V čl. I 32. bod § 56ae odsek 2 znie:
„(2) Vláda a súdna rada zvolia členov komisie do 31. marca 2016.“
6
V súvislosti s navrhovaným vypustením ustanovenia o tom, že Národná rada Slovenskej republiky volí a odvoláva člena Komisie pre vydávanie záväzných stanovísk, je potrebné v tejto súvislosti upraviť aj prechodné ustanovenie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13.V čl. II 4. bod § 69 ods. 1 písm. c) sa slová „10 %“ nahrádzajú slovami „25 %“.
Vzhľadom na úpravy v čl. III návrhu zákona, návrh zmeny reaguje na rovnocenné ohodnotenie vedúcej funkcie sudcu v pozícii predsedu kolégia Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, ktorá vzhľadom na náročnosť výkonu funkcie je porovnateľná s vedúcim prokurátorom v pozícii námestníka generálneho prokurátora a riaditeľa sekcie generálnej prokuratúry.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
14.V čl. II 4. bod § 69 ods. 1 písm. d) sa slová „8 %“ nahrádzajú slovami „20 %“.
Vzhľadom na úpravy v čl. III návrhu zákona, návrh zmeny reaguje na rovnocenné ohodnotenie vedúcej funkcie sudcu v pozícii predsedu senátu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, ktorá vzhľadom na náročnosť výkonu funkcie je porovnateľná s vedúcim prokurátorom v pozícii námestníka generálneho prokurátora a riaditeľa sekcie generálnej prokuratúry.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
15.V čl. III 11. bod § 9b ods. 1 sa za slovami „(ďalej len „orgán Európskej únie“)“ vypúšťa čiarka a slová „ak sa podľa osobitného predpisu vyžaduje, aby bol stálym členom takého orgánu prokurátor“.
Účelom zmeny navrhovanej právnej úpravy je umožniť, aby prokurátor vymenovaný za asistenta národného člena, ktorý zastupuje Slovenskú republiku v Eurojuste, bol dočasne pridelený k tomuto orgánu Európskej únie. Podľa
7
zákona č. 383/2011 Z. z. o zastúpení Slovenskej republiky v Eurojuste asistentom národného člena, ktorý zastupuje Slovenskú republiku v Eurojuste, môže, ale nemusí byť prokurátor 7 ods. 1).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
16.V čl. III 13. bod § 10 ods. 6 sa slová „Ustanoveniami predchádzajúcich viet“ nahrádzajú slovami „Týmto ustanovením“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa upravuje novelizačný bod v zmysle legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
17.V čl. III 16. bod úvodná veta znie: „V § 13 odsek 1 znie:“ a vypúšťa sa odsek 2.
V súvislosti s rozhodovaním o dočasnom pozastavení výkonu funkcie prokurátora navrhujem ponechať platné znenie § 13 ods. 2 zákona č. 154/2001 Z. z. Prijatím navrhovanej právnej úpravy by mohlo dôjsť k situácii, kedy by disciplinárna komisia rozhodujúca o dočasnom pozastavení výkonu funkcie prokurátora týmto rozhodnutím mohla zároveň prejudikovať vlastné neskoršie rozhodnutie v disciplinárnom konaní.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
18.V čl. III 29. bod § 21 ods. 1 sa slová „pri funkčnom postupe prokurátora na funkciu vedúceho prokurátora, na funkciu prokurátora pri funkčnom postupe na prokuratúru vyššieho stupňa a na funkciu vedúceho prokurátora pri funkčnom postupe na prokuratúre vyššieho stupňa“ nahrádzajú slovami „na funkciu vedúceho prokurátora a na funkciu prokurátora na prokuratúre vyššieho stupňa (ďalej len „výberové konanie pri funkčnom postupe prokurátora“)“.
Ide o spresnenie navrhovaného znenia tak, aby z neho jednoznačne vyplývalo, že do výberového konania na funkciu vedúceho prokurátora na nižšom stupni prokuratúry sa môže prihlásiť aj
8
prokurátor alebo vedúci prokurátor z vyššieho stupňa prokuratúry.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
19.V čl. III 31. bod sa slová „písm. b) sa čiarka na konci vety“ nahrádzajú slovami „sa v písmene b) čiarka na konci vety“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, precizuje novelizačný bod.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
20.V čl. III 52. bod sa vypúšťajú slová „Slovenskej republiky“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, v súvislosti so zavedením legislatívnej skratky v 10. bode § 9a ods. 1 písm. e) predloženého návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
21.V čl. III 64. bod v úvodnej vete sa slovo „paragrafom“ nahrádza slovom „§ 103“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa upravuje novelizačný bod v zmysle legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
22.V čl. III 72. bod § 115 ods. 2 v prvej vete sa slová „rady prokurátorov“ nahrádzajú slovami „prokurátorskej rady“.
Predkladateľ návrhu zákona navrhuje zainteresovanosť orgánov samosprávy do procesu rozhodovania o odmenách pre prokurátorov tak, aby o priznaní odmeny prokurátorovi rozhodoval príslušný vedúci prokurátor, ktorým je v prípade prokurátorov generálnej prokuratúry generálny
9
prokurátor, po predchádzajúcom vyjadrení prokurátorskej rady. V prípade prokurátorov generálnej prokuratúry je však zrejme nedopatrením uvedené, že by predchádzajúce vyjadrenie mala dávať rada prokurátorov; je však najvyšším orgánom samosprávy prokurátorov a v prípade odmien rozhoduje iba o priznaní odmeny generálnemu prokurátorovi a o súhlase pred priznaním tzv. jubilejnej odmeny. Je preto logické, aby súhlas na priznanie odmeny radovým prokurátorom generálnej prokuratúry dávala príslušná prokurátorská rada (tak, ako sa navrhuje v prípade ostatných prokurátorov).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
23.V čl. III 74. bod sa na konci pripájajú tieto slová: „a za slová „podľa § 15 ods. 3 písm. b)“ sa vkladajú slová „a pri prerušení výkonu funkcie prokurátora podľa § 12 ods. 5“.
Doplnenie ustanovenia § 125 ods. 2 nadväzuje na navrhovanú právnu úpravu uvedenú v § 12 ods. 5. Jej účelom je umožniť priznanie odchodného nielen pri vzdaní sa funkcie prokurátora, ale aj pri prerušení výkonu funkcie prokurátora v prípade, ak prokurátorovi vznikne nárok na príplatok za výkon funkcie prokurátora podľa § 134 ods. 1.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
24.V čl. III 84. bod § 192 ods. 4 sa bodka na konci nahrádza čiarkou a pripájajú tieto slová: „ak ich za náhradníkov vymenuje generálny prokurátor.“.
Ide o zosúladenie navrhovanej právnej úpravy s právnou úpravou uvedenou v § 192 ods. 3.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
25.V čl. III sa za bod 84 vkladá nový bod 85, ktorý znie:
„85. V § 193 ods. 4 druhá veta znie: „Ak je ako člen odvolacej disciplinárnej komisie nahradený predseda odvolacej disciplinárnej komisie, jeho náhradník sa stáva predsedom odvolacej disciplinárnej komisie.“.
10
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Ide o zosúladenie navrhovanej právnej úpravy s právnou úpravou uvedenou v 192 ods. 8 a 9 a § 212 ods. 7 a 8.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
26. V čl. III bod 105 znie:
„105. § 212 vrátane nadpisu znie:
㤠212
Odvolacia disciplinárna komisia
„(1) Počet odvolacích disciplinárnych komisií zriadených na generálnej prokuratúre určuje generálny prokurátor po vyjadrení rady prokurátorov tak, aby bola zachovaná plynulosť disciplinárnych konaní, náhodný výber prideľovaných vecí a podmienky na objektívne a nestranné rozhodovanie odvolacej disciplinárnej komisie.
(2) Každá odvolacia disciplinárna komisia päť členov, z ktorých jeden člen je predsedom odvolacej disciplinárnej komisie. Predsedu odvolacej disciplinárnej komisie, ďalších členov odvolacej disciplinárnej komisie a potrebný počet náhradníkov vymenúva generálny prokurátor po ich predchádzajúcom súhlase a po vyjadrení bezprostredne nadriadeného prokurátora na päťročné funkčné obdobie. istú osobu možno vymenovať do funkcie predsedu odvolacej disciplinárnej komisie, člena odvolacej disciplinárnej komisie alebo za ich náhradníka aj opakovane.
(3) Generálny prokurátor vymenúva predsedu odvolacej disciplinárnej komisie a ďalších členov odvolacej disciplinárnej komisie z databázy kandidátov na členov odvolacích disciplinárnych komisií. Databázu kandidátov na členov odvolacích disciplinárnych komisií navrhuje rada prokurátorov tak, aby v nej bolo najmenej 20 osôb. Nevymenovaní kandidáti z databázy kandidátov na členov odvolacích disciplinárnych komisií sa stanú náhradníkmi členov odvolacích disciplinárnych komisií, ak ich za náhradníkov vymenuje generálny prokurátor.
(4) Zásady obsadzovania odvolacích disciplinárnych komisií, využitia náhradníkov, dopĺňania databázy kandidátov na členov odvolacích disciplinárnych komisií podľa odseku 3 a postup pri prideľovaní vecí do jednotlivých odvolacích disciplinárnych komisií určí rada prokurátorov.
(5) Členom odvolacej disciplinárnej komisie a náhradníkom člena odvolacej disciplinárnej komisie môže byť len prokurátor,
a)ktorý vykonáva funkciu prokurátora najmenej päť rokov,
b)ktorému nebolo uložené disciplinárne opatrenie,
c)proti ktorému sa nevedie disciplinárne konanie alebo trestné stíhanie,
d)ktorý nie je generálnym prokurátorom, námestníkom generálneho prokurátora, špeciálnym prokurátorom, zástupcom špeciálneho prokurátora, krajským
11
prokurátorom, námestníkom krajského prokurátora, okresným prokurátorom, námestníkom okresného prokurátora alebo členom rady prokurátorov.
(6) Člen odvolacej disciplinárnej komisie a náhradník člena odvolacej disciplinárnej komisie sa môže takej funkcie vzdať aj bez uvedenia dôvodu písomným oznámením generálnemu prokurátorovi. Členovi odvolacej disciplinárnej komisie alebo náhradníkovi člena odvolacej disciplinárnej komisie zanikne funkcia vzdaním sa funkcie uplynutím kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bolo oznámenie o vzdaní sa funkcie doručené generálnemu prokurátorovi, ak nedôjde k dohode o skoršom zániku funkcie.
(7) Člena odvolacej disciplinárnej komisie nemožno z takej funkcie odvolať, ak v odseku 8 nie je ustanovené inak. Člena odvolacej disciplinárnej komisie možno nahradiť, iba ak mu v účasti v odvolacej disciplinárnej komisii bráni dôležitá prekážka. O nahradení člena odvolacej disciplinárnej komisie rozhodne generálny prokurátor. Ak je ako člen odvolacej disciplinárnej komisie nahradený predseda odvolacej disciplinárnej komisie, jeho náhradník sa stáva predsedom odvolacej disciplinárnej komisie.
(8) Člena odvolacej disciplinárnej komisie možno z takej funkcie odvolať, iba ak nie je spôsobilý zo zdravotných dôvodov vykonávať funkciu prokurátora po čas dlhší ako tri mesiace. O odvolaní člena odvolacej disciplinárnej komisie rozhodne generálny prokurátor. Ak je ako člen odvolacej disciplinárnej komisie odvolaný predseda odvolacej disciplinárnej komisie, jeho náhradník sa stáva predsedom odvolacej disciplinárnej komisie.
(9) Členovi odvolacej disciplinárnej komisie alebo náhradníkovi člena odvolacej disciplinárnej komisie zanikne funkcia, ak
a)mu uplynie funkčné obdobie,
b)mu zanikne služobný pomer prokurátora,
c)je vymenovaný do funkcie vedúceho prokurátora, ktorá je nezlučiteľná s funkciou v odvolacej disciplinárnej komisii alebo ak sa stane členom rady prokurátorov,
d)je proti nemu začaté disciplinárne konanie alebo trestné stíhanie,
e)sa disciplinárne previní a za disciplinárne previnenie mu je právoplatne uložené disciplinárne opatrenie.
(10) Odvolacia disciplinárna komisia je schopná uznášať sa a konať, ak je prítomný predseda odvolacej disciplinárnej komisie a ostatní členovia odvolacej disciplinárnej komisie alebo ich náhradníci. Rozhodnutie odvolacej disciplinárnej komisie je platné, ak zaň hlasovala nadpolovičná väčšina všetkých členov odvolacej disciplinárnej komisie. Člen odvolacej disciplinárnej komisie, ktorý hlasoval proti prijatému rozhodnutiu, môže predložiť odlišné stanovisko; odlišné stanovisko sa doručuje rovnako ako rozhodnutie odvolacej disciplinárnej komisie.
(11) Na vylúčenie člena odvolacej disciplinárnej komisie sa vzťahuje § 193.“.“.
V predloženom návrhu zákona sa navrhuje novým spôsobom upraviť kreovanie disciplinárnych komisií a odvolacích disciplinárnych komisií. Predkladateľ zvolil v súvislosti so zmenou vo vzťahu k odvolacím
12
disciplinárnym komisiám inú legislatívnu techniku ako v prípade zmien vo vzťahu k disciplinárnym komisiám. Z dôvodu prehľadnosti navrhujem novelizovať ustanovenie § 212 zákona č. 154/2001 Z. z., t. j. vo vzťahu k odvolacím disciplinárnym komisiám, a to rovnako, ako je to v prípade disciplinárnych komisií - v jednom novelizačnom bode prostredníctvom vypracovania celého znenia nového § 212. Súčasne je potrebné upraviť tie ustanovenia, ktoré upravujú podmienky týkajúce sa členstva v odvolacích disciplinárnych komisiách a podmienky nahradenia a odvolania členov odvolacích disciplinárnych komisií rovnako ako v prípade disciplinárnych komisií.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
27.V čl. III sa vypúšťajú body 106 až 109.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Vzhľadom na to, že § 212 bude novelizovaný len v jednom novelizačnom bode (105), je potrebné vypustiť tie novelizačné body, ktoré sa týkajú § 212 (t. j. body 106 109) a nasledujúce novelizačné body prečíslovať.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
28.V čl. III 113. bod sa na konci dopĺňa táto veta: „Poznámka pod čiarou k odkazu 66 sa vypúšťa.“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, v súvislosti s navrhovaným novým znením § 216 v 113. bode predkladaného návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
29.V čl. IV sa vypúšťajú body 1 až 4, 6 až 9 a 12 až 17.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
13
Predkladateľ navrhol nahradenie inštitútu dovolania sťažnosťou pre porušenie zákona ako mimoriadnym opravným prostriedkom. Navrhujem vypustiť ustanovenia, ktoré sa týkajú tejto zmeny (týka sa to § 31 ods. 3, § 32 ods. 1 a ods. 5 písm. d), § 61 ods. 3, § 83 ods. 1, § 166, § 257 ods. 5, § 317 ods. 1, § 334 ods. 4, § 368 392, § 553 ods. 1 a § 556 ods. 1 Trestného poriadku) a ponechať platnú právnu úpravu vo vzťahu k dovolaniu a navrhovanú zmenu smerujúcu k sťažnosti pre porušenie zákona uskutočniť v neskoršom období po konsenze všetkých zainteresovaných odborných subjektov. Súčasne navrhujem legislatívne zmeny, ktoré je potrebné vykonať v právnej úprave inštitútu obnovy konania 403 Trestného poriadku) zapracovať do návrhu na zmenu a doplnenie Trestného poriadku predloženého Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky, ktorý je v tomto období predmetom rokovania Národnej rady Slovenskej republiky (číslo tlače 1714).
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
30.V čl. IV 12. bod § 371 ods. 4 sa slová „jej rozsah ani dôvody“ nahrádzajú slovami „jej rozsah a ani dôvody“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje predmetné ustanovenie do formy, z ktorej bude zrejmé že nie je možné meniť ani rozsah a ani dôvody sťažnosti pre porušenie zákona.
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
31.V čl. IV 17. bod sa vypúšťa slovo „nový“, slová „§ 567j“ sa nahrádzajú slovami „§ 567l“, slová „§ 567k“ sa nahrádzajú slovami „§ 567m“ a slová „pred 31. decembra“ sa nahrádzajú slovami „pred 31. decembrom“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje predmetné ustanovenie.
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
14
Gestorský výbor odporúča hlasovať o uvedených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch nasledovne:
a)spoločne o bodoch 1 až 29 s návrhom schváliť,
b)spoločne o bodoch 30 a 31 s návrhom neschváliť.
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu n
ávrhu zákona, ktorým sa
mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov
a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(tlač 1728) odporúča Národnej rade Slovenskej republiky predmetný vládny návrh zákona schváliť v znení pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe, ktoré gestorský výbor odporúča schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho n
ávrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre
v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v druhom čítaní (tlač 1728a) bola schválená uznesením Ústavnoprávneho výboru Národnej rady Slovenskej republiky č. 748 z 10. novembra 2015.
Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločného spravodajcu Borisa Suska, aby na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania výborov a pri rokovaní o návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Róbert Madej
predseda Ústavnoprávneho výboru
Národnej rady Slovenskej republiky
Bratislava 10. novembra 2015