NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
________________________________________________________________
VI. volebné obdobie
Číslo: CRD-1555/2015
1686a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora Chomu a Richarda Rašiho na vydanie zákona o miestnom poplatku za rozvoj a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 1686) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní
___________________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj ako gestorský výbor k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora Chomu a Richarda Rašiho na vydanie zákona o miestnom poplatku za rozvoj a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 1686) podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky:
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1987 z 29. septembra 2015 pridelila návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora Chomu a Richarda Rašiho na vydanie zákona o miestnom poplatku za rozvoj a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 1686) na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky,
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj;
2
Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona podľa § 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
III.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol návrh zákona pridelený zaujali k nemu nasledovné stanoviská:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 706 z 3. novembra 2015 s návrhom zákona súhlasil odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 477 z 3. novembra 2015 s návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 276 z 3. novembra 2015 s návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III. tejto správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
1.K čl. I, § 2
V § 2 sa slovo „uložiť“ nahrádza slovom „ustanoviť“.
Legislatívno-technická pripomienka terminologicky precizuje navrhované ustanovenie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3
2.K čl. I, § 2
V § 2 sa nad slovo „časti“ umiestňuje odkaz 1.
Poznámka pod čiarou k odkazu 1 znie:
1) § 17a zákona č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v znení zákona č. 268/2014 Z. z.“.
Doterajšie odkazy a poznámky pod čiarou je potrebné primerane prečíslovať.
Legislatívno-technická úprava z dôvodu jednoznačného vymedzenia jednotlivej časti obce.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.K čl. I, § 3
V § 3 ods. 1 sa vypúšťa čiarka a slová „ktorým sa povoľuje uskutočnenie stavby“.
Pripomienka vypúšťa nadbytočné slová, nakoľko obsah stavebného povolenia je predmetom § 66 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
4.K čl. I, § 3
V § 3 ods. 2 písm. b) sa slová „do 25 m2, prestavba“ nahrádzajú slovami „s výmerou podlahovej plochy do 25 m2“.
Pripomienka zosúlaďuje navrhované ustanovenie so znením čl. I, § 7 ods. 1 návrhu zákona a zároveň vypúšťa nadbytočne slovo, ktoré nekorešponduje s predmetom stavebného povolenia podľa zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov, ale je ako „prestavba v obci“ pojmom územného plánovania.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
4
5.K čl. I, § 3
V § 3 ods. 2 písm. b) sa slová „funkčné využitie alebo spôsob užívania“ nahrádzajú slovami „účel alebo spôsob užívania stavby“.
Pripomienka zjednocuje navrhované ustanovenie s § 47 písm. c) zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov, podľa ktorého musí každá stavba stavebnotechnickým vybavením zodpovedať jej „účelu a spôsobu užívania“.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
6.K čl. I, § 3 a 4
§ 3 a 4 vrátane nadpisov znejú:
㤠3
Predmet poplatku za rozvoj
(1) Predmetom poplatku za rozvoj je pozemná stavba na území obce, na ktorú je vydané právoplatné stavebné povolenie,3) ktorým sa povoľuje stavba (ďalej len „stavebné povolenie“).
(2) Predmetom poplatku za rozvoj nie je
a) odstránenie poruchy stavby alebo havarijného stavu stavby,
b) drobná stavba, nadstavba a prístavba s výmerom podlahovej plochy do 25 m2,
c) stavba rodinného domu s výmerom podlahovej plochy do 150 m2,
d) stavba alebo časť stavby
1. sociálneho bývania4) alebo slúžiaca na vykonávanie sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately,
2. vstavanej garáže a parkovacieho státia v rámci existujúcej stavby,
3. zdravotníckeho zariadenia,5)
4. slúžiaca materským školám, na základné vzdelávanie,6) na stredné vzdelávanie,7) na vyššie odborné vzdelávanie,7) na vysokoškolské vzdelávanie vo verejných vysokých školách, výlučne strediskám praktického vyučovania alebo špecializovanému výučbovému zariadeniu verejnej vysokej školy,
5. slúžiaca zariadeniu sociálnych služieb,8)
6. slúžiaca na vykonávanie náboženských obradov cirkví a náboženských spoločností registrovaných štátom,
7. slúžiaca na obranu štátu,
8. slúžiaca na účely múzea, knižnice, galérie a kultúrneho strediska.
§ 4
Vznik, zánik poplatkovej povinnosti a oznamovacia povinnosť
(1) Poplatková povinnosť vzniká dňom právoplatnosti stavebného povolenia.
(2) Poplatková povinnosť zaniká dňom, ktorým stavebné povolenie stratilo platnosť, ak súčasne poplatník nezačal stavbu realizovať.
5
(3) Ak stavba slúži na viaceré účely, poplatník je povinný oznámiť obci najneskôr v deň vzniku poplatkovej povinnosti výmeru podlahovej plochy nadzemnej časti stavby podľa príslušného účelu využitia podlahovej plochy.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 3 až 8 znejú:
3) § 66 70 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov.
4) § 21 ods. 1 zákona č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní.
5) § 7 ods. 4 zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 653/2007 Z. z.
6) § 16 ods. 4 a 5 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
7) § 16 ods. 3 zákona č. 245/2008 Z. z. v znení zákona č. 324/2012 Z. z.
8) Zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.“.
Doterajšie odkazy a poznámky pod čiarou je potrebné primerane prečíslovať.
Navrhuje sa presnejšie vymedzenie predmetu poplatku za rozvoj tak, aby boli obsiahnuté všetky pozemné stavby vymedzené stavebným zákonom, na ktoré boli vydané stavebné povolenia.
Navrhuje sa presnejšie určiť negatívne vymedzenie poplatku za rozvoj s doplnením odkazov na právne predpisy k jednotlivým druhom stavieb alebo jej časti. Navrhuje sa doplnenie do negatívneho vymedzenia predmetu poplatku aj časť stavby, aby vo viacúčelovej stavbe nebola spoplatnená podlahová plocha, ktorá spĺňa podmienky tohto negatívneho vymedzenia. Súčasne sa navrhuje vypustiť akékoľvek inžinierske stavby, nakoľko z vymedzeného predmetu poplatku automaticky spoplatňované len pozemné stavby.
Rozširuje sa okruh stavieb, ktoré nie predmetom poplatku o stavby slúžiace na sociálnoprávnu ochranu detí, sociálnej kurately a stavby slúžiace na obranu štátu.
Navrhuje sa doplniť vznik a zánik poplatkovej povinnosti s ohľadom na vymedzenie predmetu poplatku. Súčasne sa navrhuje zaviesť oznamovaciu povinnosť pre poplatníka, ktorý na základe právoplatného stavebného povolenia bude realizovať viacúčelovú stavbu, z dôvodu, aby správca dane vedel uplatniť príslušnú sadzbu poplatku podľa účelu využitia výmery prislúchajúcej podlahovej plochy, ak správca poplatku (obec) ustanovil rôzne sadzby poplatku na rôzne účely.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6
7.K čl. I, § 5
V (doterajšej) poznámke pod čiarou k odkazu 3 sa citácia „§ 59 ods. 1 písm. a) zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákona) v znení neskorších predpisov“ nahrádza citáciou „§ 59 ods. 1 písm. a) zákona č. 50/1976 Zb. v znení neskorších predpisov.“.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
8.K čl. I, § 5
V § 5 ods. 2 sa za slovo „obec,“ vkladajú slová „alebo samosprávny kraj alebo štát“.
Navrhuje sa rozšíriť okruh osôb, ktoré oslobodené od poplatkovej povinnosti.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9.K čl. I, § 5
V § 5 ods. 3 sa za slovo „nich“ vkladajú slová „(ďalej len „zástupca“)“ a slová „do výšky svojho podielu“ sa nahrádzajú slovami „v rovnakom pomere“ a na konci sa bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová: „pričom túto skutočnosť zástupca písomne oznámi obci najneskôr v deň vzniku poplatkovej povinnosti.“.
Navrhuje sa zavedenie legislatívnej skratky, nakoľko sa táto používa v ďalšom texte zákona a súčasne sa navrhuje ručenie v rovnakom pomere, ak je viac poplatníkov realizujúcich stavbu, z dôvodu, že správcovi poplatku nie známe podiely poplatníkov realizovanej stavby. Súčasne sa navrhuje doplniť oznamovacia povinnosť a lehota pre zástupcu, ak bol poplatníkmi navrhnutý.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10.K čl. I, § 5 a 7
V § 5 ods. 3 sa vypúšťa slovo „právoplatnom“ a v § 7 sa vypúšťa slovo „právoplatné“.
Legislatívno-technická pripomienka berie do úvahy legislatívnu skratku zavedenú v čl. I, § 3 ods. 1 návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
7
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
11.K čl. I, § 5
V § 5 ods. 3 sa slovo „označených“ nahrádza slovom „uvedených“.
Legislatívno-technická pripomienka pojmovo spresňuje navrhované ustanovenie.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
12.K čl. I – nový §
Za § 5 sa vkladá nový § 6, ktorý vrátane nadpisu znie:
㤠6
Základ poplatku
Základom poplatku za rozvoj je výmera nadzemnej časti podlahovej plochy realizovanej stavby v m2, pričom na účely tohto zákona sa za podlahovú plochu nadzemnej časti stavby považuje súčet výmery všetkých miestností v nadzemných podlažiach10) stavby.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 10 znie:
10) § 12 ods. 5 zákona č. 582/2004 Z. z.“.
Doterajšie paragrafy je potrebné primerane prečíslovať.
Cieľom je ustanovenie jednoznačného vymedzenia základu poplatku, ktorým je na účely tohto zákona podlahová plocha nadzemnej časti stavby.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13.K čl. I, § 6
V (doterajšom) § 6 odsek 1 znie:
„(1) Sadzba poplatku za rozvoj je od 10 eur do 35 eur za každý aj začatý m2 podlahovej plochy nadzemnej časti stavby.“.
Cieľom navrhovanej úpravy je presné určenie výmery podlahovej plochy spoplatňovanej poplatkom za rozvoj. Súčasne sa navrhuje v nadväznosti na predchádzajúce ustanovenia využiť zavedenú definíciu jednotlivej časti obce a zároveň sa zavádza presné vymedzenie dátumu, ku ktorému je možné
8
sadzbu poplatku každoročne buď ustanoviť alebo zmeniť všeobecne záväzným nariadením.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
14.K čl. I, § 6
V (doterajšom) § 6 ods. 1 sa slová „na m2 nahrádzajú slovami „za každý m2 podlahovej plochy nadzemnej časti stavby“.
Pripomienka zosúlaďuje navrhované ustanovenie so znením čl. I, § 7 ods. 1 návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
15.K čl. I, § 6
V (doterajšom) § 6 ods. 3 sa slová „katastrálne územia alebo jej jednotlivé časti“ nahrádzajú slovami „jednotlivé katastrálne územia obce alebo jej jednotlivé časti1)“, a za slovom „časti“ sa vypúšťa čiarka a slová „ktoré vymedzí obec ako územne celistvé časti obce vo všeobecne záväznom nariadení ulicami alebo vzájomne susediacimi parcelami pozemkov“.
Cieľom navrhovanej úpravy je presné určenie výmery podlahovej plochy spoplatňovanej poplatkom za rozvoj. Súčasne sa navrhuje v nadväznosti na predchádzajúce ustanovenia využiť zavedenú definíciu jednotlivej časti obce a zároveň sa zavádza presné vymedzenie dátumu, ku ktorému je možné sadzbu poplatku každoročne buď ustanoviť alebo zmeniť všeobecne záväzným nariadením.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
16.K čl. I, § 6
V (doterajšom) § 6 ods. 3 sa slová „pre katastrálne územia alebo jej jednotlivé časti“ nahrádzajú slovami „pre jednotlivé katastrálne územia obce alebo jednotlivé časti územia obce“.
Pripomienka zosúlaďuje citované ustanovenie so znením čl. I, § 2 návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
9
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
17.K čl. I, § 6
V (doterajšom) § 6 ods. 4 znie:
„(4) Sadzbu poplatku za rozvoj môže obec všeobecne záväzným nariadením znížiť alebo zvýšiť s účinnosťou od 1. januára kalendárneho roka.“.
Pripomienka terminologicky precizuje legislatívne vyjadrenie mechanizmu zmeny sadzby miestneho poplatku za rozvoj.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
18.K čl. I, § 6
V (doterajšom) § 6 ods. 4 sa slová „možno meniť“ nahrádzajú slovami „podľa odsekov 1 3 obec môže ustanoviť alebo zmeniť všeobecne záväzným nariadením iba“.
Cieľom navrhovanej úpravy je presné určenie výmery podlahovej plochy spoplatňovanej poplatkom za rozvoj. Súčasne sa navrhuje v nadväznosti na predchádzajúce ustanovenia využiť zavedenú definíciu jednotlivej časti obce a zároveň sa zavádza presné vymedzenie dátumu, ku ktorému je možné sadzbu poplatku každoročne buď ustanoviť alebo zmeniť všeobecne záväzným nariadením.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
19.K čl. I, § 7
Doterajší § 7 (nový § 8) vrátane nadpisu znie:
㤠8
Výpočet poplatku za rozvoj
(1) Poplatok za rozvoj sa vypočíta ako súčin základu poplatku podľa § 6 a sadzby poplatku za rozvoj platnej v čase vzniku poplatkovej povinnosti podľa § 4 ods. 1.
(2) Ak stavba slúži na viaceré účely a obec ustanovila rôzne sadzby poplatku za rozvoj podľa § 7 ods. 2, poplatok za rozvoj sa vypočíta ako súčet pomerných častí poplatku za rozvoj, pričom pomerná časť poplatku za rozvoj sa vypočíta ako súčin sadzby poplatku podľa § 7 ods. 2 a podlahovej plochy na príslušný účel využitia stavby.
10
(3) Vypočítaný poplatok za rozvoj sa zaokrúhli na eurocenty nadol.“.
Cieľom navrhovanej úpravy je presné stanovenie výpočtu poplatku za rozvoj. Podľa navrhnutého ustanovenia sa súčet výmer podlahových plôch nadzemnej časti stavby vynásobí príslušnou sadzbou poplatku za rozvoj. V prípade viacúčelovej stavby sa vypočítavajú jednotlivé pomerné časti za jednotlivé podlahové plochy vynásobením príslušnej výmery a prislúchajúcej sadzby poplatku za rozvoj podľa všeobecne záväzného nariadenia. Súčet jednotlivých pomerných častí je výslednou sumou poplatku za rozvoj v prípade viacúčelovej stavby.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
20.K čl. I, § 8
V doterajšom § 8 sa vypúšťa odsek 5.
Vzhľadom na väzbu vzniku poplatkovej povinnosti len na stavby vymedzené v predmete poplatku, sa uvedené ustanovenie javí ako bezpredmetné.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
21.K čl. I, § 9
Doterajší § 9 (nový § 10) vrátane nadpisu znie:
㤠10
Vrátenie poplatku za rozvoj
(1) Ak poplatník neoznámi zánik poplatkovej povinnosti podľa § 4 ods. 2 obci do 60 dní odo dňa jej zániku, nárok na vrátenie poplatku za rozvoj zaniká.
(2) Obec vráti poplatok za rozvoj poplatníkovi na základe žiadosti do 60 dní odo dňa právoplatnosti rozhodnutia o vrátení poplatku za rozvoj.“.
Navrhuje sa ustanoviť za akých podmienok nárok na vrátenie poplatku za rozvoj zaniká. Taktiež za akých podmienok je možné nárokovať si vrátenie poplatku a v akej lehote.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
11
22.K čl. I, § 10
V (doterajšom) § 10 ods. 2 sa slovo „nákladov“ nahrádza slovami „kapitálových výdavkov12)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 12 znie:
12) Zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“.
Navrhuje sa doplnenie ustanovenia z dôvodu jednoznačného účelu použitia príjmov obce z poplatku za rozvoj len na kapitálové výdavky a len na účely vymedzené týmto zákonom.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
23.K čl. I, § 11
V (doterajšom) § 11 ods. 3 za slovo „ak“ sa vkladajú slová „§ 5, § 9 11“ a slová „tento zákon“ sa nahrádzajú slovami „tohto zákona“.
Navrhuje sa vymedziť, pre ktoré ustanovenia sa použije tento zákon.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
24.K čl. I, § 12
Doterajší § 12 znie:
㤠12
Obec môže vyrubiť poplatok za rozvoj podľa tohto zákona prvýkrát na stavbu, na ktorú bolo vydané stavebné povolenie po účinnosti tohto zákona, najskôr však zavedením poplatku za rozvoj všeobecne záväzným nariadením obce.“.
Navrhovanou úpravou sa jednoznačne vymedzuje možnosť prvého vyrubenia poplatku za rozvoj podmieneného nielen účinnosťou právnej normy ale aj jeho ustanovenia prostredníctvom všeobecne záväzného nariadenia.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
25.K čl. IV
Čl. IV znie:
„Čl. IV
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. novembra 2016.“.
12
Navrhuje sa stanoviť konkrétny dátum účinnosti s cieľom zabezpečiť dostatočnú legisvakančnú lehotu potrebnú na riadnu aplikáciu zákona v praxi.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
V.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto:
a)hlasovať spoločne o bodoch 1, 2, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 18 25 s odporúčaním gestorského výboru schváliť,
b)hlasovať spoločne o bodoch 3, 4, 5, 10, 14, 16 a 17 s odporúčaním gestorského výboru neschváliť;
VI.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov odporúča Národnej rade Slovenskej republiky návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora Chomu a Richarda Rašiho na vydanie zákona o miestnom poplatku za rozvoj a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 1686) v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v spoločnej správe a prednesených v rozprave s c h v á l i ť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora Chomu a Richarda Rašiho na vydanie zákona o miestnom poplatku za rozvoj a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 1686a) bola schválená v druhom čítaní uznesením gestorského výboru č. 282 z 10. novembra 2015. Výbor určil poslanca Dušana BUBLAVÉHO za spoločného spravodajcu výborov.
Súčasne ho poveril
1.predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky,
2.navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky hlasovať o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch, ktoré vyplynuli z rozpravy a hlasovať o predmetnom návrhu zákona ihneď po ukončení rozpravy k nemu 83 ods. 4, a § 86 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov). Zároveň po skončení druhého čítania, pristúpiť k tretiemu
13
čítaniu ihneď podľa § 84 ods. 2 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Igor C H O M A, v. r.
predseda
Výboru NR SR pre verejnú správu
a regionálny rozvoj
V Bratislave 10. novembra 2015