Príspevok zo štátneho rozpočtu poskytovaný podľa § 29 zákona na podporu audiovizuálnej kultúry a podporu audiovizuálneho priemyslu na základe zmluvy medzi Ministerstvom kultúry SR a fondom sa v roku 2015 navrhuje vo výške 4 mil. eur, čím je splnená zákonom stanovená podmienka, že výška transferu nesmie byť nižšia ako sumár príspevkov od povinných prispievateľov. Rozpočtovaný transfer zo štátneho rozpočtu je o 1,30 mil. eur vyšší ako ustanovuje zákon. V rámci tuzemských bežných transferov sa príspevok od Rozhlasu a televízie Slovenska rozpočtuje v objeme 150 tis. eur.
Výdavky subjektu sa v roku 2016 navrhujú vo výške 7,50 mil. eur. Uvedené predstavuje nárast oproti schválenému rozpočtu roku 2015 o 1,65 %, v absolútnom vyjadrení o 122 tis. eur.
Bežné výdavky na zabezpečenie administratívy a prevádzky fondu sú rozpočtované v objeme 6,65 mil. eur. V porovnaní so schváleným rozpočtom roku 2015 dochádza k ich 1,24% zníženiu, čo v absolútnom vyjadrení predstavuje pokles o 83,5 tis. eur.
Osobné výdavky zachovávajú úroveň schváleného rozpočtu roku 2015.
Objem výdavkov rozpočtovaných na tovary a služby oproti roku 2015 mierne rastie o 3,70 % , t. j. o 10 tis. eur. V rámci tovarov a služieb sú rozpočtované výdavky na prevádzku a údržbu registračných systémov, výdavky na zabezpečenie konektivity a uloženia dát. Súčasťou výdavkov sú aj pravidelné odmeny členov orgánov fondu.
Bežné transfery subjektu zaznamenávajú oproti schválenému rozpočtu roku 2015 mierny pokles o 93,5 tis. eur, teda o 1,50 %, keďže fond vyčlenil v súvislosti s pokračovaním Stratégie digitalizácie vyššiu sumu na dotácie a pôžičky, ktoré sa rozpočtujú v rámci výdavkových finančných operácií.
Kapitálové výdavky subjektu sú v roku 2016 navrhované vo výške 355 tis. eur. Ich objem oproti schválenému rozpočtu na rok 2015 poklesol o 45 tis. eur, t. j. o 11,3 % z dôvodu prehodnotenia investičných potrieb subjektu. Finančné prostriedky sa majú použiť na vlastné kapitálové potreby (nákup softvéru), ako aj na poskytovanie kapitálových transferov na zabezpečenie digitalizácie jednosálových kín.
V rámci výdavkov z transakcií s finančnými aktívami a pasívami sa rozpočtujú prostriedky určené na poskytovanie pôžičiek v súvislosti s realizáciou Stratégie digitalizácie kín. Pôžičky sú od roku 2013 poskytované v kombinácii s dotáciou a sú určené na zabezpečenie digitalizácie jednosálových kín, na podporu produkcie audiovizuálnych diel a rozvoj technologického zázemia.
Celkový hotovostný prebytok fondu sa v roku 2016 predpokladá vo výške 2,15 mil. eur, v roku 2017 sa predpokladá celkový prebytok na úrovni 1,75 mil. eur a v roku 2018 vo výške 1,35 mil. eur. Saldo hospodárenia vyjadrené v metodike ESA 2010 sa v rokoch 2016 až 2018 predpokladá vyrovnané.
15. Kancelária Rady pre rozpočtovú zodpovednosť
Kancelária Rady pre rozpočtovú zodpovednosť (ďalej len „KRRZ“) zabezpečuje správu organizačných, administratívnych, personálnych, odborných a technických činností Rady pre rozpočtovú zodpovednosť, ktorá je nezávislou inštitúciou na monitorovanie a hodnotenie vývoja hospodárenia SR a hodnotenia plnenia pravidiel rozpočtovej zodpovednosti. Samostatne rozhoduje o rozpočte KRRZ.