3./Dividendy - príjmy z účastí fondu na podnikaní obchodných spoločností, na ktorých má účasť. Výška príjmov fondu z dividend je priamo závislá od vývoja hospodárskych výsledkov a rozdelenia zisku spoločností s majetkovou účasťou fondu, pričom v zmysle pokynov MF SR sa počíta s odvodom 100% zisku spoločnosti. Výška týchto príjmov je v čase prípravy rozpočtu iba orientačná. Nenaplnenie predikcie týchto príjmov bude mať vplyv na výšku odvodu peňažných prostriedkov do štátnych finančných aktív, o ktorých t. č. rozhoduje vláda SR, príp. NR SR.4./Úroky z vkladov v peňažných ústavoch - príjmy z vkladov voľných peňažných prostriedkov, vyplácaných peňažnými ústavmi pri termínovaných vkladoch a bežných účtoch v priebehu sledovaného obdobia. Výšku týchto príjmov ovplyvňuje: objem peňažných prostriedkov, ktoré má fond na svojich účtoch v bankách, ale aj základná úroková sadzba vyhlasovaná ECB.
5./Ostatné príjmy – postúpené pohľadávky, zábezpeky za verejné súťaže, úroky z kúpnopredajných zmlúv, poplatky, príjmy z vlastníctva, príjmy z náhrad poistného plnenia, vratky, príjmy z refundácie, z konkurzu, likvidácie, exekúcie a iné.
2.2Plánované výdavky FNM SR v roku 2016 (s výhľadom do roku 2018)
Majetok fondu možno použiť len na účely vymedzené zákonom. Časť očakávaných výdavkov v predmetnom období tvoria výdavky v súlade s rozhodnutím vlády SR, tzn. podľa § 28 ods. 3 písm. b) zákona, ku ktorým je potrebné prijať uznesenie vlády SR. Pre rok 2016 sú tieto výdavky naplánované v zmysle požiadavky MF SR9 vo výške 47,30 tis. Eur (0,47%). Peňažné prostriedky na ich úhradu zabezpečuje fond v súlade s odporúčaním vlády SR z dividend, ktoré v spoločnostiach s majetkovou účasťou fondu vznikli z výkonu ich činnosti.
Najväčšou výdavkovou položkou pre rok 2016 sú výdavky na náklady spojené s cennými papiermi, ktoré boli prevedené na fond fyzickými osobami a náklady spojené s ich nadobudnutím. Tento projekt bol do výdavkov opätovne zaradený po tom, ako v júli 2015 nadobudla účinnosť novela zákona č. 92/1991 Zb., ktorá opätovne spustila projekt umožňujúci fyzickým osobám bezodplatne ponúknuť fondu zaknihované cenné papiere podľa § 29 ods. 11 tohto zákona. Trvanie projektu bolo novelou zákona stanovené do 30. 6. 2016.
Ďalšie výdavky, s ktorými Návrh 2016 počíta sú výdavky na náklady spojené s privatizáciou, výdavky na reštitúcie, na splatenie dlhopisov FNM SR a iné. Návrh nezahŕňa výdavky podľa § 30 zákona ani výdavky súvisiace so súdnymi spormi, ktoré v súlade s požiadavkou MF SR budú do rozpočtu zahrnuté podľa reálneho stavu jednotlivých súdnych pojednávaní. Určiť presný termín ukončenia týchto sporov, ako aj presné sumy, o ktoré je fond žalovaný, resp. ktoré z týchto sporov vyplynú, nie je možné, nakoľko o týchto skutočnostiach rozhodujú súdy. Vo väčšine prípadov ide o dlhoročné procesy, ktorých ukončenie môže nastať aj v nadchádzajúcom období, ale môžu byť odročené aj na neurčité obdobie. Tieto skutočnosti majú vplyv na výšku výdavkov predmetnej položky.
Výdavkové položky sú špecifikované v nasledujúcej tabuľke, v ktorej uvádzame celkový prehľad použitia majetku fondu v roku 2016 s výhľadom do roku 2018 v členení podľa zákona. Zapracované sú v nej všetky skutočnosti známe v čase spracovania tohto materiálu. Rovnako ako
9 list MF SR zo 14. 4. 2015 č. MF/012591/2015-412