športových ligách a desiatich najväčších športových zväzoch. Predpokladáme, že toto sponzorské bude ošetrené prostredníctvom zmlúv o sponzorstve v športe. Predpokladáme konštantný pomer (koeficient) prognózy výnosu DPPO a príjmov so sponzorského.
2.Zníženie sadzby DPH na vstupné na športové podujatia a používanie športových zariadení (podľa novelizačného článku XVIII)
•Navrhuje sa znížená sadzba DPH vo výške 10%. Z hľadiska DPH je predaj vstupeniek na športové podujatia zdaniteľných obratom.
•Odhadovaný vplyv: Nižší výnos DPH. Výpočet vychádza z celkového počtu divákov na zápasoch najvyšších líg vo futbale, hokeji, basketbale a hádzanej v sezóne 2014/2015. Odhadujeme priemernú cenu vstupného a koeficient, ktorý zohľadňuje aj návštevnosť iných domácich súťaží, medzinárodných súťaží, medzinárodných podujatí, prípravných zápasov, reprezentácie.
3.Prechod profesionálnych športovcov pod závislú činnosť (podľa §4 ods. 3 písm. a); novelizačného článku X, bodu 2; novelizačného článku XV, bodu 5 návrhu zákona)
•Profesionálni športovci, ktorých činnosť vykazuje znaky závislej práce by sa podľa návrhu zákona mali stať zamestnancami športových kubov, v ktorých pôsobia.
•Odhadovaný vplyv: Nulový. Nie je žiadna garancia, že dôjde k prechodu všetkých profesionálnych športovcov pod závislú činnosť v súťažiach kolektívnych športov. Napríklad, v návrhu zákona nie je upravené, že zväzy nemôžu v takomto prípade zaregistrovať športovcov s iným typom zmluvy, resp. kto bude kontrolovať typ zmluvy.
4.Povinné úrazové poistenie hradené národným športovým zväzom (podľa novelizačného článku XV, bodu 2)
•Navrhuje sa, aby národný športový zväz odvádzal za športovca a športového odborníka, s ktorými má uzavretú zmluvu o výkone reprezentačnej činnosti, povinné úrazové poistenie.
•Odhadovaný vplyv: Zvýšené výdavky – plnenie z ÚP. Predpokladáme, že športovci sú 2 – krát náchylnejší na úraz ako bežní zamestnanci. Pri bežných zamestnancoch predpokladáme rovnosť plnenia a odvedeného ÚP. Výpočet vychádza z vykazovaného počtu reprezentantov v Informačnom systéme športu (ISS), odmeny vo výške prognózovanej priemernej mzdy v NH a sadzby povinného úrazového poistenia a koeficientu, ktorý vyjadruje zvýšenú rizikovosť úrazu pri športovcoch. Počet športovcov reprezentantov môže byť v skutočnosti vyšší, pretože nejde o povinne vykazovaný údaj. V ISS nie sú registrovaní žiadny športoví odborníci - reprezentanti. ISS neobsahuje údaje za Slovenský futbalový zväz.
5.Zdravotné poistenie hradené štátom (podľa novelizačného článku XVI, bodu 4)
•Navrhuje sa, aby bol štát platiteľom poistného za športovca a športového odborníka – zamestnanca aj SZČO.
•Odhadovaný vplyv: Nižší výnos ZO. Výpočet vychádza z vykazovaného počtu športovcov a športových odborníkov v ISS, minimálnej sumy poistného SZČO a sumy poistného ktorú hradí za svojich poistencov štát. Predpokladáme, že športovci a športoví odborníci dnes vykonávajú činnosť ako SZČO. V budúcnosti odhadujeme konštantný