(2)Informácie poskytnuté podľa tohto nariadenia vlády nemajú dôverný charakter, ak o to zodpovedný orgán vyslovene nepožiada, nevyznačí a nezdôvodní túto skutočnosť v notifikačnom formulári podľa § 2 ods. 1 písm. a).§ 4
Vnútrokomunitárne pripomienkové konanie
(1)Návrh technického predpisu, ktorý zodpovedný orgán zaslal úradu je predmetom pripomienkovania Európskou komisiou a členskými štátmi Európskej únie, Európskeho združenia voľného obchodu a Turecka (ďalej len „vnútrokomunitárne pripomienkové konanie“).
(2)Ak návrh obsahuje okrem technických požiadaviek5) aj fiškálnu a finančnú požiadavku, nie je táto predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania.
(3)Základná určená lehota je tri mesiace odo dňa registrácie návrhu Európskou komisiou.
(4)Základná určená lehota podľa odseku 3 sa predĺži na
a)štyri mesiace v prípade doručenia podrobného stanoviska počas vnútrokomunitárneho pripomienkového konania k návrhu predpisu o službe,6)
b)šesť mesiacov v prípade doručenia podrobného stanoviska počas vnútrokomunitárneho pripomienkového konania k návrhu technického predpisu,
c)dvanásť mesiacov ak Európska komisia v lehote podľa odseku 3 oznámi svoj zámer navrhnúť alebo prijať právny predpis v tejto veci,
d)dvanásť mesiacov ak Európska komisia v lehote podľa odseku 3 oznámi, že predmet úpravy je v pôsobnosti návrhu právneho predpisu predloženého Rade Európskych únie,
e)osemnásť mesiacov ak Rada Európskej únie prijme spoločné stanovisko počas obdobia podľa písm. c) a d) tohto odseku,
f)na nevyhnutne potrebný čas nad lehotu určenú podľa písm. b), ak podrobné stanovisko predložila Európska komisia, pokým táto neprednesie k odpovedi zodpovedného orgánu svoje súhlasné stanovisko.
(5)Predĺžená určená lehota podľa odseku 4 písm. c), d) a e) zaniká, ak Európska komisia oznámi, že už nemá zámer prijať predpis v tejto veci alebo ak stiahne svoj návrh, alebo ak Rada Európskej únie, Európsky parlament alebo Európska komisia prijmú právny akt Európskej únie v tejto veci.
(6)Odseky 2 až 4 sa neuplatňujú v prípade, ak zodpovedný orgán má preukázateľné dôvody pre záver, že:
a)Slovenská republika je z naliehavých dôvodov spôsobených vážnymi a nepredvídateľnými okolnosťami súvisiacimi s ochranou zdravia a bezpečnosti ľudí, ochranou živočíchov, rastlín, morálky, a to najmä morálky maloletých, nútená vo veľmi krátkej dobe prijať technický predpis,
5) § 2 ods. 1 písm. e) zákona č. 264/1999 Z. z. o technických požiadavkách na výrobky6) § 2 ods. 2 zákona č. 264/1999 Z. z.