Vplyvy na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
k čl. II Sudcovia
2.1. Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
rok 2015
rok 2016
rok 2017
rok 2018
Príjmy verejnej správy celkom
v tom:
z toho:
- vplyv na ŠR
- vplyv na územnú samosprávu
Výdavky verejnej správy celkom
1 575 207
1 575 207
1 575 207
v tom:
Ministerstvo spravodlivosti SR (08P)
Najvyšší súd SR
1 502 275
72 932
1 502 275
72 932
1 502 275
72 932
z toho:
- vplyv na ŠR
1 575 207
1 575 207
1 575 207
- vplyv na územnú samosprávu
Celková zamestnanosť
- z toho vplyv na ŠR
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
v tom:
Ministerstvo spravodlivosti SR (08P)
Najvyšší súd SR
0
0
0
0
0
0
2.2. Financovanie návrhu
Tabuľka č. 2
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Financovanie
rok 2015
rok 2016
rok 2017
rok 2018
Celkový vplyv na rozpočet verejnej správy ( - príjmy, výdavky)
1 575 207
1 575 207
1 575 207
z toho vplyv na ŠR
1 575 207
1 575 207
1 575 207
financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv na ŠR
1 575 207
1 575 207
1 575 207
Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Zvýšenie výdavkov v roku 2016 a nasledujúcich zohľadniť v záväzných ukazovateľoch rozpočtu kapitoly Ministerstvo spravodlivosti SR a Najvyšší súd SR.
2.3. Popis a charakteristika návrhu
2.3.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši?
Navrhuje sa úprava valorizácie funkčných príplatkov určením ich výšky ustanovenej v percentách a nie pevne určenou sumou, keďže takto upravené funkčné príplatky stratili motivačný charakter, upravuje sa výška príplatku za výkon funkcie sudcu zvýšením z 0,8 % priemerného platu na 1 % z priemerného platu, čo zlepšuje sociálne postavenie sudcov odchádzajúcich do starobného, resp. invalidného dôchodku a zabezpečuje sa úprava nároku na odmenu pre súčasných sudcov. Upravujú sa nové podmienky na poskytnutie preventívnej rehabilitácie sudcov.
Kto bude návrh implementovať?
Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
Najvyšší súd Slovenskej republiky
2.3.2. Charakteristika návrhu podľa bodu 2.3.2. Metodiky :
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
x kombinovaný návrh
iné
2.3.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Tabuľka č. 3
Odhadované objemy
Objem aktivít
2015
2016
2017
2018
Indikátor ABC
-
-
-
-
Indikátor KLM
-
-
-
-
Indikátor XYZ
-
-
-
-
2.3.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Negatívny vplyv na rozpočet
Kapitola: Ministerstvo spravodlivosti SR
§ 50 ods. 1 a 4 Preventívna rehabilitácia sudcov
Kategória 630 Tovary a služby 171 500 eur
§ 68 ods. 1 Funkčný príplatok za riadiacu činnosť
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 196 960 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 65 292 eur
Spolu: 262 252 eur
§ 69 ods. 1 Funkčný príplatok za funkciu
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 321 835 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 106 688 eur
Spolu: 428 523 eur
§ 95 ods. 4 Príplatok za výkon funkcie sudcu a príplatok k dôchodku pozostalých
Kategória 640 Bežné transfery 640 000 eur
V prípade odmien 78a Odmena) predpokladáme jej priznanie a vyplatenie iba v prípade úspory rozpočtových prostriedkov v kapitole Ministerstvo spravodlivosti SR v príslušnom roku a z uvedeného dôvodu nie je možné v tomto čase dopad na rozpočet kvantifikovať.
Dopad na rozpočet bude v ďalších rokoch vyšší o valorizáciu platov sudcov.
Kapitola: Najvyšší súd SR
§ 50 ods. 1 a 4 Preventívna rehabilitácia sudcov 12 536 eur
Kategória 630 Tovary a služby
§ 69 ods. 1 Funkčný príplatok za funkciu
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 45 359 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 15 037 eur
Spolu: 60 396 eur
V prípade odmien 78a Odmena) predpokladáme jej priznanie a vyplatenie iba v prípade úspory rozpočtových prostriedkov v kapitole Najvyšší súd SR v príslušnom roku a z uvedeného dôvodu nie je možné v tomto čase dopad na rozpočet kvantifikovať.
Dopad na rozpočet bude v ďalších rokoch vyšší o valorizáciu platov sudcov.
Príloha č. 2
4
Tabuľka č. 4
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2015
2016
2017
2018
poznámka
Daňové príjmy* (100) 1
Nedaňové príjmy (200) 1
220 – Administratívne poplatky a iné poplatky a platby
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400) 1
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500) 1
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
1 položky podľa platnej ekonomickej klasifikácie
Príloha č. 2
5
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
rok 2015
rok 2016
rok 2017
rok 2018
Bežné výdavky (600) 2
1 575 207
1 575 207
1 575 207
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610) 2
564 154
564 154
564 154
Poistné a príspevok do poisťovní (620) 2
187 017
187 017
187 017
Tovary a služby (630)2 637006
184 036
184 036
184 036
Bežné transfery (640)2 - 642030
640 000
640 000
640 000
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a NFV (650)2
Kapitálové výdavky (700) 2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
711 – Nákup pozemkov a nehmotných aktív
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800) 2
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
1 575 207
1 575 207
1 575 207
z toho výdavky na ŠR:
1 575 207
1 575 207
1 575 207
Bežné výdavky (600) 2
1 575 207
1 575 207
1 575 207
Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV (610) 2
564 154
564 154
564 154
Kapitálové výdavky (700) 2
2 položky podľa platnej ekonomickej klasifikácie
Príloha č. 2
6
Tabuľka č. 6
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2015
2016
2017
2018
poznámka
Počet zamestnancov celkom*
z toho vplyv na ŠR
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)*
z toho vplyv na ŠR
Osobné výdavky celkom (v eurách)
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)*
z toho vplyv na ŠR
Poistné a príspevok do poisťovní (620)*
z toho vplyv na ŠR
* počet zamestnancov, mzdy a poistné rozpísať podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...)
Poznámky:
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Poistné tvorí podiel mzdových výdavkov, pričom za organizácie v pôsobnosti kapitol štátneho rozpočtu, s výnimkou prenesených kompetencií výkonu štátnej správy, pre zamestnancov štátnej služby a zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme predstavuje 34,95 %, pre policajtov, profesionálnych vojakov, colníkov, hasičov vrátane horskej záchrannej služby predstavuje 33,2 %. Pre ostatné subjekty verejnej správy vrátane prenesených kompetencií výkonu štátnej správy poistné tvorí podiel zodpovedajúci 35,2 %.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy automaticky prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“
Príloha č. 2
7
Vplyvy na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
k čl. III - Prokurátori
2.1. Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2015
2016
2017
2018
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na územnú samosprávu
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
z toho:
- vplyv na ŠR
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
- vplyv na územnú samosprávu
0
0
0
0
Celková zamestnanosť
0
0
0
0
- z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
0
0
0
0
2.2. Financovanie návrhu
Tabuľka č. 2
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Financovanie
2015
2016
2017
2018
Celkový vplyv na rozpočet verejnej správy ( - príjmy, + výdavky)
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
z toho vplyv na ŠR
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
0
ostatné zdroje financovania
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Zvýšenie výdavkov v roku 2016 a nasledujúcich rokoch zohľadniť v záväzných ukazovateľoch rozpočtu kapitoly Generálnej prokuratúry SR.
2.3. Popis a charakteristika návrhu
2.3.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrhu rieši?
Príloha č. 2
8
Navrhuje sa úprava valorizácie funkčných príplatkov určením ich výšky stanovenej v percentách a nie pevne určenou sumou, upravuje sa výška príplatku za výkon funkcie prokurátora za každý rok započítateľnej praxe zvýšením z 0,8 % priemerného platu prokurátora na 1 % z priemerného platu prokurátora, čo zlepšuje sociálne postavenie prokurátorov odchádzajúcich do starobného dôchodku, resp. invalidného dôchodku.
Príplatok za prípravu právneho čakateľa a osobitný príplatok sa stanovuje v % z priemerného platu prokurátora a nie pevne určenou sumou. Príplatok za prípravu právneho čakateľa prokuratúry sa mení z 26,56 eura mesačne (ak pripravuje dvoch alebo viacerých právnych čakateľov 33,20 eur) na mesačne 5 % z priemerného platu prokurátora 95 ods. 3), ak pripravuje dvoch alebo viacerých právnych čakateľov príplatok sa zvyšuje na 7 % z priemerného platu prokurátora 95 ods. 3). Osobitný príplatok sa mení zo sumy 165,97 eura na príplatok až do výšky 10 % z priemerného platu prokurátora (§ 95 ods. 3).
Upravujú sa nové podmienky na poskytnutie preventívnej rehabilitácie prokurátorov.
Navrhuje sa úprava na preplatenie náhrad prokurátora v zmysle § 103c počas dočasného pridelenia v Eurojuste. Prokurátorovi dočasne pridelenému k orgánu Európskej únie podľa § 9b patrí plat určený podľa § 103c. Služobný úrad mu vypláca tento plat v dvoch častiach. Prvá časť, tvoriaca 25 % platu, vynásobená platovým koeficientom vypočítaným podľa osobitného predpisu, sa prokurátorovi prevedie na jeho bankový účet zriadený v mieste jeho dočasného pridelenia po vykonaní zákonných zrážok a druhá časť, tvoriaca 75 % platu, sa prokurátorovi prevedie na jeho účet zriadený v Slovenskej republike po vykonaní zákonných zrážok. Na základe akceptovanej pripomienky uplatnenej Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky bude prokurátorovi dočasne pridelenému k orgánu Európskej únie vyplácať celý plat služobný úrad tohto prokurátora.
Upravuje sa náhrada za služobnú pohotovosť prokurátora. V § 102 sa vypúšťa odsek 3. Prokurátori nebudú vykonávať služobnú pohotovosť mimo prokuratúry s možnosťou použitia mobilných prostriedkov spojenia.
Kto bude návrh implementovať?
Generálna prokuratúra Slovenskej republiky
2.3.2. Charakteristika návrhu podľa bodu 2.3.2. Metodiky :
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
x kombinovaný návrh
iné
2.3.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 3
Odhadované objemy
Objem aktivít
2015
2016
2017
2018
Indikátor ABC
Indikátor KLM
Indikátor XYZ
Príloha č. 2
9
2.3.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Negatívny vplyv na rozpočet
Kapitola: Generálna prokuratúra SR
§ 4 Vytvorenie riaditeľov sekcie
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 17 814 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 6 582 eur
Spolu: 24 396 eur
§ 84 Preventívna rehabilitácia
Kategória 630 Tovary a služby 77 252 eur
§ 98 ods. 1 Funkčný príplatok za funkciu vedúceho prokurátora
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 275 460 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 91 315 eur
Spolu: 366 775 eur
§ 102 Náhrada za služobnú pohotovosť - vypustený odsek 3
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 827 197 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 274 216 eur
Spolu: 1 101 413 eur
§ 103c ods. 1 Plat počas dočasného pridelenia – EUROJUST
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 133 370 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 44 212 eur
Kategória 630 Tovary a služby 105 402 eur
Spolu: 282 984 eur
§ 109 ods. 1 Príplatok za prípravu právneho čakateľa prokuratúry
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 40 428 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 13 402 eur
Spolu: 53 830 eur
§ 113 Osobitný príplatok
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 104 592 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 34 672 eur
Spolu: 139 264 eur
§ 135 ods. 1 Príplatok za výkon funkcie prokurátora
Kategória 640 Bežné transfery 366 420 eur
Príloha č. 2
10
V prípade odmien 115 Odmena) predpokladáme jej priznanie a vyplatenie iba v prípade úspory rozpočtových prostriedkov v kapitole Generálna prokuratúra SR v príslušnom roku a z uvedeného dôvodu nie je možné v tomto čase dopad na rozpočet kvantifikovať.
Dopad na rozpočet bude v ďalších rokoch vyšší o valorizáciu platov prokurátorov.
Príloha č. 2
11
Tabuľka č. 4
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2015
2016
2017
2018
poznámka
Daňové príjmy (100)1
0
0
0
0
Nedaňové príjmy (200)1
0
0
0
0
Granty a transfery (300)1
0
0
0
0
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
0
0
0
0
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
0
0
0
0
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
Príloha č. 2
12
Tabuľka č. 5
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2015
2016
2017
2018
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
1 398 861
1 398 861
1 398 861
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
464 399
464 399
464 399
Tovary a služby (630)2 - 637006
0
77 252
77 252
77 252
-631002
0
105 402
105 402
105 402
Bežné transfery (640)2 - 642030
0
366 420
366 420
366 420
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a NFV (650)2
Kapitálové výdavky (700)
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
z toho výdavky na ŠR
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
Bežné výdavky (600)
0
2 412 334
2 412 334
2 412 334
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
1 398 861
1 398 861
1 398 861
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Príloha č. 2
13
Príloha č. 4 doložky vplyvov
Sociálne vplyvy - vplyvy na hospodárenie obyvateľstva, sociálnu exklúziu, rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a na zamestnanosť
Sociálne vplyvy predkladaného materiálu - vplyvy na hospodárenie obyvateľstva, sociálnu exklúziu, rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
4.1. Identifikujte vplyv na hospodárenie domácností a špecifikujte ovplyvnené skupiny domácností, ktoré budú pozitívne/negatívne ovplyvnené.
Predložený návrh zákona predpokladá pozitívne sociálne vplyvy vo vzťahu k hospodáreniu domácnosti adresátov zákona – prokurátorov a rodín bývalých prokurátorov , ktoré vyplývajú z návrhu na zvýšenie príplatku za výkon funkcie prokurátora a príplatku k dôchodku. Ďalšie pozitívne vplyvy vyplývajú tiež z návrhu na zvýšenie funkčných príplatkov a ich valorizáciu, zavedenia možnosti priznania odmien a niektorých ďalších navrhovaných zmien.
Kvantifikujte:
- Rast alebo pokles príjmov/výdavkov na priemerného obyvateľa
- Rast alebo pokles príjmov/výdavkov za jednotlivé ovplyvnené skupiny domácností
- Celkový počet obyvateľstva/domácností ovplyvnených predkladaným materiálom
Návrh zákona rieši statusové náležitosti týkajúce sa prokurátorov a právnych čakateľov prokuratúry. Z uvedených dôvodov nie je možné bližšie kvantifikovať dopady všeobecne vo vzťahu k obyvateľom.
4.2. Zhodnoťte kvalitatívne (prípadne kvantitatívne) vplyvy na prístup k zdrojom, právam, tovarom a službám u jednotlivých ovplyvnených skupín obyvateľstva.
Bez vplyvu.
4.3. Zhodnoťte vplyv na rovnosť príležitostí:
Zhodnoťte vplyv na rodovú rovnosť.
Návrh zákona sa snaží zachovávať rovnosť príležitostí pri čerpaní materskej dovolenky a rodičovskej dovolenky prokurátorkou – ženou a prokurátorom – mužom.
Zákon neovplyvňuje rodovú rovnosť.
Príloha č. 2
14
4.4. Zhodnoťte vplyvy na zamestnanosť.
Aké sú vplyvy na zamestnanosť ?
Ktoré skupiny zamestnancov budú ohrozené schválením predkladaného materiálu ?
Hrozí v prípade schválenia predkladaného materiálu hromadné prepúšťanie ?
Bez vplyvu.
Vplyvy na informatizáciu spoločnosti Príloha č. 6 doložky vplyvov
Budovanie základných pilierov informatizácie
Obsah
6.1. Rozširujú alebo inovujú sa existujúce alebo vytvárajú sa či zavádzajú sa nové elektronické služby?
(Popíšte ich funkciu a úroveň poskytovania.)
Áno, ale len čiastočne.
Prokurátori využívajú už minimálne 5 rokov IS PATRICIA a v OPIS projekte „Elektronické služby Generálnej prokuratúry SR“, ktorý sa nasadzuje k 1.9.2015, budú mať naviac možnosť tvoriť elektronicky prokurátorské rozhodnutia podpísané ZEP a odosielať ich na príslušné eDesk schránky.
6.2. Vytvárajú sa podmienky pre sémantickú interoperabilitu?
(Popíšte spôsob jej zabezpečenia.)
NIE
Ľudia
6.3. Zabezpečuje sa vzdelávanie v oblasti počítačovej gramotnosti a rozširovanie vedomostí o IKT?
(Uveďte spôsob, napr. projekty, školenia.)
NIE
6.4. Zabezpečuje sa rozvoj elektronického vzdelávania?
(Uveďte typ a spôsob zabezpečenia vzdelávacích aktivít.)
NIE
6.5. Zabezpečuje sa podporná a propagačná aktivita zameraná na zvyšovanie povedomia o informatizácii a IKT?
(Uveďte typ a spôsob zabezpečenia propagačných aktivít.)
NIE
6.6. Zabezpečuje/zohľadňuje/zlepšuje sa prístup znevýhodnených osôb k službám informačnej
NIE
Príloha č. 2
15
spoločnosti?
(Uveďte spôsob sprístupnenia digitálneho prostredia.)
Infraštruktúra
6.7. Rozširuje, inovuje, vytvára alebo zavádza sa nový informačný systém?
(Uveďte jeho funkciu.)
Áno, k 1.9.2015 sa zavádza nový IS „Elektronické služby Generálnej prokuratúry SR“.
6.8. Rozširuje sa prístupnosť k internetu?
(Uveďte spôsob rozširovania prístupnosti.)
NIE
6.9. Rozširuje sa prístupnosť k elektronickým službám?
(Uveďte spôsob rozširovania prístupnosti.)
NIE.
6.10. Zabezpečuje sa technická interoperabilita?
(Uveďte spôsob jej zabezpečenia.)
NIE
6.11. Zvyšuje sa bezpečnosť IT?
(Uveďte spôsob zvýšenia bezpečnosti a ochrany IT.)
NIE
6.12. Rozširuje sa technická infraštruktúra?
(Uveďte stručný popis zavádzanej infraštruktúry.)
NIE
Riadenie procesu informatizácie
6.13. Predpokladajú sa zmeny v riadení procesu informatizácie?
(Uveďte popis zmien.)
NIE
Financovanie procesu informatizácie
6.14. Vyžaduje si proces informatizácie finančné investície?
(Popíšte príslušnú úroveň financovania.)
NIE
Legislatívne prostredie procesu informatizácie
6.15. Predpokladá nelegislatívny materiál potrebu úpravy legislatívneho prostredia procesu informatizácie?
(Stručne popíšte navrhované legislatívne zmeny.)
NIE
Príloha č. 2
16
Sociálne vplyvy predkladaného materiálu - vplyvy na hospodárenie obyvateľstva, sociálnu exklúziu, rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
4.1. Identifikujte vplyv na hospodárenie domácností a špecifikujte ovplyvnené skupiny domácností, ktoré budú pozitívne/negatívne ovplyvnené.
Kvantifikujte:
- Rast alebo pokles príjmov/výdavkov na priemerného obyvateľa
- Rast alebo pokles príjmov/výdavkov za jednotlivé ovplyvnené skupiny domácností
- Celkový počet obyvateľstva/domácností ovplyvnených predkladaným materiálom
Zvyšuje sa nárok na preventívnu rehabilitáciu určenej skupiny sudcov, zvyšujú sa funkčné príplatky sudcov a zabezpečuje sa ich pravidelná valorizácia, zavádza sa inštitút odmeny (fakultatívna zložka platu) a zvyšuje sa príplatok príplatku za výkon funkcie sudcu a z toho vyplývajúceho zvýšenia príplatku k vdovskému dôchodku, príplatku k vdoveckému dôchodku a príplatku k sirotskému dôchodku.
4.2. Zhodnoťte kvalitatívne (prípadne kvantitatívne) vplyvy na prístup k zdrojom, právam, tovarom a službám u jednotlivých ovplyvnených skupín obyvateľstva.
Zvyšuje sa nárok na preventívnu rehabilitáciu určenej skupiny sudcov, zvyšujú sa funkčné príplatky sudcov a zabezpečuje sa ich pravidelná valorizácia, zavádza sa inštitút odmeny (fakultatívna zložka platu) a zvyšuje sa príplatok príplatku za výkon funkcie sudcu a z toho vyplývajúceho zvýšenia príplatku k vdovskému dôchodku, príplatku k vdoveckému dôchodku a príplatku k sirotskému dôchodku.
4.3. Zhodnoťte vplyv na rovnosť príležitostí:
Zhodnoťte vplyv na rodovú rovnosť.
Bez vplyvov
4.4. Zhodnoťte vplyvy na zamestnanosť.
Aké sú vplyvy na zamestnanosť ?
Ktoré skupiny zamestnancov budú ohrozené schválením predkladaného materiálu ?
Hrozí v prípade schválenia predkladaného materiálu hromadné prepúšťanie ?
Bez vplyvov