Vplyvy na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1. Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
Príjmy verejnej správy celkom
- vplyv na územnú samosprávu
Výdavky verejnej správy celkom
v tom:
Ministerstvo financií SR/Finančná správa SR
Ministerstvo spravodlivosti SR/
08P Financovanie systému súdnictva
- vplyv na územnú samosprávu
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom:
Ministerstvo financií SR/Finančná správa SR
Ministerstvo spravodlivosti SR/
08P Financovanie systému súdnictva
2.2. Financovanie návrhu
Tabuľka č. 2
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Celkový vplyv na rozpočet verejnej správy ( - príjmy, výdavky)
financovanie zabezpečené v rozpočte
Rozpočtovo nekrytý vplyv na ŠR
Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Vplyvy materiálu na štátny rozpočet budú riešené v rámci schválených ukazovateľov rozpočtov jednotlivých kapitol.
2.3. Popis a charakteristika návrhu
2.3.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši?
Predmetným návrhom sa zavádza nová právna forma obchodnej spoločnosti - Jednoduchá spoločnosť na akcie (JSA). JSA ponúkne komplexné riešenie pre rizikové investovanie do obchodných spoločností. Príkladom takéhoto investovania sú investície do startupov, ako podnikateľských iniciatív s vysokým inovačným a rastovým potenciálom, ktoré si nemôžu zabezpečiť financovanie prostredníctvom bánk. Pri rizikovom investovaní do základného imania spoločností je nevyhnutné flexibilné nastavenie vstupu, koexistencie a výstupu investora nad rámec toho, čo umožňujú v súčasnosti existujúce formy spoločností v právnom poriadku SR.
Kto bude návrh implementovať?
Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
Ministerstvo financií Slovenskej republiky
2.3.2. Charakteristika návrhu podľa bodu 2.3.2. Metodiky :
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.3.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Tabuľka č. 3
2.3.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Negatívny vplyv na rozpočet
Z dôvodu legislatívnych zmien od 1.1.2017 bude potrebné v roku 2016 zapracovať zmeny do nasledovných informačných systémov s nasledovným dopadom na rozpočet:
➢Ministerstvo financií SR – Finančná správa SR – 500 000 Eur, z toho IS FS – SD 250 000 Eur, DRSCAN 50 000 Eur, PSF 50 000 Eur a DWH 150 000 Eur.➢Ministerstvo spravodlivosti SR – 300 000 Eur, z toho Obchodný register (300 000 Eur).
Tabuľka č. 4
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Nedaňové príjmy (200) 1
220 – Administratívne poplatky a iné poplatky a platby
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400) 1
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500) 1
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
1 položky podľa platnej ekonomickej klasifikácie
Tabuľka č. 5 Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610) 2
Poistné a príspevok do poisťovní (620) 2
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a NFV (650)2
Kapitálové výdavky (700) 2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
711 – Nákup pozemkov a nehmotných aktív
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800) 2
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610) 2
Kapitálové výdavky (700) 2
2 položky podľa platnej ekonomickej klasifikácie