b)nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
Vzhľadom na vnútroštátny charakter navrhovaného právneho predpisu je bezpredmetné vyjadrovať sa k bodom 4., 5. a 6. doložky zlučiteľnosti.
B. Osobitná časť
K Čl. I
K bodu 1 (§ 7 ods. 7)
Navrhovanou úpravou sa vytvárajú legislatívne podmienky na aktualizovanie štátneho vzdelávacieho programu a školských vzdelávacích programov pomaturitného kvalifikačného štúdia v stredných odborných školách Policajného zboru poskytujúcich policajné vzdelanie.
Cieľom tejto úpravy je nielen zvýšiť celkovú úroveň odbornej pripravenosti absolventov denného štúdia a podiel ich praktických zručností, ale súčasne počas denného štúdia aj preverovať ich osobnostné predpoklady na výkon štátnej služby v Policajnom zbore.
Návrh zákona ustanovuje, že príslušníci Policajného zboru v prípravnej štátnej službe v rámci denného štúdia na splnenie kvalifikačnej požiadavky policajného vzdelania absolvujú základný policajný výcvik, teoreticko-praktickú prípravu, odborný výcvik a odbornú prax.
Základný policajný výcvik sa realizuje v ucelenom nepretržitom časovom období v osobitnom internátnom režime, počas ktorého poslucháči sú 24 hodín sedem dní v týždni k dispozícii na výcvik.
Táto povinnosť sa nebude vzťahovať na opätovne prijatých policajtov, ktorí už boli zaradení v stálej štátnej službe podľa tohto zákona a u ktorých možno už predpokladať také osobnostné kvality, ktoré nie je potrebné preverovať v rámci osobitného režimu.
Podrobnosti o dennom štúdiu na splnenie kvalifikačnej požiadavky policajného vzdelania, najmä o dĺžke a spôsobe absolvovania základného policajného výcviku, teoreticko-praktickej prípravy, odborného výcviku a odbornej praxe určí interný predpis.
K bodu 2 (§ 14 ods. 1)
Návrh na zmenu je potrebný z dôvodu neprimeranej úrovne osobnostných predpokladov u 18-ročných uchádzačov o prijatie do služobného pomeru.
Od posunutia veku na 21 rokov možno očakávať naplnenie predpokladu primeranej vyspelosti uchádzača o výkon štátnej služby policajta.
Svedčia o tom aj skúsenosti z aplikácie niektorých iných zákonov, ktoré už explicitne ustanovujú vek 21 rokov ako predpoklad na získanie určitých oprávnení, napríklad zákon o strelných zbraniach a strelive, zákon o cestnej premávke.
K bodu 3 (§ 33 ods. 1)
Platné znenie zákona sa upravuje vo väzbe na navrhované znenie § 33a ods. 3, podľa ktorého môže ministerstvo určiť nielen kvalifikačné predpoklady na funkciu, ktorá je predmetom výberového konania, ale môže tiež určiť odbornú prax, ktorú musel uchádzač o túto funkciu už absolvovať.