N Á R O D N Á R A D A S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y
VI. volebné obdobie
_______________________________________________________________________
1679
VLÁDNY NÁVRH
ZÁKON
z ............,
ktorým sa mení a dopĺňa
zákon č. 319/2002 Z. z. o obrane Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch v znení neskorších predpisov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
Zákon č. 319/2002 Z. z. o obrane Slovenskej republiky v znení zákona č. 330/ 2003 Z. z., zákona č. 545/2003 Z. z., zákona č. 570/2005 Z. z., zákona č. 333/2007 Z. z., zákona č. 452/2008 Z. z., zákona č. 473/2009 Z. z. a zákona č. 345/2012 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. § 2 a 3 vrátane nadpisov znejú:
§ 2
Obrana štátu
(1) Obrana štátu je súhrn opatrení, ktorými Slovenská republika zachováva mier, bráni a zabezpečuje svoju zvrchovanosť, územnú celistvosť a nedotknuteľnosť hraníc pred napadnutím a plní záväzky vyplývajúce z medzinárodných zmlúv o spoločnej obrane proti napadnutiu a z ďalších medzinárodných zmlúv vojenskej povahy.1)
(2) Obranu štátu tvoria aj opatrenia Slovenskej republiky na boj proti terorizmu, ktoré v tejto oblasti vykonávajú spravodajské služby, ozbrojené zbory a ozbrojené bezpečnostné zbory (ďalej len „ozbrojené zbory“), súdy, prokuratúra a ozbrojené sily Slovenskej republiky (ďalej len „ozbrojené sily“).
(3) Ak hrozí nebezpečenstvo napadnutia Slovenskej republiky, na obranu štátnej hranice možno na základe rozhodnutia vlády Slovenskej republiky (ďalej len „vláda“) použiť ozbrojené sily podľa osobitného predpisu.6)
(4) Systém obrany štátu je usporiadaný súbor prvkov a opatrení a ich vzájomných väzieb, prostredníctvom ktorých Národná rada Slovenskej republiky, prezident Slovenskej
republiky, vláda, ministerstvá, ostatné ústredné orgány štátnej správy, ďalšie orgány štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou, orgány miestnej štátnej správy, obce a vyššie územné celky zabezpečujú prípravu, riadenie a plnenie úloh obrany štátu a súdy, prokuratúra, iné právnické osoby, fyzické osoby oprávnené na podnikanie a fyzické osoby zabezpečujú prípravu na plnenie úloh obrany štátu a ich plnenie.
(5) Riadenie obrany štátu zahŕňa vyhodnocovanie rizík a ohrození na úseku obrany štátu, rozhodovanie o opatreniach na tomto úseku, plánovanie, organizovanie, koordináciu, kontrolu a vyhodnocovanie plnenia týchto opatrení.
(6) V čase vojny alebo vojnového stavu7) sa na zabezpečenie riadenia obrany štátu vytvára hlavné miesto riadenia obrany štátu, ktoré je určené pre prezidenta Slovenskej republiky a vládu alebo Bezpečnostnú radu Slovenskej republiky, ak je znemožnená činnosť vlády.7a)
§ 3
Príprava na obranu štátu
(1) Príprava na obranu štátu zahŕňa
a)vytváranie, udržiavanie a rozvoj kapacít a spôsobilostí ozbrojených síl a ich prípravu podľa osobitného predpisu,7b)
b)prípravu ozbrojených zborov, Hasičského a záchranného zboru, záchranných služieb a jednotiek civilnej ochrany,
c)udržiavanie a rozvoj obrannej infraštruktúry vrátane výberu a zaradenia objektov obrannej infraštruktúry podľa § 26 ods. 2 do kategórie objektov osobitnej dôležitosti alebo do kategórie ďalších dôležitých objektov na obranu štátu a ich vyradenia z príslušnej kategórie objektov,
d)prípravu opatrení a činností hospodárskej mobilizácie,7c)
e)prípravu ústavných orgánov podľa osobitného predpisu,7d)
f)prípravu ministerstiev, ostatných ústredných orgánov štátnej správy, ďalších orgánov štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou a orgánov miestnej štátnej správy,
g)prípravu obyvateľstva,
h)preverovanie pripravenosti na plnenie úloh v čase vojny a vojnového stavu.
(2) Príprava ozbrojených zborov, Hasičského a záchranného zboru, záchranných služieb a jednotiek civilnej ochrany na obranu štátu sa vykonáva vo forme spoločného výcviku a cvičenia s ozbrojenými silami.
(3) Príprava ministerstiev, ostatných ústredných orgánov štátnej správy, ďalších orgánov štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou a orgánov miestnej štátnej správy na obranu štátu sa vykonáva vo forme odborných seminárov a tematických cvičení.
(4) Príprava obyvateľstva na obranu štátu zahŕňa jeho informovanie na úseku obrany štátu a rozvoj branného povedomia a pripravenosti občanov Slovenskej republiky na obranu štátu. Príprava obyvateľstva na obranu štátu zahŕňa aj súhrn opatrení vo výchovno-vzdelávacom procese v štátnom vzdelávacom programe na základných školách a stredných školách zameraných najmä na brannú výchovu, zdravotnú prípravu, záujmovú činnosť, technickú činnosť a na športovú činnosť.
(5) Na príprave obyvateľstva na obranu štátu sa môžu po písomnej dohode s Ministerstvom obrany Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“) podieľať občianske združenia, neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby, cirkvi a náboženské spoločnosti a fyzické osoby oprávnené na podnikanie a za podmienok ustanovených osobitným predpisom7e) aj iné osoby alebo záujmové združenia právnických osôb.
(6) Pripravenosť ozbrojených síl, ozbrojených zborov, Hasičského a záchranného zboru, záchranných služieb, jednotiek civilnej ochrany, ministerstiev, ostatných ústredných orgánov štátnej správy, ďalších orgánov štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou, súdov, prokuratúry, orgánov miestnej štátnej správy, obcí a vyšších územných celkov na plnenie úloh v čase vojny a vojnového stavu sa preveruje vo forme
a) čiastkového cvičenia, ktoré je zamerané na preverenie samostatného plnenia týchto úloh, plnenia týchto úloh vo vzájomnej súčinnosti alebo na preverenie opatrení na zabezpečenie mobilizácie ozbrojených síl,
b) komplexného cvičenia, ktoré je zamerané na preverenie spoločného plnenia týchto úloh vrátane preverenia opatrení na zabezpečenie mobilizácie ozbrojených síl.
(7) Pripravenosť ozbrojených síl, ozbrojených zborov, Hasičského a záchranného zboru, záchranných služieb, jednotiek civilnej ochrany, ministerstiev, ostatných ústredných orgánov štátnej správy, ďalších orgánov štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou, súdov, prokuratúry, orgánov miestnej štátnej správy, obcí a vyšších územných celkov, právnických osôb, fyzických osôb oprávnených na podnikanie a fyzických osôb na plnenie úloh v čase vojny a vojnového stavu sa preveruje vo forme mobilizačného cvičenia, ktoré je zamerané na preverenie funkčnosti systému obrany štátu pri mobilizácii ozbrojených síl a môže sa uskutočniť v čase vojnového stavu.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 2 až 5 sa vypúšťajú.
Poznámky pod čiarou k odkazom 6 až 7e znejú:
6)§ 4 ods. 8 a 9 zákona č. 321/2002 Z. z. o ozbrojených silách Slovenskej republiky.
7)Čl. 2 a 3 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov.
7a)Čl. 8 ods. 3 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z.
7b)§ 9 zákona č. 321/2002 Z. z.
7c)Zákon č. 179/2011 Z. z. o hospodárskej mobilizácii a o zmene a doplnení zákona č. 387/2002 Z. z. o riadení štátu v krízových situáciách mimo času vojny a vojnového stavu v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.
7d)Čl. 6 ods. 2 písm. c) ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. v znení ústavného zákona č. 566/2005 Z. z.
7e)Zákon č. 435/2010 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva obrany Slovenskej republiky v znení zákona č. 214/2013 Z. z.“.
2. V § 4 písm. b) sa vypúšťajú slová „Slovenskej republiky (ďalej len „vláda“)“.
3. V § 6 písmená b) až e) znejú:
„b)riadi proces plánovania obrany štátu podľa § 25 a schvaľuje smernice o plánovaní obrany štátu,
c)schvaľuje koncepciu bezpečnostného systému štátu a koncepciu systému obrany štátu a ďalšie koncepčné dokumenty v oblasti bezpečnosti a obrany štátu,
d)predkladá Národnej rade Slovenskej republiky návrhy základných koncepcií bezpečnosti a obrany štátu a návrhy zásadných strategických dokumentov a rozvojových programov a plánov v oblasti bezpečnosti a obrany štátu,
e)rozhoduje o zásadných opatreniach prípravy na obranu štátu a o návrhu na preverenie pripravenosti na plnenie úloh v čase vojny a vojnového stavu vo forme komplexného cvičenia a mobilizačného cvičenia,“.
4. V § 7 písmená b) až f) znejú:
„b)koordinuje a kontroluje v rozsahu svojej pôsobnosti výkon štátnej správy pri príprave a zabezpečení obrany štátu uskutočňovaný ministerstvami, ostatnými ústrednými orgánmi štátnej správy a ďalšími orgánmi štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou a koordinuje a kontroluje v rozsahu svojej pôsobnosti plnenie úloh obrany štátu obcami a vyššími územnými celkami,
c)riadi prípravu a predkladá vláde návrh
1.základnej koncepcie obrany štátu,
2.Obrannej stratégie Slovenskej republiky a ďalších zásadných strategických dokumentov v oblasti obrany štátu,
3.koncepcie systému obrany štátu a ďalších koncepčných dokumentov v oblasti obrany štátu,
4.rozvojových programov a plánov v oblasti obrany štátu,
d)riadi, koordinuje a kontroluje prípravu a priebeh mobilizácie ozbrojených síl a pripravuje pre vládu návrh nariadenia
1.vykonať mimoriadnu službu profesionálnym vojakom a vojakom v zálohe povolaným na pravidelné cvičenie alebo na plnenie úloh ozbrojených síl8) a vojakom dobrovoľnej vojenskej prípravy,8a)
2.povolať vojakov v zálohe a odvedených registrovaných občanov na výkon mimoriadnej služby,8b)
3.povolať občanov na výkon alternatívnej služby,8c) alebo
4.čiastočnej alebo všeobecnej mobilizácie ozbrojených síl,8d)
e)pripravuje pre vládu návrh nariadenia vykonať odvod registrovaných občanov,8e)
f)koordinuje rozvoj systému obrany štátu,“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 8 až 8e znejú:
8)§ 14e zákona č. 570/2005 Z. z. o brannej povinnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. .../2015 Z. z.
8a)Zákon č. ..../2015 Z. z. o dobrovoľnej vojenskej príprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
8b)§ 2 ods. 1 písm. a) a d) a § 13 a 15 zákona č. 570/2005 Z. z. v znení neskorších predpisov.
8c)Zákon č. 569/2005 Z. z. o alternatívnej službe v čase vojny a vojnového stavu v znení neskorších predpisov.
8d)§ 10 ods. 5 a 6 zákona č. 321/2002 Z. z. v znení zákona č. 570/2005 Z. z.
8e)§ 10 ods. 1 zákona č. 570/2005 Z. z.“.
5. V § 7 sa za písmeno f) vkladajú nové písmená g) až k), ktoré znejú:
„g)riadi, koordinuje a kontroluje výkon štátnej správy, ktorý uskutočňujú okresné úrady a plní úlohy štátnej správy vo vojenských obvodoch, 9)
h)podieľa sa na príprave návrhu
1.základnej koncepcie bezpečnosti štátu,
2.Bezpečnostnej stratégie Slovenskej republiky a ďalších zásadných strategických dokumentov v oblasti bezpečnosti štátu,
3.koncepcie bezpečnostného systému a ďalších koncepčných dokumentov v oblasti bezpečnosti štátu,
4.rozvojových programov a plánov v oblasti bezpečnosti štátu,
i)vyhodnocuje politicko-vojenskú situáciu v spolupráci s ďalšími ministerstvami, ostatnými ústrednými orgánmi štátnej správy a ďalšími orgánmi štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou,
j)organizuje prípravu ministerstiev, ostatných ústredných orgánov štátnej správy, ďalších orgánov štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou a orgánov miestnej štátnej správy na obranu štátu,
k)navrhuje vláde preverenie pripravenosti vo forme komplexného cvičenia a mobilizačného cvičenia,“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 9 znie:
9)Zákon č. 281/1997 Z. z. o vojenských obvodoch a zákon, ktorým sa mení zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 222/1996 Z. z. o organizácii miestnej štátnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.“.
Doterajšie písmená g) až o) sa označujú ako písmená l) až t).
6. V § 7 písmená o) a p) znejú:
„o)požaduje od ďalších ministerstiev, ostatných ústredných orgánov štátnej správy a ďalších orgánov štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou, orgánov miestnej štátnej správy, obcí a vyšších územných celkov podkladové materiály potrebné na obranné plánovanie, plánovanie použitia ozbrojených síl na účely obrany štátu a na spracovanie plánu mobilizačného cvičenia,
p)spracúva a predkladá vláde na schválenie návrh smerníc o plánovaní obrany štátu,“.
7. V § 8 písmeno c) znie:
„c)pripravujú a predkladajú na vyžiadanie ministerstvu podkladové materiály potrebné na obranné plánovanie, plánovanie použitia ozbrojených síl na účely obrany štátu a na spracovanie plánu mobilizačného cvičenia,“.
8. V § 8 sa za písmeno c) vkladajú nové písmená d) až f), ktoré znejú:
„d)podieľajú sa na príprave návrhu
1.základnej koncepcie obrany štátu,
2.Obrannej stratégie Slovenskej republiky a ďalších zásadných strategických dokumentov v oblasti obrany štátu,
3.koncepcie systému obrany štátu a ďalších koncepčných dokumentov v oblasti obrany štátu,
4.rozvojových programov a plánov v oblasti obrany štátu,
e)zúčastňujú sa na príprave na obranu štátu a plnia úlohy spojené s preverením pripravenosti na plnenie úloh v čase vojny a vojnového stavu,
f)podieľajú sa v rozsahu svojej pôsobnosti na vyhodnocovaní politicko-vojenskej situácie,“.
Doterajšie písmená d) až f) sa označujú ako písmená g) až i).
9. V § 10 ods. 1 písmeno e) znie:
„e) zúčastňuje sa na príprave na obranu štátu a plní úlohy spojené s preverením pripravenosti na plnenie úloh v čase vojny a vojnového stavu,“.
10. V § 10 sa odsek 4 dopĺňa písmenami s) a t), ktoré znejú:
„s)vedie evidenciu fyzických osôb, ktorým môže byť v čase vojny alebo vojnového stavu uložená pracovná povinnosť,
t)povoláva vojakov v zálohe na plnenie úloh ozbrojených síl.“.
11. V § 11 ods. 1 sa za písmeno e) vkladá nové písmeno f), ktoré znie:
„f)plní úlohy spojené s preverením pripravenosti na plnenie úloh v čase vojny a vojnového stavu,“.
Doterajšie písmeno f) sa označuje ako písmeno g).
12. V § 12 ods. 1 písm. c) sa slovo „občanov“ nahrádza slovom „obyvateľstva“.
13. V § 12 sa odsek 1 dopĺňa písmenom d), ktoré znie:
„d)plní úlohy spojené s preverením pripravenosti na plnenie úloh v čase vojny a vojnového stavu.“.
14. V § 12a sa vypúšťajú slová „a obranu“.
15. V § 16a ods. 1 sa slová „podľa § 10 ods. 1 písm. e)“ nahrádzajú slovami „podľa § 10 ods. 4 písm. s)“.
16. Nadpis piatej časti znie: PLÁNOVANIE OBRANY ŠTÁTU A PODPORA OBRANY ŠTÁTU“.
17. § 25 a 26 vrátane nadpisov znejú:
§ 25
Plánovanie obrany štátu
(1) Plánovanie obrany štátu zahŕňa obranné plánovanie, plánovanie použitia ozbrojených síl na účely obrany štátu, plánovanie mobilizácie ozbrojených síl a plánovanie hospodárskej mobilizácie na účely obrany štátu podľa osobitného predpisu.7c)
(2) Obranné plánovanie zahŕňa spracúvanie dlhodobých, strednodobých a krátkodobých plánov vytvárania, udržiavania a rozvoja kapacít a spôsobilostí ozbrojených síl a podpory obrany štátu.
(3) Dlhodobé plány určujú ciele a postupy na 10 rokov 15 rokov na dosiahnutie požadovaných kapacít a spôsobilostí ozbrojených síl a podpory obrany štátu.
(4) Strednodobé plány určujú vyvážený postup a efektívne rozloženie zdrojov na tri roky šesť rokov na zabezpečenie požadovaných kapacít a spôsobilostí ozbrojených síl a podpory obrany štátu.
(5) Krátkodobé plány určujú záväzný postup a rozdelenie finančných zdrojov na jeden rok dva roky na reálne zabezpečenie požadovaných kapacít a spôsobilostí ozbrojených síl a podpory obrany štátu.
(6) Plánovanie použitia ozbrojených síl na účely obrany štátu zahŕňa spracúvanie
a) situačných plánov,
b) plánov použitia ozbrojených síl v čase vojny a vojnového stavu, 20a)
c) stálych plánov použitia ozbrojených síl.
(7) Situačné plány sa spracúvajú na základe vyhodnotenia možného ohrozenia štátu v súlade so zásadnými strategickými dokumentmi v oblasti obrany štátu. Situačné plány sa môžu spracúvať aj v nadväznosti na situačný plán medzinárodnej organizácie, ktorej je Slovenská republika členom.
(8) Na základe vyhodnotenia politicko-vojenskej situácie a podľa povahy ohrozenia štátu tvorí príslušný situačný plán základ na spracovanie plánu použitia ozbrojených síl v čase vojny alebo plánu použitia ozbrojených síl v čase vojnového stavu.
(9) Stály plán použitia ozbrojených síl sa spracúva pre konkrétne a trvalé ohrozenia štátu spravidla v nadväznosti na stály plán medzinárodnej organizácie, ktorej je Slovenská republika členom, a podľa rozhodnutí príslušných ústavných orgánov.20b)
(10) Plánovanie mobilizácie ozbrojených síl zahŕňa spracúvanie plánu
a)všeobecnej mobilizácie,
b)čiastočnej mobilizácie,
c)mobilizačného cvičenia.
(11) Za prípravu obranného plánovania a plnenie úloh vyplývajúcich zo schválených plánov podľa odseku 2 zodpovedajú v rozsahu svojej pôsobnosti ministerstvá, ostatné ústredné orgány štátnej správy, ďalšie orgány štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou, orgány miestnej štátnej správy, obce a vyššie územné celky; koordináciu prípravy obranného plánovania vykonáva ministerstvo.
(12) Plány podľa odsekov 6 a 10 spracúva ministerstvo v súčinnosti s Generálnym štábom ozbrojených síl. Pri spracúvaní plánov podľa odseku 6 a 10 písm. c) sa využívajú podkladové materiály ďalších ministerstiev, ostatných ústredných orgánov štátnej správy a ďalších orgánov štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
(13) Ministerstvo informuje vládu o úlohách ozbrojených síl, ktoré vyplývajú zo situačného plánu spracúvaného v nadväznosti na situačný plán medzinárodnej organizácie, ktorej je Slovenská republika členom, a o zložení ozbrojených síl potrebných na plnenie týchto úloh.
§ 26
Podpora obrany štátu
(1) Podporu obrany štátu tvorí obranná infraštruktúra, jej udržiavanie a rozvoj, dodávky tovarov, služby a činnosti poskytované ozbrojeným silám na zabezpečenie obrany štátu a výskum a vývoj zameraný na zabezpečenie obrany štátu. 20c) Výdavky na udržiavanie a rozvoj obrannej infraštruktúry sa uhrádzajú zo štátneho rozpočtu.
(2) Obrannú infraštruktúru tvoria pozemky a objekty, ktorými stavby, budovy a zariadenia, elektronické komunikačné siete, distribučná sústava energetiky a plynárenstva,
zdroje pitnej vody, dopravné systémy a infraštruktúra štátnych hmotných rezerv (ďalej len „objekty obrannej infraštruktúry“), ktoré slúžia v čase vojny a vojnového stavu na zabezpečenie obrany štátu.
(3) Obrannú infraštruktúru tvoria aj pozemky vo vlastníctve štátu v správe právnických osôb, ktoré v zakladateľskej pôsobnosti ministerstva, a výdavky na ich udržiavanie a rozvoj sa neuhrádzajú zo štátneho rozpočtu.
(4) Dodávky tovarov poskytované ozbrojeným silám na zabezpečenie obrany štátu zahŕňajú najmä dopĺňanie strát a spotreby ozbrojených síl v čase vojny a vojnového stavu, dodávky hmotných rezerv a pohonných hmôt.
(5) Služby a činnosti poskytované ozbrojeným silám na zabezpečenie obrany štátu zahŕňajú najmä zdravotnícke, finančné, veterinárne, dopravné, poštové, komunálne a opravárenské služby, elektronické komunikačné služby, výrobnú a stavebnú činnosť.
(6) Dodávky tovarov, služby a činnosti podľa odsekov 4 a 5 sa poskytujú ozbrojeným silám na zabezpečenie obrany štátu podľa osobitného predpisu.7c)
(7) Príprava a rozvoj podpory obrany štátu sa zabezpečujú podľa potrieb obrany štátu na základe plánu, ktorý vypracúva ministerstvo v procese obranného plánovania podľa § 25 ods. 3 a 4 v súčinnosti s ďalšími ministerstvami, ostatnými ústrednými orgánmi štátnej správy, ďalšími orgánmi štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou, orgánmi miestnej štátnej správy, obcami a vyššími územnými celkami.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 20a až 20c znejú:
20a)§ 6 ods. 2 písm. b) a § 6 ods. 3 písm. b) zákona č. 321/2002 Z. z.
20b)Napríklad čl. 86 písm. h), k) a l) a čl. 119 písm. o) a p) Ústavy Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
20c)§ 11 ods. 3 zákona č. 172/2005 Z. z. o organizácii štátnej podpory výskumu a vývoja a o doplnení zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 233/2008 Z. z.“.
18. Poznámka pod čiarou k odkazu 21 znie:
21) § 4 ods. 1 písm. a), d), e) a f) zákona č. 179/2011 Z. z.“.
19. V § 27 sa za odsek 5 vkladá nový odsek 6, ktorý znie:
„(6) Výdavky na ochranu a obranu objektov obrannej infraštruktúry podľa odsekov 4 a 5 sa uhrádzajú zo štátneho rozpočtu s výnimkou výdavkov na fyzickú ochranu jadrových zariadení podľa osobitného predpisu.21a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 21a znie:
21a) § 2 písm. f) a § 26 zákona č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“
Doterajší odsek 6 sa označuje ako odsek 7.
20. Za § 27 sa vkladá § 27a, ktorý znie:
㤠27a
(1) Územie slúžiace na zabezpečenie úloh obrany štátu mimo územia vojenského obvodu tvoria lesné pozemky štátu21b) a ostatné pozemky štátu podľa osobitného predpisu,21c) ktoré priľahlými plochami k stavbe na obranu štátu20aa) a svojím umiestnením slúžia na ochranu tejto stavby.
(2) Zoznam pozemkov tvoriacich územie slúžiace na zabezpečenie úloh obrany štátu podľa odseku 1 sa uvedie v písomnom protokole, ktorý schváli minister obrany Slovenskej republiky a minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky. Tento protokol zverejní ministerstvo na svojom webovom sídle.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 21b a 21c znejú:
21b)§ 3 ods. 1 a § 50 ods. 1 zákona č. 326/2005 Z. z. o lesoch v znení zákona č. 360/ 2007 Z. z.“.
21c)§ 50a ods. 1 zákona č. 326/2005 Z. z. v znení zákona č. 360/2007 Z. z.“.
21. V § 32 písmeno b) znie:
„b)nezabezpečí ochranu objektov obrannej infraštruktúry podľa § 12a alebo nespracuje plány ich ochrany podľa § 18 ods. 1 písm. b),“.
22. Slová „obvodný úrad“ vo všetkých tvaroch sa v celom texte zákona nahrádzajú slovami „okresný úrad“ v príslušnom tvare.
23. Slová „stavieb alebo budov“ a slová „stavieb a budov“ sa v celom texte zákona nahrádzajú slovami „objekty obrannej infraštruktúry“ v príslušnom tvare.
Čl. II
Zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch v znení zákona č. 275/2007 Z. z., zákona č. 359/ 2007 Z. z., zákona č. 360/2007 Z. z., zákona č. 540/2008 Z. z., zákona č. 499/2009 Z. z., zákona č. 117/2010 Z. z., zákona č. 96/2012 Z. z., zákona č. 345/2012 Z. z., zákona č. 115/ 2013 Z. z., zákona č. 180/2013 Z. z. a zákona č. 182/2014 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 14 ods. 2 písmeno h) znie:
„h) vo vojenských obvodoch a na územiach slúžiacich na zabezpečenie úloh obrany štátu podľa osobitných predpisov
23)
(ďalej len „vojenské lesy“).“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 23 znie:
23)Zákon č. 281/1997 Z. z. v znení neskorších predpisov.
§ 27a zákona č. 319/2002 Z. z. o obrane Slovenskej republiky v znení zákona č. .../ 2015 Z. z.“.
2. V § 50a ods. 2 sa na konci prvej vety bodka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto slová: „to neplatí pri prevode správy ostatného majetku vo vlastníctve štátu nachádzajúceho sa na územiach slúžiacich na zabezpečenie úloh obrany štátu“.
Čl. III
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2016.