DÔVODOVÁ SPRÁVAA.Všeobecná časť
Podľa súčasnej úpravy sa do príjmu zdravotne ťažko postihnutej osoby pri hodnotení príjmu pre účel poskytovania kompenzačných príspevkov nezapočítava príjem získaný od nadácií, občianskych združení, neziskových organizácií a neinvestičných fondov. Navrhuje sa tento okruh rozšíriť aj na charitatívnu pomoc získanú priamo od fyzických osôb alebo od iných právnických osôb. Takúto pomoc mnohí ľudia alebo firmy poskytujú nezištne v dobrom úmysle pomôcť zdravotne ťažko postihnutej osobe. Preto je potrebné aj tieto príjmy postaviť na roveň pomoci, ktoré poskytujú uvedené organizácie tretieho sektora tak, aby to neovplyvňovalo hodnotenie príjmu žiadateľov o kompenzačné príspevky.
Účinnosť zákona sa vzhľadom na dĺžku legislatívneho procesu navrhuje od 1. januára 2016.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, s právom Európskej únie, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná.
Návrh zákona bude mať pozitívny sociálny vplyv, nebude mať negatívny vplyv na podnikateľské prostredie, na rozpočet verejnej správy a nebude mať vplyv na životné prostredie a na informatizáciu spoločnosti.
B.Osobitná časť
K čl. I:
K bodu 1.:
Navrhuje sa, aby sa okruh nezapočítavaných príjmov rozšíril aj o príjem získaný z charitatívnej pomoci poskytnutej priamo fyzickými osobami a právnickými osobami pôsobiacimi mimo tretieho sektora.
K čl. II:
Ustanovuje sa dátum nadobudnutia účinnosti vzhľadom na dĺžku legislatívneho procesu.