z pridanej hodnoty rozhodnúť sa pre uplatňovanie osobitnej úpravy dane z pridanej hodnoty na základe prijatia platby za dodanie tovaru alebo služby, navrhuje sa doplnenie § 52 daňového poriadku o nový zoznam týchto platiteľov s návrhom údajov, ktoré tento zoznam bude obsahovať. K bodom 20, 24 a 26
Nadväzne na úpravu článku II tohto návrhu zákona sa navrhuje rovnaký spôsob použitia sumy dane z pridanej hodnoty, o ktorej vrátenie požiadala zahraničná osoba, vo výške priznanej Daňovým úradom Bratislava, ako v prípade daňového preplatku, alebo nadmerného odpočtu, ktorú možno použiť na úhradu pohľadávky členského štátu, ktorý požiadal Slovenskú republiku o medzinárodnú pomoc pri vymáhaní. Zároveň sa navrhuje upraviť aj deň platby v prípade použitia priznanej sumy dane z pridanej hodnoty. Za účelom jednoznačnosti sa navrhuje ustanoviť, že použitie daňového preplatku, nadmerného odpočtu, spotrebnej dane a dane z pridanej hodnoty alebo nadmerného odpočtu uplatneného skupinou podľa § 79 sa považuje za ich vrátenie.
Z dôvody duplicity sa zároveň v bode 24 navrhuje vypustiť preúčtovanie preplatku na daňovú pohľadávku na žiadosť daňového subjektu, nakoľko v § 55 ods. 6 je ustanovené, že nesprávne označenú platbu, resp. preplatok správca dane použije na úhradu pohľadávky na dani, na ktorú bola platba určená.
K bodu 21
Z dôvodu, že proti rozhodnutiu o zrušení registrácie je možné podať odvolanie, navrhuje sa povinnosť vrátiť osvedčenie o registrácii až po nadobudnutí právoplatnosti tohto rozhodnutia.
K bodu 22
Nakoľko spôsob podania je upravený vo všeobecnej časti daňového poriadku, z dôvodu duplicity sa navrhuje vypustiť z ustanovenia o odvolaní spôsob podania odvolania.
K bodom 23 a 29
Nadväzne na bod 3, ktorým sa do § 13 vkladá nový odsek, sa navrhuje úprava vnútorných odkazov v uvedených ustanoveniach.
K bodu 25
Navrhuje sa umožniť nakladať s daňou z pridanej hodnoty, ktorú v podanom daňovom priznaní uplatnil platiteľ dane, ktorý príležitostne dodal nový dopravný prostriedok do iného členského štátu, rovnako ako s nadmerným odpočtom alebo spotrebnou daňou, pri ktorých bolo uplatnené ich vrátenie.
K bodu 27
Ustanovenie sa navrhuje doplniť tak, aby bolo možné zmeniť alebo zrušiť záložné právo aj z iných dôvodov, ktoré môžu v praxi nastať, napr. v nadväznosti na uznesenie súdu, ktorým bolo určené, že daňový dlžník sa nikdy nestal vlastníkom nehnuteľnosti.