nenávratne zničených kontrolných známok v technologickom zariadení slúžiacom na nalepenie kontrolných známok na spotrebiteľské balenie cigariet.K bodu 12
Vzhľadom na technickú špecifickosť pri označovaní cigár, cigariek a tabaku kontrolnými známkami sa navrhuje ustanoviť samostatný limit na kontrolné známky nenávratne zničené v technologickom zariadení slúžiacom na nalepenie kontrolných známok na tieto spotrebiteľské balenia.
K bodu 13
Ustanovenie sa dopĺňa tak, aby bolo zrejmé, že odberateľ kontrolných známok, ktorý nemá kontrolné známky, nie je povinný viesť nulovú evidenciu kontrolných známok. V prípade, že v danom mesiaci obdrží poškodené alebo reklamované kontrolné známky, je povinný uviesť tieto skutočnosti v evidencii.
K bodu 14
Odberateľ kontrolných známok je povinný oznamovať prostredníctvom elektronického systému kontrolných známok údaje o kontrolných známkach, ktoré použil na označenie spotrebiteľských balení a viesť evidenciu o kontrolných známkach. V prípade, že dôjde k pochybeniu a odberateľ kontrolných známok zistí, že údaje, ktoré oznámil sú nesprávne, umožňuje sa so súhlasom colného úradu chybne oznámené údaje v elektronickom systéme opraviť.
K bodu 15
Navrhovanou úpravou sa spresňuje zákaz predaja cigár alebo cigariek na konečnú spotrebu podmienený kúpou iného tabakového výrobku alebo iného tovaru za cenu nižšiu, ako je výška dane pripadajúcej na spotrebiteľské balenie tabaku, cigár alebo cigariek a dane z pridanej hodnoty pripadajúcej na toto spotrebiteľské balenie tabaku, cigár alebo cigariek.
K bodu 16
Z dôvodu, že prevádzkovateľ daňového skladu nie je vždy vopred informovaný o obchodných názvoch tabakových výrobkov, ktoré chce prijať, umožňuje sa, aby tento údaj oznamoval colnému úradu do 15 dní po dni, kedy tieto tabakové výrobky prijal.
K bodom 17 a 18
Navrhovanou úpravou sa spresňuje vznik daňovej povinnosti pri dovoze tabakovej suroviny z tretích štátov, ktorá je uvedená do colného režimu voľný obeh tak, že držiteľovi povolenia na obchodovanie s tabakovou surovinou, ktorý je prevádzkovateľom daňového skladu a nie je konečným spotrebiteľom tabakovej suroviny daňová povinnosť, nevzniká ak sa preukáže colnému úradu povolením na prevádzkovanie daňového skladu a čestným vyhlásením, že nie je konečným spotrebiteľom tabakovej suroviny. Zároveň sa v tejto súvislosti spresňuje, kto je platiteľom dane.
K bodu 19
Navrhované znenie spresňuje definíciu daňovej spoľahlivosti pre žiadateľa o upustenie od zloženia zábezpeky na daň tak, že za daňovo nespoľahlivého sa bude považovať len ten