K bodu 8Podľa doterajšej právnej úpravy vyššie územné celky predkladajú Národnej rade SR a Ministerstvu financií SR návrhy svojich rozpočtov na nasledujúci rozpočtový rok v termíne do 15. októbra bežného roka. Predkladanie návrhov rozpočtov v tomto termíne je nadbytočné z dôvodu, že návrh rozpočtu vyššieho územného celku, ktorý sa predkladá do 15. októbra bežného roka, je výrazne odlišný od rozpočtu, ktorý je následne schválený.
K bodu 9
Návrhom sa precizuje ustanovenie z dôvodu potreby bližšej špecifikácie vrátených finančných prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu na financovanie spoločných programov Slovenskej republiky a Európskej únie do štátneho rozpočtu.
K bodu 10
Podľa platnej legislatívy vláda SR predkladá správu o plnení rozpočtu verejnej správy Národnej rade SR za prvý polrok, a to najneskôr do 90 dní po uplynutí prvého polroka, ktorej súčasťou sú podľa praxe aj údaje o očakávanej skutočnosti bežného rozpočtového roka. Údaje o očakávanej skutočnosti bežného rozpočtového roka sú podľa § 4 ods. 6 zákona súčasťou rozpočtu verejnej správy, ktorý vláda SR predkladá Národnej rade SR do 15. októbra bežného roka, ak Národná rada SR nerozhodne inak. V záujme toho, aby sa Národnej rade SR nepredkladali dvakrát, resp. rôzne údaje o očakávanej skutočnosti bežného rozpočtového roka, navrhuje sa upraviť znenie § 30 ods. 1 tak, že Národnej rade SR sa bude namiesto správy o plnení rozpočtu verejnej správy predkladať informácia o očakávanej skutočnosti bežného rozpočtového roka, a to v rámci návrhu rozpočtu verejnej správy, t. j. do Národnej rady SR sa bude predkladať len jeden materiál, ktorý bude obsahovať tak údaje, ako aj informáciu o očakávanej skutočnosti bežného rozpočtového roka, ktorej obsahom bude aj vysvetlenie prípadných odchýlok od schváleného rozpočtu verejnej správy.
K bodu 11
Ide o legislatívno-technickú úpravu v nadväznosti na zmenu vykonanú bodom 4.
K čl. II
K bodu 1
Ide o zosúladenie právnej úpravy s návrhom novelizácie § 14 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z., na základe ktorého sa nebudú vypracovávať východiská rozpočtu verejnej správy ako samostatný materiál a nebudú sa predkladať vláde SR z dôvodu, že pri zostavovaní návrhu rozpočtu verejnej správy sa bude vychádzať z programu stability schváleného vládou SR. Ustanovenie sa mení tak, že návrh finančných vzťahov medzi štátnym rozpočtom a rozpočtami obcí a vyšších územných celkov ministerstvo financií prerokuje s príslušnými zástupcami územnej samosprávy pred predložením návrhu programu stability a pred predložením návrhu rozpočtu verejnej správy na rokovanie vlády SR.
K bodu 2
Ide o legislatívno-technickú úpravu v nadväznosti na prečíslovanie § 10 ods. 9, na ktorý sa súčasné znenie v § 12 ods. 3 odkazuje pod pôvodným číslom 8.
K bodu 3
Navrhuje sa doplnenie v § 12 ods. 4 písm. a), kde návrh ustanovuje poskytovať obcami a vyššími územnými celkami do systému RIS.SAM počas rozpočtového provizória údaje schváleného rozpočtu predchádzajúceho rozpočtového roka.