objektívne informácie o mieste uloženia registratúry potrebnej najmä pre účely sociálneho a dôchodkového zabezpečenia, potvrdení o vzdelaní a pod.K bodu 18
Úprava § 24 ods.1 sleduje spresnenie ustanovení o výkone štátnej správy na úseku archívov a registratúr. Preto sa vymedzujú konkrétne subjekty, ktorých registratúrne záznamy vyraďuje priamo ministerstvo, a nie archív, a voči ktorým vykonáva aj štátny odborný dozor. Vzhľadom na skutočnosť, že vo všetkých špecializovaných archívoch vykonávajú odborné archívne činnosti zamestnanci s ukončeným vysokoškolským vzdelaním v študijnom odbore archívnictvo , ako aj na skutočnosť, že ide o registratúrne záznamy pochádzajúce výlučne z činnosti ich zriaďovateľa a ním založených a zriadených právnických osôb, je efektívne prihliadať v procese rozhodovania o vyradení registratúrnych záznamov na ich stanovisko.
V rámci priradenia pôvodcov pod príslušný typ archívu každá skupina obsahuje pôvodcov, ktorých vzhľadom na ich význam určuje ministerstvo; v praxi to znamená, že ak by takýto pôvodca nebol určený ministerstvom, jeho archívne dokumenty by preberal iný archív a súčasne má takýto pôvodca povinnosť vypracúvať registratúrny plán, na rozdiel od iných obdobných pôvodcov nedosahujúcich jeho význam.
Vzhľadom na sprísnenie podmienok pre výkon správy registratúry inou osobou sa za účelom skvalitnenia jej činnosti ustanovuje v písmene j) pre ministerstvo vnútra nová pôsobnosť vykonávať kontrolu plnenia si zákonných povinností týmito osobami.
V písmene n) ide o legislatívno-technickú úpravu nadväzujúcu na zmeny v organizácii miestnej štátnej správy (zákon č. 180/2013 Z. z. o organizácii miestnej štátnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
K bodu 19
Ide o spresnenie znenia ustanovenia s cieľom jeho zosúladenia so skutočnosťou: rozhodovanie o dokumentárnej hodnote registratúrnych záznamov vo vyraďovacom konaní vykonávajú nielen štátne archívy zriadené Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky, ale voči vymedzeným subjektom ho vykonáva aj samotné ministerstvo vnútra.
K bodu 20
Dopĺňa sa obsah ústrednej evidencie o evidenciu archívov a zoznam osôb vykonávajúcich v archíve odborné činnosti, pretože všetky tieto evidencie svojím obsahom do tejto evidencie patria. Vzhľadom na to, že ide o úpravu povinností a osobné údaje, ktoré tieto evidencie obsahujú, je potrebná zákonná úprava.
Súčasne sa zavádza nová samostatná evidencia pečatí a pečatidiel. Jej význam spočíva najmä v ochrane pečatí, ktoré podliehajú pri manipulácii rýchlej fyzickej degradácii z dôvodu ich špecifického charakteru; ide o prevažne voskové pečate na pergamenových či papierových archívnych dokumentoch, ale aj pečate oddelené od archívnych dokumentov. Aj evidencia nástrojov na zhotovovanie pečatí – pečatidiel, často vzácnych, je prvoradým predpokladom ich ochrany pred odcudzením. Evidencia pečatí a pečatidiel pozostáva najmä z údajov o archívoch a archívnych súboroch, v ktorých sa archívne dokumenty opatrené pečaťou nachádzajú, vrátane pečatí, ktoré sú od dokumentov oddelené a pečatidiel, ktorými boli tieto pečate zhotovené. Pod identifikačným údajom archívneho dokumentu opatreného pečaťou sa rozumie najmä signatúra označujúca zaradenie takéhoto dokumentu v archívnom súbore. Pod identifikáciou vlastníka pečatidla sa rozumie historická osoba alebo inštitúcia vlastniaca pečatidlo, ktorým bola pečať zhotovená. Opis pečate a pečatidla zahŕňa najmä rozmery pečate, jej tvar, materiál, z ktorého bola pečať zhotovená, spôsob pripevnenia pečate k archívnemu dokumentu, prepis kruhopisu, opis pečatného znamenia, fyzický stav.