1
Doložka vybraných vplyvovA.1. Názov materiálu: Návrh zákona o registri adries a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Termín začatia a ukončenia PPK:
A.2. Vplyvy:
1. Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2. Vplyvy na podnikateľské prostredie – dochádza k zvýšeniu regulačného zaťaženia?
3, Sociálne vplyvy
– vplyvy na hospodárenie obyvateľstva,
-sociálnu exklúziu,
- rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
4. Vplyvy na životné prostredie
5. Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
* Predkladateľ označí znakom x zodpovedajúci vplyv (pozitívny, negatívny, žiadny), ktorý návrh prináša v každej oblasti posudzovania vplyvov. Návrh môže mať v jednej oblasti zároveň pozitívny aj negatívny vplyv, v tom prípade predkladateľ označí obe možnosti. Bližšie vysvetlenie označených vplyvov bude obsahovať analýza vplyvov. Isté vysvetlenie, či bilanciu vplyvov (sumárne zhodnotenie, ktorý vplyv v danej oblasti prevažuje) môže predkladateľ uviesť v poznámke.
A.3. Poznámky
Na základe vyhodnotenia vplyvov predkladateľ návrhu odhaduje, že návrh bude mať negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy v nadväznosti na výdavky potrebné na zabezpečenie preneseného výkonu štátnej správy, náklady na 2 zamestnancov zabezpečujúcich správu registra a náklady na udržanie výsledkov projektu financovaného zo štrukturálnych fondov EÚ v zmysle čl. 57 Nariadenia Rady (ES) 1083/2006 a na zabezpečenie podpory systémového softvéru a využívanej komunikačnej infraštruktúry.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Finančné vplyvy na verejnú správu súvisia so zriadením registra adries. Dôvodom na vypracovanie návrhu zákona bola potreba legislatívnej úpravy jedného zo základných registrov podľa Národnej koncepcie informatizácie verejnej správy, a to registra adries. Hlavným cieľom je vytvoriť legislatívny rámec pre fungovanie registra adries, ako informačného systému verejnej správy, evidujúceho adresy a adresné body bytových a nebytových budov, a to tak na účely ich
2
využitia ako referenčných údajov inými štátnymi orgánmi na výkon ich činností, ako aj na účely podpory činnosti orgánov štátu, majúcich v kompetencii zabezpečovanie ochrany života, zdravia a majetku osôb. Prijatím návrhu zákona by mala vzniknúť referenčná štátna evidencia, popisujúca umiestnenie vchodov bytových a nebytových budov v priestore na území Slovenskej republiky, a to tak slovným označením, ako aj vizualizáciou na mape Slovenskej republiky. Z uvedeného dôvodu je v rámci kapitoly ministerstva vnútra potrebné zabezpečiť zvýšenie limitu finančných prostriedkov na zabezpečenie registra adries o rozpočtovo nepokryté výdavky vo výške 616 119,24 € ročne. Finančné prostriedky zahŕňajú bežné transfery na zabezpečenie preneseného výkonu štátnej správy vo výške 83 074,89 €, vo výške 26 574,35 € ročne na mzdy a poistné 2 zamestnancov zabezpečujúcich správu registra a 506 470 € na udržanie výsledkov projektu financovaného zo štrukturálnych fondov EÚ v zmysle čl. 57 Nariadenia Rady (ES) 1083/2006 a na zabezpečenie podpory systémového softvéru a využívanej komunikačnej infraštruktúry.
3
Vplyvy na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1. Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na územnú samosprávu
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: za program 08C – Verejná správa
v tom: za program 06V – Ochrana verejného poriadku a bezpečnosti
- vplyv na územnú samosprávu
Celková zamestnanosť – prírastok počtu pracovných miest
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: za program 08C – Verejná správa podprogram 08C02 – Riadiaca a kontrolná činnosť verejnej správy
v tom: za program 06V – Ochrana verejného poriadku a bezpečnosti
2.2. Financovanie návrhu
Tabuľka č. 2
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Celkový vplyv na rozpočet verejnej správy ( - príjmy, + výdavky)
financovanie zabezpečené v rozpočte
ostatné zdroje financovania
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
4
Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Návrh zákona s účinnosťou od 1. 7. 2015 v nadväznosti na zriadenie registra adries si vyžaduje zvýšenie limitu finančných prostriedkov, ktoré nie sú zohľadnené v rozpočte verejnej správy a ministerstvo vnútra ich nie je schopné zabezpečiť v rámci oznámených limitov. Na základe uvedeného žiada zvýšiť rozpočtové výdavky kapitoly o tieto rozpočtovo nekryté finančné prostriedky.
2.3. Popis a charakteristika návrhu
2.3.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrhu rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
.......................................................................................................................................................
2.3.2. Charakteristika návrhu podľa bodu 2.3.2. Metodiky :
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
2.3.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 3
5
2.3.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
PROGRAM 08C – VEREJNÁ SPRÁVA
Zriadenie registra adries podľa navrhovanej právnej úpravy vyžaduje nárast výdavkov vo výške 83 074,89 € ročne na zabezpečenie preneseného výkonu štátnej správy a vo výške 26 574,35 € ročne na mzdy a poistné 2 zamestnancov, spolu 109 649,24 €.
PROGRAM 06V – OCHRANA VEREJNÉHO PORIADKU A BEZPEČNOSTI
Predpokladané výdavky na rok 2015 kategória suma
635009 Softvér 253 235 €
Predpokladané výdavky na roky 2016 – 2018 kategória suma
635009 Softvér 506 470 €
Výdavky vo výške 506 470 € ročne sú potrebné na zabezpečenie prostriedkov na udržanie výsledkov projektu financovaného zo štrukturálnych fondov EÚ v zmysle čl. 57 Nariadenia Rady (ES) 1083/2006. Udržateľnosť prevádzky informačných systému registra adries si vyžaduje zabezpečiť dodávateľsky servis. Taktiež je potrebné zabezpečiť podporu systémového softvéru a využívanej komunikačnej infraštruktúry.
6
Tabuľka č. 4 Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
PROGRAM 08C – VEREJNÁ SPRÁVA
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a NFV (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
7
PROGRAM 06V – OCHRANA VEREJNÉHO PORIADKU A BEZPEČNOSTI
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a NFV (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
1 Softvér update (update-aktualizácia programového produktu)
8
PROGRAM 08C – VEREJNÁ SPRÁVA
Tabuľka č. 6
* počet zamestnancov, mzdy a poistné rozpísať podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...)
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Počet zamestnancov celkom*
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)*
Osobné výdavky celkom (v eurách)
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)*
Poistné a príspevok do poisťovní (620)*
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka
Poistné tvorí podiel mzdových výdavkov, pričom za organizácie v pôsobnosti kapitol štátneho rozpočtu, s výnimkou prenesených kompetencií výkonu štátnej správy, pre zamestnancov štátnej služby a zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme predstavuje 34,95 %, pre policajtov, profesionálnych vojakov, colníkov, hasičov vrátane horskej záchrannej služby predstavuje 33,2 %. Pre ostatné subjekty verejnej správy vrátane prenesených kompetencií výkonu štátnej správy poistné tvorí podiel zodpovedajúci 35,2 %.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy automaticky prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“