Vplyvy na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1. Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
rok 2014
rok 2015
rok 2016
rok 2017
Príjmy verejnej správy celkom
- 261 580
- 261 580
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR/
Zbor väzenskej a justičnej stráže
- 261 580
- 261 580
z toho:
- vplyv na ŠR
- 261 580
- 261 580
- vplyv na územnú samosprávu
Výdavky verejnej správy celkom
125 468
4 841 637
4 839 037
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR /
08P Financovanie systému súdnictva
08R Tvorba a implementácia politík
77 696
47 772
155 392
4 686 245
155 392
4 683 645
z toho:
- vplyv na ŠR
125 468
4 841 637
4 839 037
- vplyv na územnú samosprávu
Celková zamestnanosť
3
2
- z toho vplyv na ŠR
3
2
Financovanie zabezpečené v rozpočte
125 468
0
0
v tom: Ministerstvo spravodlivosti SR/
08P Financovanie systému súdnictva
125 468
0
0
2.2. Financovanie návrhu
Tabuľka č. 2
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Financovanie
rok 2014
rok 2015
rok 2016
rok 2017
Celkový vplyv na rozpočet verejnej správy ( - príjmy, výdavky)
125 468
5 103 217
5 100 617
z toho vplyv na ŠR
125 468
5 103 217
5 100 617
financovanie zabezpečené v rozpočte
125 468
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv na ŠR
0
5 103 217
5 100 617
Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Zníženie príjmov a zvýšenie výdavkov v rokoch 2016 a 2017 zohľadniť v záväzných ukazovateľoch rozpočtu kapitoly Ministerstvo spravodlivosti SR.
2.3. Popis a charakteristika návrhu
2.3.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši?
Návrh zákona upravuje technické prostriedky a podmienky ich použitia pri kontrole výkonu rozhodnutí podľa predpisov o konaní pred súdmi.
Kto bude návrh implementovať?
Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
2.3.2. Charakteristika návrhu podľa bodu 2.3.2. Metodiky :
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
x kombinovaný návrh
iné
2.3.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Tabuľka č. 3
Odhadované objemy
Objem aktivít
2015
2016
2017
2018
Indikátor ABC
-
-
-
-
Indikátor KLM
-
-
-
-
Indikátor XYZ
-
-
-
-
2.3.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Negatívny vplyv na rozpočet
Realizácia „monitorovaného výkonu trestu domáceho väzenia“ bude mať vplyv aj na zníženie zamestnanosti a nadväzne aj na zníženie príjmov štátneho rozpočtu, ktoré z úhrad trov výkonu trestu odňatia slobody a trov výkonu väzby z pracovných odmien odsúdených. Predpokladané ročné zníženie príjmov štátneho rozpočtu na otvorených oddeleniach by predstavovalo 261 580 eur.
V súvislosti s realizáciou projektu ESMO (Elektronické služby monitoringu osôb) financovaného z fondov v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti je potrebné zabezpečiť adekvátne personálne kapacity, priestorové zabezpečenie a prevádzkyschopnosť centrálneho monitorovacieho systému, ktorý bude spustený do pilotnej prevádzky od 1.7.2015 a do produktívnej prevádzky od 1.1.2016. Bude potrebné od 1.7.2015 zriadiť útvar Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“), operačné stredisko s 24-hodinovou prevádzkou, ktoré bude sídliť v priestoroch ministerstva, a ktoré bude vyžadovať vytvorenie troch nových štátnozamestnaneckých miest, z toho jedného vedúceho zamestnanca a od 1.1.2016 vytvorenie ďalších dvoch nových štátnozamestnaneckých miest s nasledovným finančným dopadom na rozpočet.
Rok 2015
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 31 620 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 11 052 eur
Kategória 630 Tovary a služby, 5 100 eur
materiálno-technické zabezpečenie 4 050 eur
strava a prídel do sociálneho fondu 1 050 eur
Rok 2016
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 102 886 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 35 959 eur
Kategória 630 Tovary a služby 6 600 eur
materiálno-technické zabezpečenie 3 100 eur
strava a prídel do sociálneho fondu 3 500 eur
Rok 2017
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 102 886 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 35 959 eur
Kategória 630 Tovary a služby 4 000 eur
materiálno-technické zabezpečenie 500 eur
strava a prídel do sociálneho fondu 3 500 eur
Ďalej bude v tejto súvislosti potrebné od 1.7.2015 vykonať organizačné zmeny na krajských a okresných súdoch, týkajúce sa probačných a mediačných úradníkov (ďalej len „PMÚ“). V súčasnosti pracuje na 54 okresných súdoch 63 PMÚ, a to na každom okresnom súde jeden s výnimkou okresných súdov v sídle kde v siedmych prípadoch dvaja PMÚ a v jednom prípade traja PMÚ zaradení do 8. platovej triedy v zmysle zákona č. 400/2009 Z .z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Z dôvodu zabezpečenia jednotného a funkčného výkonu probácie a mediácie, jeho efektívnejšieho metodického usmerňovania a zároveň zastupiteľnosti PMÚ budú zriadené nové organizačné útvary na krajských súdoch, pod ktoré budú začlenení PMÚ z okresných súdov v rámci obvodu krajského súdu, pričom ich miesto výkonu práce ostane naďalej na okresnom súde. Ďalej vznikne v rámci existujúceho počtu PMÚ osem riadiacich zamestnancov a zároveň bude v rámci kraja zavedená pohotovosť na telefóne mimo pracovnej doby zabezpečená jedným PMÚ v rámci kraja z dôvodu zabezpečenia nepretržitého priebehu kontroly a riešenia prípadných bezpečnostných incidentov. Finančný dopad na rozpočet je v nasledovnom objeme.
Rok 2015
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 22 561 eur
príplatok za riadenie 12 432 eur
náhrady na neaktívnu časť služobnej pohotovosti 10 129 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 7 885 eur
Kategória 630 Tovary a služby 47 250 eur
materiálno-technické zabezpečenie 9 450 eur
cestovné náhrady 37 800 eur
Rok 2016
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 45 122 eur
príplatok za riadenie 24 864 eur
náhrady na neaktívnu časť služobnej pohotovosti 20 258 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 15 770 eur
Kategória 630 Tovary a služby 94 500 eur
materiálno-technické zabezpečenie 18 900 eur
cestovné náhrady 75 600 eur
Rok 2017
Kategória 610 Mzdy, platy, služobné príjmy a OOV 45 122 eur
príplatok za riadenie 24 864 eur
náhrady na neaktívnu časť služobnej pohotovosti 20 258 eur
Kategória 620 Poistné a príspevok do poisťovní 15 770 eur
Kategória 630 Tovary a služby 94 500 eur
materiálno-technické zabezpečenie 18 900 eur
cestovné náhrady 75 600 eur
Výdavky súvisiace so správou centrálneho monitorovacieho systému bude potrebné zabezpečiť od roku 2016 každoročne vo výške 4 540 800 eur na rozvoj a podporu nasledovne.
Rok 2016
Kategória 700 Kapitálové výdavky 672 000 eur
Kategória 630 Tovary a služby 3 868 800 eur
Rok 2017
Kategória 700 Kapitálové výdavky 672 000 eur
Kategória 630 Tovary a služby 3 868 800 eur
Pri vykonávaní kontroly výkonu niektorých rozhodnutí technickými prostriedkami môžu vzniknúť ďalšie neočakávané okolnosti, ktoré môžu mať vplyv na rozpočet, ktoré však nie je možné v tomto čase definovať a vyčísliť.
Tabuľka č. 4
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2014
2015
2016
2017
poznámka
Daňové príjmy* (100) 1
Nedaňové príjmy (200) 1
220 – Administratívne poplatky a iné poplatky a platby
- 261 580
- 261 580
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400) 1
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500) 1
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
- 261 580
- 261 580
1 položky podľa platnej ekonomickej klasifikácie
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
rok 2014
rok 2015
rok 2016
rok 2017
Bežné výdavky (600) 2
125 468
4 169 637
4 167 037
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610) 2
54 181
148 008
148 008
Poistné a príspevok do poisťovní (620) 2
18 937
51 729
51 729
Tovary a služby (630)2
631 – Cestovné náhrady
633 – Materiál
635 – Rutinná a štandardná údržba
637 – Služby
52 350
37 800
13 500
1 050
3 969 900
75 600
22 000
3 868 800
3 500
3 967 300
75 600
19 400
3 868 800
3 500
Bežné transfery (640)2
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a NFV (650)2
Kapitálové výdavky (700) 2
672 000
672 000
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
711 – Nákup pozemkov a nehmotných aktív
672 000
672 000
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800) 2
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
125 468
4 841 637
4 839 037
z toho výdavky na ŠR:
125 468
4 841 637
4 839 037
Bežné výdavky (600) 2
125 468
4 169 637
4 167 037
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610) 2
54 181
148 008
148 008
Kapitálové výdavky (700) 2
672 000
672 000
2 položky podľa platnej ekonomickej klasifikácie
Tabuľka č. 6
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2014
2015
2016
2017
poznámka
Počet zamestnancov celkom*
3
2
štátnozamestnanecké miesta, z toho jedno vedúce
z toho vplyv na ŠR
3
2
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)*
1 715
1 715
zmennosť, príplatky
z toho vplyv na ŠR
1 715
1 715
Osobné výdavky celkom (v eurách)
73 118
199 737
199 737
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)*
54 181
148 008
148 008
štátnozam. miesta
z toho vplyv na ŠR
54 181
148 008
148 008
Poistné a príspevok do poisťovní (620)*
18 937
51 729
51 729
štátnozam. miesta
z toho vplyv na ŠR
18 937
51 729
51 729
* počet zamestnancov, mzdy a poistné rozpísať podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...)
Poznámky:
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Poistné tvorí podiel mzdových výdavkov, pričom za organizácie v pôsobnosti kapitol štátneho rozpočtu, s výnimkou prenesených kompetencií výkonu štátnej správy, pre zamestnancov štátnej služby a zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme predstavuje 34,95 %, pre policajtov, profesionálnych vojakov, colníkov, hasičov vrátane horskej záchrannej služby predstavuje 33,2 %. Pre ostatné subjekty verejnej správy vrátane prenesených kompetencií výkonu štátnej správy poistné tvorí podiel zodpovedajúci 35,2 %.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy automaticky prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“