1
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
VI. volebné obdobie
___________________________________________________________________________
K číslu: 1860/2014
1209a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1209) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní
_______________________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor, podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov túto spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vyššie uvedeného vládneho návrhu zákona.
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1390 z 22. októbra 2014 pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1209) týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky:
-Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet,
-Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky.
II.
Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1209) stanoviská poslancov Národnej rady Slovenskej republiky podané v súlade s § 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
III.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady Slovenskej republiky tieto stanoviská:
1.Odporúčanie pre Národnú radu Slovenskej republiky návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi
-Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet (uzn. č. 364 zo dňa 18. novembra 2014)
-Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky (uzn. č. 529 zo dňa 18. novembra 2014)
2
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III. tejto správy vyplynuli tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1.K čl. I, k doterajšiemu 3. bodu
V čl. I sa za doterajší bod 3 vkladá nový bod 4, ktorý znie:
„4. V § 1 ods. 3 písm. a) treťom bode, § 2 ods. 4, 10 a ods. 11 druhej vete, § 3 ods. 1, § 7 ods. 5, § 8 ods. 2 písm. f) a ods. 3 písm. e) g), § 9 ods. 3 písm. d) a § 11 ods. 1 a 2 sa slová „osobitných zákonov“ nahrádzajú slovami „osobitných predpisov“ a slová „osobitnými zákonmi“ sa nahrádzajú slovami „osobitnými predpismi“.“.
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
V novom bode 4 sa navrhuje legislatívne spresniť ustanovenia § 1 § 11 zákona o dohľade nad finančným trhom (zákona č. 747/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov) tak, aby zohľadňovali právnu reguláciu pre dohliadané subjekty finančného trhu aj podľa iných relevantných právne záväzných aktov ako zákony, teda najmä podľa právne záväzných aktov Európskej únie v oblasti finančného trhu (ktoré podľa čl. 7 ods. 2 Ústavy Slovenskej republiky majú dokonca prednosť pred zákonmi SR), medzi ktoré patrí napríklad nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 575/2013 z 26. júna 2013 o prudenciálnych požiadavkách na úverové inštitúcie a investičné spoločnosti a o zmene nariadenia (EÚ) č. 648/2012 (Ú. v. EÚ L 176, 27. 6. 2013) v platnom znení.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2.K čl. I, k doterajšiemu 6. bodu
V čl. I sa za doterajší bod 6 vkladajú nové body 7 a 8, ktoré znejú:
„7. V poznámke pod čiarou k odkazu 4 sa na konci bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa slová: „zákon č. ..../2014 Z. z. o spotrebiteľskom rozhodcovskom konaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov.“.
8. V § 3 ods. 1 sa slová „nimi vedených evidencií a registrov“ nahrádzajú slovami verejných častí aj neverejných častí nimi vedených registrov,11a) evidencií, zoznamov a iných súborov informácií a súvisiacich zbierok listín, a to aj v elektronickej podobe spôsobom umožňujúcim diaľkový prístup prostredníctvom elektronickej komunikácie“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 11a znie:
11a) Napríklad § 27 Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, § 60 60b zákona č. 455/1991 Zb. v znení neskorších predpisov, § 20 a 21 zákona č. 540/2001 Z. z. o štátnej štatistike v znení neskorších predpisov, § 170 ods. 3 a § 226 ods. 1 písm. e) zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov, zákon č. 530/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.“.
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
V nových bodoch 7 a 8 sa navrhuje legislatívne vyprecizovať a aktualizovať ustanovenia § 3 ods. 1 zákona o dohľade a poznámky pod čiarou k odkazu 4 patriacej k § 2 ods. 3 zákona o dohľade nad finančným trhom (zákona č. 747/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov) v záujme eliminovania interpretačných a aplikačných komplikácií. Pritom § 3 ods. 1 zákona o dohľade sa vyprecizováva
3
tak, že Národnej banke Slovenska na účely výkonu dohľadu majú orgány verejnej moci a iné subjekty sprístupňovať a poskytovať informácie a podklady z nimi vedených registrov, evidencií, zoznamov a iných súborov informácií a súvisiacich zbierok listín (napríklad z obchodného registra, živnostenského registra, registra organizácií a registra zamestnávateľov) aj v elektronickej podobe spôsobom umožňujúcim diaľkový prístup prostredníctvom elektronickej komunikácie, čím sa zdokonaľujú legislatívne predpoklady na zabezpečovanie efektívneho, operatívneho a účinného výkonu dohľadu nad finančným trhom vrátane efektívneho, operatívneho a účinného vykonávania navrhnutej zákonnej úpravy o dohľade v oblasti ochrany finančných spotrebiteľov. Zároveň sa aktualizuje poznámka pod čiarou k odkazu 4 patriaca k § 2 ods. 3 zákona o dohľade tak, aby bolo jednoznačne jasné, že predmetom dohľadu nad dohliadanými subjektmi finančného trhu taktiež nie je ani rozhodovanie spotrebiteľských sporov medzi dohliadanými subjektmi a ich klientmi, na ktorých rozhodovanie oprávnené a príslušné spotrebiteľské rozhodcovské súdy podľa nového zákona zo dňa 21. 10. 2014 o spotrebiteľskom rozhodcovskom konaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov [tlače NR SR 1127].
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.K čl. I, k doterajšiemu 8. bodu v § 3 novom odseku 6
V čl. I v doterajšom bode 8 v § 3 novom odseku 6 prvej vete sa za slovo „vysvetlenia“ vkladá čiarka a slová „ iné podklady“.
Navrhuje sa vyprecizovanie § 3 ods. 6 prvej vety v záujme jej precíznejšej harmonizácie s druhou vetou v § 3 ods. 6 zákona o dohľade nad finančným trhom.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4.K čl. I 8. bodu § 3 ods. 6
V čl. I 8. bode § 3 ods. 6 sa odkaz 1a) za slovami „osobitných predpisov“ nahrádza odkazom 1).
Z kontextu navrhovaného znenia § 3 ods. 6 je zrejmé, že sa správne odkázať na komplex právnych predpisov príkladmo vypočítaných v odkaze 1 a v poznámke pod čiarou k odkazu 1 (výkon dohľadu).
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5.K čl. I, k doterajšiemu 10. bodu
V čl. I doterajší bod 10 znie:
„10. V § 5 ods. 2 časti prvej vety za bodkočiarkou sa za slovo „trhom“ vkladajú slová „alebo ním poverený zamestnanec z útvaru dohľadu“ a za slovo „rozhodnutí“ sa vkladajú slová „vo veciach dohľadu nad finančným trhom vrátane ochrany finančných spotrebiteľov“.“.
Navrhuje sa vyprecizovanie pôvodného bodu 10 ustanovenia § 5 ods. 2 zákona o dohľade pri zachovaní jeho doterajšieho obsahu tak, aby ustanovenie § 5 ods. 2 precíznejšie harmonizovalo so súvisiacimi
4
ustanoveniami § 20 ods. 2 Občianskeho zákonníka a § 9 ods. 1 zákona o NBS (zákona NR SR č. 566/1992 Zb. v znení neskorších predpisov).
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6.K čl. I 17. bodu § 16 ods. 5
V čl. I 17. bode § 16 ods. 5 druhej vete sa vypúšťajú slová „štátnom jazyku“.
Ide o legislatívno-technickú pripomienku v súlade so zaužívanou technikou.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7.K čl. I, k doterajšiemu 19. bodu
V čl. I v doterajšom bode 19 uvádzacia veta znie: „V § 18 ods. 3 štvrtej vete sa slovo „podnikajúca“ nahrádza slovom „podnikateľská“ a na konci sa pripája táto veta:“.
Navrhuje sa legislatívne vyprecizovanie § 18 ods. 3 z dôvodu precíznejšej terminológie v zákone o dohľade nad finančným trhom.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
8.K čl. I, k doterajšiemu 26. bodu v § 35f ods. 1 písmeno f)
V čl. I v doterajšom bode 26 v § 35f ods. 1 písmeno f) znie: „f) odobrať za podmienok ustanovených v § 35g ods. 1 povolenie alebo iné udelené oprávnenie na vykonávanie činnosti v oblasti finančného trhu alebo rozhodnúť za podmienok ustanovených v § 35 g ods. 1 o zrušení registrácie na vykonávanie činnosti v oblasti finančného trhu a o výmaze z príslušného registra osôb oprávnených vykonávať činnosť v oblasti finančného trhu,“.
Účelom návrhu je zosúladenie, vzájomné previazanie a harmonizácia ustanovenia § 35f ods. 1 písm. f) s ustanovením § 35g ods. 1, tak aby bolo explicitne jednoznačné, že tu ide iba o odoberanie povolení alebo iného udeleného oprávnenia na vykonávanie činnosti v oblasti finančného trhu za nedostatky v oblasti ochrany finančných spotrebiteľov.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9.K čl. I, k doterajšiemu 26. bodu v § 35g ods. 1
V čl. I v doterajšom bode 26 v § 35g ods. 1 sa slová „Ak tento zákon v § 35f ods. 1 písm. f) alebo osobitné predpisy1) neustanovujú inak, Národná banka Slovenska je“ nahrádzajú slovami „Národná banka Slovenska je za nedostatky v oblasti ochrany finančných spotrebiteľov“.
Účelom návrhu je zosúladenie, vzájomné previazanie a harmonizácia ustanovenia § 35f ods. 1 písm. f) s ustanovením § 35g ods. 1, tak aby bolo explicitne jednoznačné, že tu ide iba o odoberanie povolení alebo iného udeleného oprávnenia na vykonávanie činnosti v oblasti
5
finančného trhu za nedostatky v oblasti ochrany finančných spotrebiteľov.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10.K čl. I, k doterajšiemu 27. bodu
V čl. I doterajší bod 27 znie:
„27. V § 36 odseky 3 a 4 znejú:
„(3) Na postup Národnej banky Slovenska pri vykonávaní zápisu alebo registrácie (ďalej len „zápis“) podľa osobitného predpisu,43a) pri zmene zápisu, odmietnutí zápisu alebo zmeny zápisu a pri zrušení alebo výmaze zápisu podľa osobitného predpisu43a) v zoznamoch podľa odseku 1 sa primerane vzťahujú ustanovenia § 12 34, ak osobitný predpis neustanovuje inak.43a)
(4) Zoznamy podľa odseku 1 sa členia na verejnú časť a neverejnú časť. Neverejnú časť zoznamov podľa odseku 1 tvoria rodné priezvisko, rodné číslo, dátum narodenia a miesto narodenia fyzických osôb, ktorých údaje tvoria súčasť týchto zoznamov. Údaje zapísané do zoznamov podľa odseku 1 účinné voči tretím osobám odo dňa ich sprístupnenia tretím osobám alebo odo dňa ich zverejnenia, a to odo dňa, ktorý nastal skôr. Údaje zapísané do verejnej časti zoznamov podľa odseku 1 sa bezodkladne po zápise, zmene zápisu, zrušení zápisu alebo výmaze zápisu zverejňujú na webovom sídle Národnej banky Slovenska, pričom sa sprístupňujú aj v elektronickej podobe spôsobom umožňujúcim diaľkový prístup prostredníctvom elektronickej komunikácie. Národná banka Slovenska taktiež v ňou určených úradných hodinách a prevádzkových priestoroch umožní každému na jeho požiadanie nahliadnuť do verejnej časti zoznamu podľa odseku 1 a urobiť si z neho na jeho náklady výpisy, ako aj Národná banka Slovenska každému na požiadanie a za úhradu vecných nákladov vyhotoví a zašle výpis z ním označenej verejnej časti zoznamu podľa odseku 1, pričom takýto výpis obsahuje údaje zapísané vo verejnej časti zoznamu a aktuálne ku dňu vydania výpisu. Údaje zapísané v neverejnej časti zoznamov podľa odseku 1 je Národná banka Slovenska oprávnená aj bez súhlasu a informovania dotknutých osôb sprístupniť a poskytovať na spracúvanie Európskej centrálnej banke,1ab) účastníkom Európskeho systému finančného dohľadu,1b) iným zahraničným orgánom dohľadu, Sociálnej poisťovni43b) a ďalším orgánom verejnej moci a osobám11) v rozsahu potrebnom na plnenie ich zákonných úloh, pričom na sprístupnenie a poskytovanie z neverejnej časti zoznamov podľa odseku 1 a na využívanie, utajovanie a ochranu údajov sprístupnených alebo poskytnutých z neverejnej časti zoznamov podľa odseku 1 sa rovnako vzťahujú ustanovenia § 3 ods. 3 až 5 a 7.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 43a a 43b znejú:
43a) Napríklad § 1 ods. 1 písm. c) a § 13 17 zákona č. 186/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov, § 20 a 24 zákona č. 129/2010 Z. z. v znení neskorších predpisov, § 31a a 31b zákona č. 203/2011 Z. z. v znení zákona č. 206/2013 Z. z.
43b) Zákon č. 461/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.“.
Cieľom navrhnutej úpravy je vyprecizovanie, spresnenie a doplnenie ustanovení § 36 ods. 3 a 4 zákona o dohľade nad finančným trhom v záujme eliminovania interpretačných a aplikačných komplikácií tak, aby zákon o dohľade nad finančným trhom upravil všeobecné zákonné pravidlá pre vedenie zoznamov a registrov v rámci dohľadu nad finančným trhom, pre vykonávanie zápisov, zmeny zápisov a zrušovanie (výmazy) zápisov v zoznamoch a registroch vedených v rámci dohľadu nad finančným trhom, ako aj pre poskytovanie a sprístupňovanie údajov Národnou bankou Slovenska zo zoznamov a registrov vedených v rámci dohľadu nad finančným trhom, a to vrátane všeobecných zákonných pravidiel pre sprístupňovanie údajov z takýchto zoznamov a registrov v elektronickej podobe spôsobom umožňujúcim diaľkový prístup, čím sa zdokonaľujú legislatívne
6
predpoklady na zabezpečovanie výkonu dohľadu nad finančným trhom.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
11.K čl. I, k doterajšiemu 31. bodu
V čl. I v doterajšom bode 31 sa na konci pripájajú tieto slová: „a v piatej vete sa slová „bez zbytočného odkladu“ nahrádzajú slovom „bezodkladne“.“.
Navrhuje sa legislatívne vyprecizovanie pôvodného bodu 31 § 40 ods. 2 v záujme jednotnej terminológie v zákone o dohľade nad finančným trhom.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
12.K čl. I, k doterajšiemu 32. bodu
V čl. I v doterajšom bode 32 v § 40 ods. 6 tretej vete pred bodkočiarkou sa za slovo „oprávnenie“ vkladajú slová „alebo sa zmenilo jeho oprávnenie“ a odkazy „25“ sa nahrádzajú odkazom „1“.
Legislatívne vyprecizovanie v zákone o dohľade nad finančným trhom.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13.K čl. I, k doterajšiemu 35. bodu
V čl. I v doterajšom bode 35 v § 40a ods. 2 druhej vete sa na konci bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová: „najmenej však 1 000 eur, ak ide o dohliadaný subjekt, pre ktorý nie je výška ročného príspevku určená pevnou sumou, alebo 50 eur, ak ide o dohliadaný subjekt, pre ktorý je výška ročného príspevku určená pevnou sumou.“.
V § 40a ods. 2 sa navrhuje doplnenie druhej vety v záujme jej precíznejšej harmonizácie s prvou vetou v § 40a ods. 2 zákona o dohľade nad finančným trhom.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
14.K čl. I 38. bodu príloha
V čl. I 38. bode v prílohe bode 14. sa slová „(Solventnosť II) (Ú. v. ES L 335“ nahrádzajú slovami „(Solventnosť II) (Ú. v. EÚ L 335“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu súvisiacu s správnym uvedením publikačného zdroja.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
15.K čl. I 39. bodu príloha
V čl. I 39. bode v prílohe sa vypúšťajú slová „Európskeho parlamentu a Rady“ a slová „z 26. júna 2013 v platnom znení“.
7
Ide o legislatívno-technickú úpravu súvisiacu so zaužívaným spôsobom uvádzania skrátenej citácie právne záväzného aktu v poznámke pod čiarou.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
16.K čl. II, k doterajšiemu 2. bodu
V čl. II za doterajší bod 2 sa vkladá nový bod 3, ktorý znie:
„3. Poznámka pod čiarou k odkazu 1aa znie:
1aa) Napríklad čl. 128 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (Ú. v. EÚ C 326, 26. 10. 2012), čl. 16 Protokolu o Štatúte Európskeho systému centrálnych bánk a Európskej centrálnej banky (Ú. v. EÚ C 326, 26. 10. 2012).“.“.
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Aktualizovať poznámku pod čiarou k odkazu 1aa, ktorá patrí k § 2 ods. 1 písm. b) zákona o NBS sa navrhuje v záujme zohľadnenie právnych dôsledkov nadobudnutia platnosti Lisabonskej zmluvy (vyhlásenej v Slovenskej republike oznámením č. 486/2009 Z. z.).
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
17.K čl. II, k pôvodnému 6. bodu
V čl. II za pôvodný bod 6 sa vkladá nový bod 7, ktorý znie:
„7. V § 7 ods. 6 prvej vete sa slovo „činnosť,2aa)“ nahrádza slovami „činnosť,2ab) okrem členstva v Rade pre riešenie krízových situácií2ac) a“.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 2ab a 2ac znejú:
2ab)Napríklad § 2 ods. 1 a 2 a § 56 260 Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.
2ac)§ 3 ods. 1 a § 4 zákona č. ..../2014 Z. z. o riešení krízových situácií na finančnom trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov.“.“.
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Navrhuje sa doplniť ustanovenie § 7 ods. 6 zákona o NBS (zákona NR SR č. 566/1992 Zb. v znení neskorších predpisov) tak, aby členstvo v Bankovej rade NBS bolo kompatibilné s členstvom v Rade pre riešenie krízových situácií, čo predpokladá aj § 4 ods. 1 návrhu zákona o riešení krízových situácií na finančnom trhu a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (parlamentná tlač 1216) a smernica Európskeho parlamentu a Rady 2014/59/EÚ z 15. mája 2014, ktorou sa stanovuje rámec pre ozdravenie a riešenie krízových situácií úverových inštitúcií a investičných spoločností a ktorou sa mení smernica Rady 82/891/EHS a smernice Európskeho parlamentu a Rady 2001/24/ES, 2002/47/ES, 2004/25/ES, 2005/56/ES, 2007/36/ES, 2011/35/EÚ, 2012/30/EÚ a 2013/36/EÚ a nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1093/2010 a (EÚ) č. 648/2012 (Ú. v. EÚ L 173, 12. 6. 2014). Zároveň sa legislatívnotechnicky upravujú relevantné odkazy a poznámky pod čiarou k odkazom 2ab a 2ac, pričom sa zohľadňuje existujúci
8
odkaz a poznámka pod čiarou k odkazu 2aa, ktorá je zavedená v § 7 ods. 5 platného zákona o NBS.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
18.K čl. II, k doterajšiemu 9. bodu
V čl. II za doterajší bod 9 sa vkladá nový bod 10, ktorý znie:
„10. V § 17a ods. 3 sa slová „iné vykonávacie inštitúcie pre prevody peňažných prostriedkov“ nahrádzajú slovami „iní poskytovatelia platobných služieb“.“.
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Legislatívne vyprecizovanie ustanovenia § 17a ods. 3 zákona o NBS (zákona NR SR č. 566/1992 Zb. v znení neskorších predpisov) sa navrhuje v záujme terminologického zosúladenia tohto ustanovenia s aktuálnou terminológiou podľa zákona o platobných službách (zákona č. 492/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov), ktorý nepoužíva pojem „vykonávacie inštitúcie pre prevody peňažných prostriedkov“, ale používa pojem „poskytovatelia platobných služieb“.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
19.K čl. II, k doterajšiemu 11. bodu
V čl. II za doterajší bod 11 sa vkladá nový bod 12, ktorý znie:
„12. V § 24 ods. 2 za slovami „ochrany vkladov“ sa slovo „a“ nahrádza čiarkou a za slovo „investícií4ai)“ sa vkladajú slová „Rade pre riešenie krízových situácií2ac)“.“.
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Navrhuje sa doplniť ustanovenie § 24 ods. 2 zákona o NBS (zákona NR SR č. 566/1992 Zb. v znení neskorších predpisov) tak, aby členstvo v Bankovej rade NBS bolo kompatibilné s členstvom v Rade pre riešenie krízových situácií, čo predpokladá aj § 93 ods. 8 návrhu zákona o riešení krízových situácií na finančnom trhu a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
20.K čl. II, k doterajšiemu 14. bodu
V čl. II v doterajšom bode 14 v § 43 sa slová „dočasné pridelenie zamestnancov10b)“ nahrádzajú slovami „opätovné dočasné pridelenie zamestnancov podľa osobitného predpisu“, slová „Poznámky pod čiarou k odkazom 10a a 10b znejú“ sa nahrádzajú slovami „Poznámka pod čiarou k odkazu 10a znie“ a vypúšťa sa poznámka pod čiarou k odkazu 10b.
Navrhuje sa legislatívne vyprecizovanie bodu 14 § 43 zákona o NBS a zároveň sa vypúšťa poznámka pod čiarou k odkazu 10b z dôvodu, že uvedená poznámka odkazuje na § 58 ods. 6 Zákonníka práce, ktorý je v súčasnosti v legislatívnom procese.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto :
O bodoch spoločnej správy č. 1 - 20 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť.
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1209) vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
odporúča Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1209) schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1209a) bola schválená uznesením gestorského výboru č. 373 z 24. novembra 2014. Výbor určil poslanca Štefana Hrehu za spoločného spravodajcu výborov.
Súčasne ho poveril
1. predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky
2.navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky postup pri hlasovaní o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch, ktoré vyplynuli z rozpravy 83 ods. 2 a ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 zákona č. 350/1996 Z. z.).
Bratislava 24. novembra 2014
Daniel D u c h o ň, v.r.
predseda
Výboru NR SR pre financie a rozpočet