c)Výdavky spoluV roku 2015 sa výdavky rozpočtujú vo výške 17 656 927 eur a bez výdavkov na DRG sú na úrovni roku 2014, čo bude sťažovať plnenie nových náročnejších úloh úradu.
Návrh rozpočtu na rok 2015 je zostavený v metodike ESA 95. Na základe tejto metodiky sa z príjmov a výdavkov vylučujú príjmové a výdavkové finančné operácie. V prípade úradu iba príjmové finančné operácie, ktoré predstavujú zostatok prostriedkov z minulého roka.
Saldo
Rozpočtované saldo príjmov a výdavkov v metodike ESA je aj vo východiskách, aj v návrhu rozpočtu 2015 vo výške 39 000 eur.
II. Návrh rozpočtu na roky 2016 a 2017
V roku 2016 návrh rozpočtu príjmov vychádza z rovnakých princípov ako v roku 2015. Nedaňové príjmy sa rozpočtujú v roku 2016 vo výške 815 000 eur a v roku 2017 vo výške 815 000 eur. Na základe uvedeného sa príjmy úradu spolu rozpočtujú v roku 2016 vo výške 39 948 391 eur a v roku 2017 vo výške 41 172 114 eur.
Príjmy očistené od príjmových finančných operácií sa rozpočtujú v roku 2016 v sume 17 886 779 eur a v roku 2017 v sume 18 864 674 eur.
Objem finančných prostriedkov určených na financovanie činnosti úradu z príspevkov od zdravotných poisťovní je vo výhľade na rok 2016 rozpočtovaný vo výške 17 071 779 eur a na rok 2017 vo výške 18 049 674 eur.
Rozpočet výdavkov na roky 2016 a 2017 vychádza zo základných princípov uplatnených v roku 2015, pre rok 2016 je vo výške 17 640 951 eur pri náraste výdavkov oproti roku 2015 o 0,96 % a pre rok 2017 vo výške 17 955 827 pri medziročnom náraste 1,78 %.
V rokoch 2015 a 2016 sa rozpočtuje v metodike ESA kladné saldo príjmov a výdavkov.
Výdavky na reformné opatrenia
Úradu v rámci konkretizácie výdavkov na reformné opatrenia neboli zadané žiadne požiadavky, na ktoré by bolo v sledovanom období nutné čerpať výdavky klasifikované ako výdavky na stanovené reformné opatrenia.
Záver
Úrad dohliada nad mnohými kľúčovými aspektmi systému zdravotníctva, s cieľom udržiavať finančnú stabilitu, výkonnosť a solidárnosť systému. Stratégia úradu pre navrhované rozpočtové obdobie je:
•príprava a zavedenie nového systému financovania ústavnej zdravotnej starostlivosti - DRG systém (Diagnosis related group systém),
•zvýšenie kvality služieb poskytovaných SLaPA pracoviskami,
•územná reštrukturalizácia SLaPA pracovísk,
•koncepčné riešenie systému prehliadok mŕtvych,
•zabezpečiť zmeny činnosti úradu, ktoré vyplývajú z platnej legislatívy,
•zabezpečiť realizáciu projektu EESSI (príprava na vykonanie funkcie prístupového bodu pre elektronickú výmenu dát pre sociálne zabezpečenie),
•zlepšenie kvality služieb v oblasti dohľadu nad poskytovaním a nákupom zdravotnej starostlivosti.