NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
________________________________________________________________
VI. volebné obdobie
Číslo: CRD-1163/2014
1060a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora CHOMU a Renáty ZMAJKOVIČOVEJ na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1060) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní
___________________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj ako gestorský výbor k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora CHOMU a Renáty ZMAJKOVIČOVEJ na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1060) podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky:
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1227 z 27. júna 2014 pridelila návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora CHOMU a Renáty ZMAJKOVIČOVEJ na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1060) na prerokovanie týmto výborom:
2
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky,
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti
a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj;
Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona podľa § 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
III.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol návrh zákona pridelený zaujali k nemu nasledovné stanoviská:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 461 z 2. septembra 2014 s návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti uznesením č. 342 zo 4. septembra 2014 s návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 178 zo 4. septembra 2014 s návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III. tejto správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1.K čl. I, 2. bodu
Bod 2 znie:
„2. Doterajší text § 43 sa označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekmi 2 a 3, ktoré znejú:
(2) Reklamná stavba je stavebná konštrukcia postavená stavebnými prácami zo stavebných výrobkov, ktorá je pevne spojená so zemou podľa odseku 1 písm. a) d) alebo upevnená strojnými súčiastkami alebo zvarom o pevný základ na zemi alebo ktorej osadenie vyžaduje úpravu podkladu a ktorej funkciou je šírenie reklamných, propagačných, navigačných a iných informácií viditeľných z verejných priestorov. Reklamné stavby sa na účely tohto zákona členia podľa veľkosti informačnej plochy na
3
a)reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha je menšia ako 3 m²,
b)reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od 3 do 20 m² a
c)reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha je väčšia ako 20 m².
(3) Najväčšou informačnou plochou podľa odseku 2 sa rozumie kolmý priemet jednej najväčšej informačnej plochy, umiestnenej na reklamnej stavbe na zvislú rovinu podľa projektovej dokumentácie predloženej stavebnému úradu.“.
Reklamné stavby s informačnou plochou do 3 nemusia mať iba charakter zariadení, ale aj stavebných konštrukcií, ako je uvedené v uvádzacej vete odseku 2 a používanie slova „zariadenie“ na označenie reklamných stavieb do 3 by mohlo pôsobiť mätúco. Pripomienkou sa odstraňuje možný rozpor v interpretácií reklamnej stavby s najmenšou informačnou plochou, keďže „reklamné zariadenie“ je možné užšie vyložiť ako pojem reklamná stavba a tým pádom by vypadli z regulácie stavby s veľkosťou plochy do 3 m2. Navrhuje sa preto aby aj v prípade „najmenšej kategórie do 3m2 išlo o reklamnú stavbu nie zariadenie“. Navrhuje sa tiež odstrániť možný rozpor do ktorej kategórie budú patriť stavby s plochou 3 m2 tak, že prvá kategória sa bude týkať stavieb s plochou menšou ako 3 m2.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2.K čl. I, 4. bodu
V 4. bode, § 55 ods. 2 písm. h) sa slovo „zariadeniach“ nahrádza slovami „stavbách, na ktorých najväčšia informačná plocha je menšia ako 3 m²“.
Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 písm. a) čl. I, 2. bod návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.K čl. I, 5. bodu
V 5. bode, § 56 písm. j) sa slová „zariadeniach s najväčšou informačnou plochou“ nahrádzajú slovami „stavbách, na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť“ a na konci písmena j) sa pripájajú slová „ani do priechodového prierezu dráh.“.
Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 písm. a) čl. I, 2. bod návrhu zákona. A zároveň sa návrh spresňuje
4
z dôvodu bezpečnosti prevádzky komunikácií a dráh, aby sa zabránilo osádzaniu reklamných stavieb bez pravidiel, ktoré by spôsobilo obmedzenie užívania cestných komunikácií a dráh na ich hlavný účel prevádzkovanie dopravy.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4.K čl. I, 6. bodu
V 6. bode 57 ods. 2) sa slová „stavbu reklamného zaradenia“ nahrádzajú slovami „reklamnú stavbu, na ktorej najväčšia informačná plocha je menšia ako 3 m²,“.
Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 písm. a) čl. I, 2. bod návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5.K čl. I, 7. bodu
V 7. bode 67 ods. 3) v úvodnej vete sa slová „odsekom 3, ktorý znie“ nahrádzajú slovami „odsekmi 3 a 4, ktoré znejú“ a posledná veta odseku 3 sa označuje ako odsek 4.
Navrhované rozdelenie do odsekov je potrebné upraviť z dôvodu, že v praxi často dochádza k zámene pojmov platnosť rozhodnutia a doba trvania stavby.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6.K čl. I, 15. bodu
15. bod znie:
„15. § 76 sa dopĺňa odsekom 4, ktorý znie:
„(4) Kolaudačné rozhodnutie sa nevyžaduje na reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha má veľkosť od 3 m² do 20 m².“.“.
Navrhované doplnenie nesúvisí s platným znením § 76 odseku 3, navrhuje sa preto rozdeliť odsek do samostatného odseku. Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 písm. b) – čl. I, 2. bod návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5
7.K čl. I, 17. bodu
V 17. bode v § 86 ods. 4 sa za slovo „Vlastník“ vkladá slovo „reklamnej“.
Navrhuje sa doplnenie, aby bolo jednoznačné, že povinnosť označiť reklamnú stavbu jej vlastník a nie vlastník pozemku/budovy na ktorej je reklamná stavba umiestnená.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
8.K čl. I, 20. bodu
V 20. bode 88) v úvodnej vete sa slová „odsekmi 6 a 7“ nahrádzajú slovami „odsekmi 6 8“ a v § 88 ods. 7 písm. b) sa slová „nepreukázal, že mal oprávnenie na uskutočnenie reklamnej stavby nahrádzajú slovami „nepreukáže, že mal oprávnenie na uskutočnenie reklamnej stavby alebo že stavba je zhotovená v súlade s podmienkami podľa tohto zákona“ a v § 88 ods. 7 sa posledná veta označuje ako odsek 8.
Legislatívno-technická pripomienka, ktorá zabezpečuje, aby sa veta umiestnená za posledným písmenom odseku 7 (tzv. „dovetok“), nevzťahovala výlučne na príslušné písmeno, ale bola aplikovateľná na celý odsek 7 a gramaticko-štylistická pripomienka.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9.K čl. I, 25. bodu
V 25. bode v § 105 ods. 5 v písm. a) sa slová „reklamné zariadenia, ktoré“ nahrádzajú slovami „reklamnú stavbu, na ktorej najväčšia informačná plocha je menšia ako 3 m², ktorú“, v písm. b) sa za slová „reklamnú stavbu“ vkladá čiarka a slová „s najväčšou informačnou plochou“ sa nahrádzajú slovami „na ktorej najväčšia informačná plocha veľkosť“, v písm. c) sa za slová „reklamnú stavbu“ vkladá čiarka a slová „s najväčšou informačnou plochou viac“ sa nahrádzajú slovami „na ktorej najväčšia informačná plocha je väčšia“ a v písmene d) sa slová „§ 142c“ nahrádzajú slovami „§ 142d“.
Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 písm. b) čl. I, 2. bod návrhu zákona a koriguje nesprávny vnútorný odkaz.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6
10.K čl. I, 27. bodu
27. bod znie:
„27. § 106 odsek 4 znie:
„(4) Stavebný úrad alebo inšpekcia uloží právnickej osobe alebo fyzickej osobe oprávnenej na podnikanie, ktorá uskutočňuje alebo užíva
a) reklamnú stavbu, na ktorej najväčšia informačná plocha je menšia ako 3 m², ktorú treba ohlásiť, bez takéhoto ohlásenia alebo v rozpore s ním pokutu vo výške 150 eur,
b) reklamnú stavbu, na ktorej najväčšia informačná plocha veľkosť od 3 m2 do 20 m2 , bez stavebného povolenia alebo v rozpore s ním pokutu vo výške 250 eur,
c) reklamnú stavbu, na ktorej najväčšia informačná plocha je väčšia ako 20 m2, bez stavebného povolenia alebo v rozpore s ním alebo bez kolaudačného rozhodnutia alebo v rozpore s ním pokutu vo výške 450 eur,
d) reklamnú stavbu bez označenia 86 ods. 4, § 142d ods. 2) a v lehote určenej stavebným úradom alebo inšpekciou nezabezpečí označenie reklamnej stavby pokutou vo výške 50 eur.“.“.
Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 písm. b) čl. I, 2. bod návrhu zákona a koriguje nesprávny vnútorný odkaz. Navrhované prečíslovanie odsekov 4 a 5 súvisí s chronologickým usporiadaním ustanovenia § 106.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
11.K čl. I, nový bod
V čl. I sa za bod 27 vkladá nový bod 28, ktorý znie:
„28. § 106 sa dopĺňa odsekmi 5 a 6, ktoré znejú:
„(5) Ustanovenia odseku 1 písm. a) c), odseku 2 písm. a) a b) a odseku 3 písm. a) a b) platia rovnako na právnickú osobu alebo fyzickú osobu oprávnenú na podnikanie, ktorá uskutočňuje stavbu ako zhotoviteľ.
(6) Pokutu podľa odseku 4 možno uložiť aj opakovane, a to do odstránenia nedostatkov.“.“.
Doterajšie body 28 až 33 sa primerane prečísľujú.
Úprava odseku 6 sa navrhuje z dôvodu, že v existujúcich ustanoveniach stavebného zákona, a to v § 102 ods. 1 a 2 je riešené zistenie nedostatkov orgánom štátneho stavebného dohľadu a určenie lehoty na odstránenie a v § 106 ods. 1 písm. c) pokuta za nerešpektovanie štátneho stavebného dohľadu.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7
12.K čl. I, 28. bodu (pôvodnému)
V 28. bode v § 129a ods. 2 písmeno b) sa slová „najmenej 6 300“ nahrádzajú slovami „najmenej 9 300“ a v písmene b) bode 3 sa slová „zariadení, na ktorých najväčšia informačná plocha do 3 m2 nahrádzajú slovami „stavieb, na ktorých najväčšia informačná plocha je menšia ako 3 m²“.
Odstraňuje sa chyba v súčte a pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 písm. b) čl. I, 2. bod návrhu zákona a koriguje nesprávny vnútorný odkaz.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13.K čl. I, 28. bodu (pôvodnému)
V 28. bode v § 129a ods. 4 sa slová „registračného orgánu“ nahrádzajú slovami „príslušného orgánu12ac)“ a na koniec 28. bodu sa pripája text, ktorý znie:
„Poznámka pod čiarou k odkazu 12ac znie:
12ac) § 3 ods. 4 písm. j) zákona č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 305/2013 Z. z.“.“.
Pripomienka zohľadňuje znižovanie administratívnej náročnosti a zároveň spresňuje odkaz na príslušný orgán, ktorý registruje záujmové združenia právnických osôb.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
14.K čl. I, 28. bodu (pôvodnému)
V 28. bode v § 129a odsek 5 znie:
„(5) Ak žiadosť nie je úplná alebo ministerstvo dôvodné pochybnosti o pravdivosti údajov uvedených v žiadosti, ministerstvo vyzve žiadateľa, aby žiadosť doplnil alebo pravdivosť údajov preukázal a určí mu nato primeranú lehotu. Ak žiadateľ v určenej lehote žiadosť nedoplní alebo pravdivosť údajov nepreukáže, ministerstvo žiadateľa do registra nezapíše a vráti žiadosť žiadateľovi.“.
Pripomienka upresňuje postup ministerstva v prípade odôvodnených pochybností ohľadom pravdivosti žiadosti o zápis do registra záujmových združení vlastníkov reklamných stavieb.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
15.K čl. I, 28. bodu (pôvodnému)
8
V 28. bode v § 129a ods. 7 druhá veta znie: „Z vlastného podnetu ministerstvo uskutoční výmaz z registra podľa odseku 1, ak zistí, že
a) záujmové združenie vlastníkov reklamných stavieb bolo zapísané na základe nepravdivých údajov,
b) členovia záujmového združenia vlastníkov reklamných stavieb nevlastnia počet reklamných stavieb podľa odseku 2 písm. b) alebo
c) záujmové združenie vlastníkov reklamných stavieb zaniklo.“.
Pripomienka zosúlaďuje dôvody výmazu s podmienkami zápisu do registra záujmových združení vlastníkov reklamných stavieb.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
16.K čl. I, 31. bodu (pôvodnému)
V 31. bode v § 139b ods. 1 písm. f) sa slová „stavby s najväčšou informačnou plochou od 3 m2 do 20 m2 nahrádzajú slovami „stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha má veľkosť od 3 m2“.
Legislatívno-technická úprava - jednoduchými stavbami sú všetky reklamné stavby s plochou od 3 m2.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
17.K čl. I, 32. bodu (pôvodnému)
V 32. bode v § 139b ods. 7 písm. e) sa slovo „zariadenia“ nahrádza slovami „stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha je menšia ako 3 m².“.
Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 písm. b) čl. I, 2. bod návrhu zákona a koriguje nesprávny vnútorný odkaz.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
18.K čl. I, 33. bodu (pôvodnému)
V 33. bode v § 142d ods. 4 v tretej vete sa za slová „verejným záujmom“ vkladajú slová „chráneným týmto zákonom a osobitnými predpismi“, za slová „vlastník pozemku alebo stavby“ sa vkladajú slová „alebo osoba, ktorá k tomuto pozemku alebo stavbe iné právo 139 ods. 1 písm. a) c)]“ a druhé slovo „stavby“ sa nahrádza slovom „stavbe“.
Pripomienka zosúlaďuje citované ustanovenie so znením § 142d ods. 4.
9
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
19.K čl. II, 1. bodu
1.bod znie:
„1. V § 3d ods. 7 sa za slová „pohonných látok“ vkladá čiarka a slová „a iné zariadenia (napr. reklamné, informačné a propagačné zariadenia alebo telekomunikačné zariadenia)“ sa nahrádzajú slovami „reklamné stavby a iné zariadenia“.“.
Pripomienka uvádza presné znenie textu, ktorý sa navrhuje zmeniť a zároveň nové znenie gramaticky upravuje.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
20.K čl. II, 3. bodu
V 3. bode 8 ods. 11) sa slová „pre správu“ nahrádzajú slovami „na správu“ a slová „pre riadenie“ nahrádzajú slovami „na riadenie“ a za slová „prevádzku dopravy“ sa vkladá čiarka.
Gramaticko-štylistická pripomienka.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
21.K čl. II, 5. bodu
V 5. bode, § 10 ods. 4 sa skratka „m“ nahrádza slovom „metrov“.
Legislatívno-technická pripomienka nahrádza skratku dĺžkovej miery jej úplným názvom.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
22.K čl. II, 5. bodu
V 5. bode, § 10 ods. 5 sa slová „zariadenia s najväčšou informačnou plochou“ nahrádzajú slovami „stavby, na ktorých má najväčšia informačná plocha veľkosť“.
10
Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb. (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov čl. I, 2. bod návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
23.K čl. II, 6. bodu
V čl. II, 6. bod znie:
„6. V § 11 ods. 1 sa slová „mimo súvisle zastavaného územia“ nahrádzajú slovami „mimo sídelného útvaru obce ohraničeného dopravnou značkou označujúcou začiatok a koniec obce“.“.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
24.K čl. II, nové body
V čl. II sa za bod 6 vkladajú nové body 7 a 8, ktoré znejú:
„7. V § 11 sa vypúšťa odsek 2.
Doterajšie odseky 3 až 7 sa označujú ako odseky 2 až 6.
8. V § 11 ods. 4 6 sa slová „odseku 3“ nahrádzajú slovami „odseku 2“ a v ods. 6 sa slová „odseku 6“ nahrádzajú slovami „odseku 5“.“.
Doterajšie body 7 až 13 sa primerane prečíslujú.
Body 23 a 24 spoločnej správy odstraňujú možnú problematickú aplikáciu v praxi v prípade, ak budú ponechané obe podmienky aj mimo sídelného útvaru obce aj mimo súvisle zastavaného územia keďže v praxi môžu vzniknúť rôzne varianty splnenia podmienok, čo by sťažovalo posudzovanie splnenia.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
25.K čl. II, 9. bodu
V 9. bode úvodná veta znie: „9. V § 22c ods. 1 písmeno g) znie:“ a označenie písmena h) sa nahrádza písmenom g).
Pripomienka legislatívno-technicky precizuje navrhované ustanovenie, berúc do úvahy znenie ostatnej novely zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov – zákon č. 488/2013 Z. z.
11
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
26.K čl. II, 10. bodu
V 10. bode 22c ods. 1 písm. i/) úvodná veta znie: „V § 22c sa odsek 1 dopĺňa písmenom i), ktoré znie:“ a vypúšťa sa veta: „Doterajšie písmeno i) sa označuje ako písmeno j).“.
Pripomienka legislatívno-technicky precizuje navrhované ustanovenie, berúc do úvahy znenie ostatnej novely zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov – zákon č. 488/2013 Z. z.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
27.K čl. II, 11. bodu
V 11. bode (§ 22c ods. 2) sa slová „písm. h)“ nahrádzajú slovami „písm. g)“.
Pripomienka legislatívno-technicky precizuje navrhované ustanovenie, berúc do úvahy znenie ostatnej novely zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov – zákon č. 488/2013 Z. z.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
28.K čl. II, 12. bodu
12. bod znie:
„12. V § 24 sa vypúšťa písmeno m). Doterajšie písmeno n) sa označuje ako písmeno m).“.
Pripomienka legislatívno-technicky precizuje navrhované ustanovenie, berúc do úvahy znenie ostatnej novely zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov – zákon č. 488/2013 Z. z.
12
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
29.K čl. III, 1. bodu
V 1. bode sa označenie „§ 19gb“ nahrádza označením „§ 19h“ a označenie „§ 19gc“ sa nahrádza označením „§ 19i“ dvakrát.
Legislatívno-technická pripomienka zabezpečuje chronologické označenie §§ v novelizovanom zákone.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
30.K čl. III, 2. bodu
V 2. bode, položka 60, písm. j) sa slová „reklamnú stavbu, na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od“ nahrádzajú slovami „na reklamnú stavbu, na ktorej najväčšia informačná plocha je väčšia ako“.
Gramatická pripomienka. Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb. (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov – čl. I, 2. bod návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
31.K čl. III, 3. bodu
V 3. bode, položka 60a, písm. b) bod 2 sa slová „na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od“ nahrádzajú slovami „na ktorej najväčšia informačná plocha je väčšia ako“.
Gramatická pripomienka. Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb. (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov – čl. I, 2. bod návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
32.K čl. III, 4. bodu
13
V 4. bode, položka 60a, písm. d) sa slová „reklamného zariadenia, na ktorom najväčšia informačná plocha veľkosť do“ nahrádzajú slovami „reklamnej stavby, na ktorej najväčšia informačná plocha je menšia ako“.
Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb. (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov čl. I, 2. bod návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
33.K čl. III, nový bod
V čl. III sa za bod 4 vkladá nový bod 5, ktorý znie:
„5. V Sadzobníku správnych poplatkov časti V. Stavebná správa v položke 60a Oslobodenie sa doterajší text označuje ako bod 1 a dopĺňa sa bod 2, ktorý znie:
„2. Od poplatku podľa písmena d) tejto položky je oslobodené označenie prevádzky vyplývajúce zo zákona o živnostenskom podnikaní.“.“.
Doterajšie body 5 až 8 návrhu zákona sa primerane prečíslujú.
Pripomienka zosúlaďuje oslobodenia k položkám v nadväznosti na vypustenie uvedené v pôvodnom bode 5 návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
34.K čl. III, nový bod
V čl. III sa za bod 5 vkladá nový bod 6, ktorý znie:
„6. V Sadzobníku správnych poplatkov časti V. Stavebná správa v položke 62 Oslobodenie sa 2. bod vypúšťa a doterajší 3. bod sa označuje ako 2. bod.“.
Doterajšie body 6 až 8 návrhu zákona sa primerane prečíslujú.
Pripomienka zosúlaďuje oslobodenia k položkám v nadväznosti na vypustenie uvedené v pôvodnom bode 5 návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
35.K čl. III, 6. bodu (pôvodnému)
V 6. bode, položka 62a, písm. h) sa slová „plocha veľkosť od“ nahrádzajú slovami „je väčšia ako“.
14
Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb. (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov čl. I, 2. bod návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
36.K čl. III, 7. bodu (pôvodnému)
V 7. bode, položka 85, písm. b) bod 1 sa slová „reklamného zariadenia, na ktorom najväčšia informačná plocha veľkosť do“ nahrádzajú slovami „reklamnej stavby, na ktorej najväčšia informačná plocha je menšia ako“ a v bode 3 sa slová „na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od“ nahrádzajú slovami „na ktorej najväčšia informačná plocha je väčšia ako“.
Gramatická pripomienka. Pripomienka zosúlaďuje znenie navrhovaného ustanovenia so znením § 43 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb. (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov – čl. I, 2. bod návrhu zákona.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
37.K čl. III, 8. bodu (pôvodnému)
V 8. bode, položka 85, Splnomocnenie sa slová „a) alebo c)“ nahrádzajú slovami „a), c) alebo d)“.
Pripomienka zohľadňuje predchádzajúcu novelu predmetnej položky, ktorá doplnila do položky aj písmeno d).
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
38.K prechodným ustanoveniam čl. I až III
-V čl. I, 33. bode 142d ods. 1) a v čl. III, 1. bode 19gc) sa slová „30. októbra 2014“ nahrádzajú slovami „31. októbra 2014“.
-V čl. I, 33. bode 142d ods. 2 a 3) sa slová „do účinnosti tohto zákona“ nahrádzajú slovami „do 31. októbra 2014“.
-V čl. I, 33. bode 142d ods. 2, 3 a 4) sa za slová „podľa tohto zákona“ vkladajú slová „v znení účinnom od 1. novembra 2014“.
-V čl. I, 33. bode 142d ods. 2 4) sa slová „do šiestich mesiacov od nadobudnutia účinnosti tohto zákona“ nahrádzajú slovami „do 30. apríla 2015“.
-V čl. I, 33. bode 142d ods. 4) sa slová „po nadobudnutí účinnosti tohto zákona“ nahrádzajú slovami „po 31. októbri 2014“.
-V čl. II, 13. bode 24f ods. 1) sa slová „do dvoch rokov odo dňa nadobudnutia účinnosti tohto zákona“ nahrádzajú slovami „do 31. októbra 2016“.
15
Legislatívno-technické pripomienky v záujme dosiahnutia exaktného vyjadrenia prechodných ustanovení nahrádzajú vyjadrenia lehoty presným dátumom jej uplynutia a opravujú nesprávne uvedený kalendárny dátum.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča schváliť.
V.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto:
hlasovať spoločne o bodoch 1 až 38 s odporúčaním gestorského výboru schváliť.
VI.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov odporúča Národnej rade Slovenskej republiky návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora CHOMU a Renáty ZMAJKOVIČOVEJ na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1060) v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v spoločnej správe a prednesených v rozprave s c h v á l i ť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Igora CHOMU a Renáty ZMAJKOVIČOVEJ na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1060a) bola schválená v druhom čítaní uznesením gestorského výboru č. 179 z 9. septembra 2014. Výbor určil poslanca Tibora G L E N D U za spoločného spravodajcu výborov.
Súčasne ho poveril
1.predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky,
2.navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky hlasovať o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch, ktoré vyplynuli z rozpravy a hlasovať o predmetnom
16
návrhu zákona ihneď po ukončení rozpravy k nemu 83 ods. 4, a § 86 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov). Zároveň po skončení druhého čítania, pristúpiť k tretiemu čítaniu ihneď podľa § 84 ods. 2 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Igor C H O M A, v.r.
predseda
Výboru NR SR pre verejnú správu
a regionálny rozvoj
V Bratislave 9. septembra 2014