ECB-PUBLIC
2.
Konzultácia s ECB ohľadom návrhov vnútroštátnych právnych predpisov podaných
poslancami alebo výbormi parlamentu
Povinnosť konzultovať ECB ohľadom návrhov vnútroštátnych predpisov patriacich do pôsobnosti ECB
vyplýva z článku 127 ods. 4 a článku 282 ods. 5 zmluvy a z rozhodnutia Rady 98/415/ES. Cieľom úpravy
rokovacieho poriadku slovenského parlamentu je zabezpečiť riadne a včasné predloženie príslušných
ustanovení vnútroštátnych právnych predpisov na konzultáciu ECB. Táto úprava je v súlade s článkom 4
rozhodnutia 98/415/ES, v ktorom sa vyžaduje, aby každý členský štát prijal opatrenia potrebné na
zabezpečenie účinného uplatňovania ustanovení tohto rozhodnutia. Keďže poslanci a výbory parlamentu
majú na Slovensku právomoc navrhovať zákony, ECB víta, že rokovací poriadok slovenského parlamentu
sa má zmeniť s cieľom zabezpečiť, aby boli ECB predkladané na konzultáciu návrhy zákonov alebo
pozmeňujúce alebo doplňujúce návrhy patriace do pôsobnosti ECB, ktoré podávajú poslanci a výbory
parlamentu.
Touto zmenou sa zohľadní aj situácia spomenutá v dôvodovej správe k návrhu zákona6, v ktorej určitý
návrh zákona predložený do slovenského parlamentu nepatrí do pôsobnosti ECB, ale v priebehu
rokovania sú k návrhu zákona predložené pozmeňujúce alebo doplňujúce návrhy týkajúce sa záležitostí,
vo vzťahu ku ktorým by ECB mala byť požiadaná o vydanie stanoviska. ECB zdôrazňuje, že aj v prípade
takýchto pozmeňujúcich alebo doplňujúcich návrhov predložených na poslednú chvíľu musí byť prijatie
navrhovaného vnútroštátneho právneho predpisu odložené, až kým ECB nevydá stanovisko. Slovenský
parlament musí mať možnosť zmysluplne zvážiť stanovisko ECB pred záverečným hlasovaním o návrhu
vnútroštátneho predpisu.
Toto stanovisko sa uverejní na internetovej stránke ECB.
Vo Frankfurte nad Mohanom 10. júla 2014
Prezident ECB
Mario DRAGHI
6
Pozri dôvodovú správu k návrhu zákona, najmä vo vzťahu k článku I bodu 1 návrhu zákona.
2