DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTInávrhu zákona s právom Európskej únie
1. Navrhovateľ zákona: poslanci Národnej rady Slovenskej republiky Jozef Viskupič a Jozef Kollár
2. Názov návrhu zákona: návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
3. Predmet návrhu zákona:
a)je upravený v primárnom práve Európskej únie, a to v čl. 127 ods. 4 Zmluvy o fungovaní Európskej únie,
b)je upravený v sekundárnom práve Európskej únie, a to v:
-smernici Európskeho parlamentu a Rady 98/34/ES z 22. júna 1998 o postupe pri poskytovaní informácií v oblasti technických noriem a predpisov a pravidiel vzťahujúcich sa na služby informačnej spoločnosti (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 13/zv. 23; Ú. v. ES L 204, 21. 7. 1998) v platnom znení,
-rozhodnutí Rady 98/415/ES z 29. júna 1998 o poradení sa vnútroštátnych orgánov s Európskou centrálnou bankou ohľadom návrhov právnych predpisov (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 01/zv. 01; Ú. v. ES L 189, 3. 7. 1998) v platnom znení,
c)je obsiahnutý v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie, a to napr. v:
-rozsudku Súdneho dvora vo veci C-11/00 Komisia Európskych spoločenstiev / Európska centrálna banka [2003] – z rozsudku možno vyvodiť záver, že základným cieľom povinnej konzultácie s ECB je umožniť ECB, aby vnútroštátnym zákonodarným orgánom v primeranom čase poskytla odbornú radu k návrhom vnútroštátnych právnych predpisov, ktoré sa týkajú záležitostí patriacich do oblastí pôsobnosti ECB,
-rozsudku Súdneho dvora vo veci C-443/98 Unilever Italia SpA / Central Food SpA [2000] – ak bola porušená podstatná procesná požiadavka, napr. v oblasti informovania o technických predpisoch, nie je vnútroštátny právny predpis, ktorý bol prijatý za porušenia takejto podstatnej procesnej požiadavky, voči jednotlivcom vynútiteľný,