v časti „Environmentálne témy“ŕ „Starostlivosť o ŽP“ ŕ „Posudzovanie vplyvov na ŽP
(EIA/SEA)
“. V § 30 ods. 1 sa sprehľadňuje formou usporiadania do písmen systém lehôt dokedy má príslušný orgán navrhovateľovi doručiť rozsah hodnotenia v závislosti od toho, o aký typ posudzovania sa jedná.
Meniace sa pomery v území, kumulatívne vplyvy iných činností a možná aktualizácia navrhovanej činnosti patria medzi významné dôvody odôvodňujúce potrebu časového ohraničenia platnosti rozsahu hodnotenia, ktorá bola v § 30 ods. 4 stanovená trojročnou lehotou odo dňa určenia rozsahu hodnotenia príslušným orgánom, pričom tento dátum je uvedený priamo v rozsahu hodnotenia. Po uplynutí trojročnej lehoty rozsah hodnotenia stráca platnosť bez možnosti predĺženia doby jeho platnosti. Možnosť inak stanovenej doby platnosti rozsahu hodnotenia sa ponechala pre jej určenie v časovom harmonograme rozsahu hodnotenia.
K § 31 Doteraz zavedený názov § 31 sa nahrádza formulačne výstižnejším, zdôrazňujúcim obsah dokumentu, ktorý podáva súhrnnú správu o hodnotení vplyvov navrhovanej činnosti na životné prostredie. V správe o hodnotení činnosti sa teda nehodnotí navrhovaná činnosť sama o sebe, ako to môže pôsobiť na základe doterajšieho znenia názvu ustanovenia. Pôvodné znenie názvu sa zavádza v odseku 1 už len ako legislatívna skratka.
Pôvodný odsek 1 sa navrhovanou novelizáciou rozdeľuje na dva. Prvý odsek vymenúva základné náležitosti správy o hodnotení navrhovanej činnosti na životné prostredie, na ktoré je povinný sa navrhovateľ pri vypracovaní správy zamerať. V ustanovení § 31 ods. 1 sa zároveň dopĺňajú v porovnaní s doteraz platným znením slová „alebo jej zmeny“, čím sa zároveň vyjadruje, že správa o hodnotení sa vypracúva ako pri navrhovanej činnosti, tak samostatne aj pri jej zmene, ktorá je predmetom posudzovania vplyvov.
Dôvodom úpravy odseku 2 je rôzny charakter navrhovaných činností. Predpokladá sa, že pri tých obsahových častiach správy o hodnotení, uvedených v prílohe č. 11 k zákonu, ktoré sa nemôžu nijakým spôsobom dotýkať konkrétnej navrhovanej činnosti (napr. ak navrhovaná činnosť preukázateľne nemá žiadny vplyv na paleontologické a archeologické náleziská) sa v správe o hodnotení len stručne uvedie poznámka o tom, že navrhovaná činnosť takýto vplyv nemá.
Odsek 4 rieši dopĺňanie neúplnej správy o hodnotení. Dopĺňa sa doň ustanovenie, že pri vyzvaní navrhovateľa na doplnenie určí príslušný orgán zároveň lehotu, v ktorej majú byť chýbajúce náležitosti zo strany navrhovateľa do správy o hodnotení doplnené. Táto lehota by mala byť zo strany príslušného orgánu určená tak, aby mal navrhovateľ dostatok času doplniť chýbajúce náležitosti správy o hodnotení a zároveň tak aby nedochádzalo k nadbytočným prieťahom v samotnom procese posudzovania vplyvov.
V odseku 5 sa zjednodušuje spôsob doručenia, pričom stačí v porovnaní s doterajším stavom doručiť správu o hodnotení raz v elektronickej podobe a raz v písomnej podobe.