Strana 1 z 12
DOLOŽKA
vybraných vplyvov
A.1. Názov materiálu: Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
Termín začatia a ukončenia PPK: -
A.2. Vplyvy:
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
1. Vplyvy na rozpočet verejnej správy
x
2. Vplyvy na podnikateľské prostredie – dochádza k zvýšeniu regulačného zaťaženia?
x
3. Sociálne vplyvy
x
– vplyvy na hospodárenie obyvateľstva,
– sociálnu exklúziu,
– rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
4. Vplyvy na životné prostredie
x
5. Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
x
A.3. Poznámky
V návrhu zákona je riešených niekoľko zmien, ktoré vyplynuli z požiadaviek Európskej únie deklarovaných v strategických dokumentoch, ako napríklad Európa 2020, Európa efektívne využívajúca vodné zdroje, Blueprint ale najmä zo smernice Európskeho parlamentu a Rady 2000/60/ES, ktorou sa ustanovuje rámec pôsobnosti pre opatrenia spoločnosti v oblasti vodného hospodárstva (ďalej len „rámcová smernica o vode“) ako aj z pripomienok Európskej komisie k Plánom manažmentu povodí Dunaja a Visly, resp. Vodnému plánu Slovenska. Úpravy navrhovaného zákona majú prioritne za cieľ splnenie článku 9 rámcovej smernice o vodách, a to zabezpečiť úhradu nákladov za všetky poskytované vodohospodárske služby a dodržanie princípu „znečisťovateľ platí“, ako aj zabezpečiť plnenie ex ante kondicionalít pre Operačný program Kvalita životného prostredia na roky 2014 2020, medzi ktoré bola Európskou komisiou začlenená aj podmienka spoplatnenia vody využívanej na závlahy poľnohospodárskej pôdy.
Navrhované zmeny budú mať pozitívny vplyv na sociálnu sféru.
Ďalším pozitívnym vplyvom je vplyv na životné prostredie najmä vody a od vôd závislých ekosystémov v dôsledku zabezpečenia zvýšenej ochrany vodných zdrojov, ich
Strana 2 z 12
efektívnejšieho využívania a prerozdeľovania s cieľom trvalo udržateľného rozvoja, ktorých garanciou bude povoľovací proces orgánov štátnej vodnej správy, kontrolná činnosť a oznamovacia povinnosť užívateľov vôd s výnimkou všeobecného užívania vôd prostredníctvom jednoduchých zariadení (ide výlučne o využívanie vody pre domácnosti). Pozitívnym vplyvom je aj zabezpečenie prístupu ku komplexným informáciám o využívaní povrchových vôd a podzemných vôd. Vplyv na podnikateľské prostredia možno označiť za mierne negatívny
A.4. Alternatívne riešenia
Žiadne.
A.5. Stanovisko gestorov
Na základe komplexného posúdenia všetkých vplyvov a dopadov navrhovaných zmien v návrhu novely zákona, majú pozitívne vplyvy na efektívne využívanie vôd, ich ochranu a na životné prostredie ako celku v súlade s rámcovou smernicou o vode významnú prevahu nad miernymi negatívnymi vplyvmi na podnikateľské prostredia, v ktorom sa uvedenými zmenami však súčasne vytvárajú rovnoprávnejšie prístupy a postavenie pre podnikateľov, čo v konečnom dôsledku pozitívny dopad na zrovnoprávnenie príležitostí. K ustanoveniam návrhu zákona, ktoré sa týkajú prepravy a prevodu vody za hranice nášho štátu gestor konštatuje, že s ohľadom na skutočnosť, že vláda Slovenskej republiky neplánuje žiaden predaj vody z podzemných zdrojov situovaných na našom území za hranice štátu, pričom naopak záujem zabezpečiť ich maximálnu ochranu z hľadiska ich využívania, resp. zabezpečenia ich využívania prednostne občanmi Slovenskej republiky, nepredpokladajú sa žiadne vplyvy a dopady.
Strana 3 z 12
Vplyvy na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1. Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
r
r 1
r 2
r 3
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na územnú samosprávu
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na územnú samosprávu
0
0
0
0
Celková zamestnanosť
0
0
0
0
- z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
0
0
0
0
2.2. Financovanie návrhu
Tabuľka č. 2
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Financovanie
r
r 1
r 2
r 3
Celkový vplyv na rozpočet verejnej správy ( - príjmy, výdavky)
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
0
0
0
0
financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
0
ostatné zdroje financovania
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
0
0
0
Strana 4 z 12
Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
2.3. Popis a charakteristika návrhu
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
2.3.1. Popis návrhu:
Návrh zákona je zameraný na plnenie uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 583 z 24. októbra 2012 k materiálu Voda ako strategická surovina štátu a návrh na jej ochranu a trvalú udržateľnosť vo vzťahu k cezhraničnému nakladaniu s vodou odobratou zo zdrojov situovaných na území Slovenskej republiky.
Ďalším dôvodom pre návrh zákona je zapracovanie pripomienok Európskej komisie k prebratiu smernice Európskeho parlamentu a Rady 2006/118/ES z 12. decembra 2006 o ochrane podzemných vôd pred znečistením a zhoršením kvality. Ďalej zosúladenie národnej legislatívy s článkom 22 smernice Európskeho parlamentu a Rady 2000/60/ES, ktorou sa stanovuje rámec pôsobnosti pre opatrenia spoločenstva v oblasti vodného hospodárstva (ďalej len „rámcová smernica o vode“), ktorým sa k 22. decembru 2013 rušia niektoré smernice napríklad smernica Rady 80/68/EHS o ochrane podzemných vôd pred znečistením niektorými nebezpečnými látkami, smernica 76/464/EHS o znečistení spôsobenom určitými nebezpečnými látkami vypúšťanými do vodného prostredia. Okrem toho zohľadnené úpravy vyplývajúce z procesu implementácie rámcovej smernice o vode a súvisiacich smerníc v sektore voda.
V návrhu zákona spresnené aj niektoré ustanovenia na základe skúsenosti z aplikačnej praxe pri uplatňovaní zákona orgánmi štátnej vodnej správy a organizáciami v pôsobnosti Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky.
Účelom návrhu zákona je zabezpečiť ochranu štátnych záujmov vo vzťahu k vode ako obzvlášť významnej a ničím nenahraditeľnej surovine strategického charakteru a stanoviť tomu zodpovedajúce postupy jej užívania s dôrazom na verejné záujmy. Využívanie tejto vody na prepravu a prevod cez hranice štátu musí byť pod kontrolou štátu prostredníctvom jeho vlády.
Ďalej návrh zákona zrovnoprávňuje postavenie užívateľov vôd vo vzťahu k povoľovaciemu procesu, plneniu povinností vyplývajúcich z povolenia, zodpovednosti za neplnenie povinností vyplývajúcich zo zákona a z povolenia na užívanie vôd a k spoplatneniu vodohospodárskych služieb v nadväznosti na článok 9 rámcovej smernice o vodách a z ex ante kondicionalít k Operačnému programu Kvalita životného prostredia na roky 2014 až 2020.
Ustanovené povinnosti budú implementovať užívatelia vôd a producenti odpadových vôd v rámci celého územia Slovenskej republiky.
Návrh zákona nebude mať vplyvy na rozpočet verejnej správy, na zamestnanosť vo verejnej správe a jeho financovanie.
Strana 5 z 12
Vplyvy na podnikateľské prostredie
Vplyvy na podnikateľské prostredie
3.1. Ktoré podnikateľské subjekty budú predkladaným návrhom ovplyvnené a aký je ich počet?
Zavedením spoplatnenia odberov vody na zavlažovanie poľnohospodárskej pôdy budú ovplyvnené subjekty, ktoré podnikajú v poľnohospodárskej rastlinnej výrobe a využívajú vodu na zavlažovanie poľnohospodársky využívanej pôdy v množstve nad 15 000 m3 ročne alebo 1 250 m3 mesačne. Nie je k dispozícii žiadna evidencia o počte podnikateľských subjektov, ktoré budú reálne ovplyvnené navrhovanou úpravou zákona o vodách a preto nie je možné ani hrubým odhadom stanoviť ich počet.
3.2. Aký je predpokladaný charakter a rozsah nákladov a prínosov?
Všetkým podnikateľským subjektom v poľnohospodárskej rastlinnej výrobe, ktorí odoberajú vodu nad 15 000 m3 ročne alebo 1 250 m3 mesačne na zavlažovanie poľnohospodárskej pôdy vzrastú náklady. Za predpokladu, že výška poplatku za odber vody na závlahy bude následne schválená novelou NV SR č. 755/2004 Z. z. (napríklad na úrovni 0,01 € za 1 m3 odobratej vody, a to bez rozdielu, či pôjde o odber z povrchových zdrojov vody alebo podzemných zdrojov vody) pri celkovom priemernom odbere cca 21,4 mil. m3 vody ročne pre všetky podnikateľské subjekty spolu náklady by predstavovali cca o 214 000 € za rok. Keďže ale spoplatnenie sa vzťahuje iba na podnikateľské subjekty, ktoré odoberajú vodu nad 15 000 m3 ročne alebo 1 250 m3 mesačne na závlahy, o ktorých nie je k dispozícii evidencia o odberoch vody na závlahy (keďže táto nebola spoplatnená), je možný iba hrubý odhad , že spoplatnených bude cca 1/10 celkových odberov. Z uvedeného vyplýva, že náklady budú predstavovať cca 21 400 €/rok pre všetky poľnohospodárske subjekty.
Strana 6 z 12
3.3. Aká je predpokladaná výška administratívnych nákladov, ktoré podniky vynaložia v súvislosti s implementáciou návrhu?
Zvýšenie administratívnych nákladov sa predpokladá v administrácii súvisiacej s povolením na odbery vôd a na vypúšťanie odpadových vôd (jednorázovo, resp. v intervaloch podľa ustanovení vodného zákona) a oznamovacou činnosťou (raz ročne poverenej osobe podľa vodného zákona). Rozsah uvedených činností nepredpokladá potrebu nárastu pracovných miest. V nadväznosti na uvedené je výška nákladov na administráciu pre jednotlivé podniky závislá od ich veľkosti a rozsahu využívania vodohospodárskych služieb.
3.4. Aké dôsledky pripravovaného návrhu pre fungovanie podnikateľských subjektov na slovenskom trhu (ako sa zmenia operácie na trhu?)
Dôsledky pripravovaného návrhu v rámci fungovania celého podnikateľského prostredia v SR sa neočakávajú, resp. môžu byť ojedinelé bez zmeny operácií na trhu.
3.5. Aké predpokladané spoločensko ekonomické dôsledky pripravovaných regulácií?
Analýza vplyvov
3. 1. Ktoré podnikateľské subjekty budú reguláciou ovplyvnené a aký je ich počet?
Spoplatnenie odberov vody na zavlažovanie poľnohospodárskej pôdy navrhované v novele zákona o vodách sa týka poľnohospodárskeho odvetvia, a to podnikateľských subjektov pôsobiacich v oblasti rastlinnej výroby, ktorí odoberajú povrchovú vodu alebo podzemnú vodu na zavlažovanie poľnohospodárskej pôdy nad 15 000 m3 ročne alebo 1 250 m3 mesačne. Štatistické údaje o počte takýchto podnikateľských subjektov nie dostupné a preto nebolo možné definovať počet takýchto podnikateľských subjektov, ktoré budú v skutočnosti ovplyvnené.
3. 2. Aký je predpokladaný charakter a rozsah nákladov/prínosov pripravovanej regulácie pre ovplyvnené podnikateľské subjekty
Pre podnikateľské subjekty v poľnohospodárstve, resp. v rastlinnej výrobe vzrastú v dôsledku navrhovanej regulácie náklady o výšku poplatku za odobrané množstvo vody určenej na zavlažovanie.
Za predpokladu, že:
Strana 7 z 12
- výška poplatku za odber vody na závlahy bude stanovená v nariadení vlády Slovenskej republiky č. 755/2004 Z. z. napríklad vo výške 0,01 za 1 m3 odobratej vody, a to bez rozdielu, či pôjde o odber z povrchových zdrojov vody alebo podzemných zdrojov vody (odbery vody na zavlažovanie poľnohospodárskej pôdy z povrchových zdrojov vody boli vyňaté z regulovaných služieb z dôvodu zavedenia jednotného poplatku pre odber z povrchových a z podzemných zdrojov vody),
- celkový priemerný odber predstavuje cca 21,4 mil. m3 vody ročne pre všetky podnikateľské subjekty (bez ohľadu na odoberané množstvo, resp. na výšku limitnej hodnoty odberov, ktorých sa týka spoplatnenie) zdroj údaju je správa Vodné hospodárstvo v Slovenskej republike v roku 2012, pričom tieto údaje do správy poskytlo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky,
- spoplatnenie je navrhované iba pre odbery nad 15 000 m3 ročne alebo 1250 m3 mesačne a evidencia o odberoch vôd na zavlažovanie poľnohospodárskej pôdy vo vzťahu k jednotlivým podnikom nie je k dispozícii (keďže doposiaľ tieto odbery spoplatnené neboli) môžeme iba hrubo odhadovať, že v prípade spoplatnenia cca 1/10 celkových odberov (t. j. z 21,4 mil. m3 ročne) bude sa spoplatnenie týkať cca 2,14 mil. m3 ročne, čo predstavuje cca 21 400 za rok; tieto finančné prostriedky budú slúžiť na úhradu nákladov za vodohospodárske služby a činnosti v oblasti vôd prostredníctvom správcu vodohospodársky významných vodných tokov a Environmentálneho fondu.
3. 3. Aká je predpokladaná výška administratívnych nákladov, ktoré podniky vynaložia v súvislosti s implementáciou návrhu?
Zvýšenie administratívnych nákladov sa predpokladá v administrácii súvisiacej s povolením na odbery vôd a na vypúšťanie odpadových vôd (jednorázovo, resp. v intervaloch podľa ustanovení vodného zákona). Rozsah uvedených činností nepredpokladá potrebu nárastu pracovných miest. V nadväznosti na uvedené je výška nákladov na administráciu pre jednotlivé podniky závislá od ich veľkosti a rozsahu využívania vodohospodárskych služieb.
3. 4. Aké dôsledky pripravovaných regulácií pre fungovanie podnikateľských subjektov na slovenskom trhu (ako sa zmenia operácie na trhu)?
V rámci fungovania podnikateľského prostredia v SR sa v dôsledku navrhovaných regulácií neočakávajú žiadne významnejšie zmeny, resp. zmeny operácií na trhu.
3. 5. Aké sú spoločensko-ekonomické vplyvy pripravovaných regulácií?
Dôsledkom navrhovaných regulácií možno očakávať mierne zvýšenie cien dotknutých tovarov a služieb.
Strana 8 z 12
Sociálne vplyvy - vplyvy na hospodárenie obyvateľstva, sociálnu exklúziu, rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a na zamestnanosť
Sociálne vplyvy predkladaného materiálu - vplyvy na hospodárenie obyvateľstva, sociálnu exklúziu, rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
4.1. Identifikujte vplyv na hospodárenie domácností a špecifikujte ovplyvnené skupiny domácností, ktoré budú pozitívne/negatívne ovplyvnené.
Žiadne
Kvantifikujte:
- Rast alebo pokles príjmov/výdavkov na priemerného obyvateľa
- Rast alebo pokles príjmov/výdavkov za jednotlivé ovplyvnené skupiny domácností
- Celkový počet obyvateľstva/domácností ovplyvnených predkladaným materiálom
Žiadne
4.2. Zhodnoťte kvalitatívne (prípadne kvantitatívne) vplyvy na prístup k zdrojom, právam, tovarom a službám u jednotlivých ovplyvnených skupín obyvateľstva.
Každý občan Slovenskej republiky právo na bezpečnú pitnú vodu a na zdravé životné prostredie vyplýva to z Ústavy Slovenskej republiky a ďalších právnych predpisov (napríklad zákon Slovenskej národnej rady č. 309/1990 o obecnom zriadení, vodný zákon, zákon č. 442/2002 Z. z. o verejných vodovodoch a verejných kanalizáciách).
4.3. Zhodnoťte vplyv na rovnosť príležitostí:
Zhodnoťte vplyv na rodovú rovnosť.
V súlade s požiadavkou rámcovej smernice o vode je cieľom novely zákona optimalizovať okruh subjektov pre ktoré sa poskytujú vodohospodárske služby.
Strana 9 z 12
4.4. Zhodnoťte vplyvy na zamestnanosť.
Aké sú vplyvy na zamestnanosť ?
Ktoré skupiny zamestnancov budú ohrozené schválením predkladaného materiálu ?
Hrozí v prípade schválenia predkladaného materiálu hromadné prepúšťanie ?
Žiadne
Analýza vplyvov
Žiadne vplyvy nebudú na subjekty, ktoré odoberajú menej ako 15 000 m3 za rok alebo menej ako 1250 m3 za mesiac spôsobom a v rozsahu podľa zákona o vodách. Žiadne vplyvy nebudú ani na obce, ktoré nemajú vybudovanú verejnú kanalizáciu alebo vypúšťajú odpadové vody v množstve menšom ako 10000 m3 za rok alebo menej ako 1000 m3 za mesiac.
Vplyvy na životné prostredie
Životné prostredie
5.1. Ktoré zložky životného prostredia (najmä ovzdušie, voda, horniny, pôda, organizmy) budú návrhom ovplyvnené a aký bude ich vplyv (pozitívny alebo negatívny)?
Zo samotnej podstaty návrhu zákona, ktorého predkladateľom je Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky vyplýva, že v celom svojom kontexte je jeho prioritným cieľom ochrana životného prostredia ako celku a súčasne jeho jednej z najvýznamnejších zložiek nevyhnutnej pre existenciu života a zdravia ľudí - povrchovej vody a podzemnej vody. Účelom návrhu zákona je zabezpečiť v súlade s rámcovou smernicou o vode environmentálne ciele – dosiahnutie dobrého stavu všetkých vôd pri uplatnení dostupných a odporúčaných nástrojov a opatrení Európskej únie. Medzi tieto nástroje a opatrenia okrem iného patrí zabezpečenie návratnosti nákladov za všetky vodohospodárske služby a uplatnenie princípu „znečisťovateľ platí“ tak, aby výnosy z týchto poplatkov a platieb pokryli náklady súvisiace s poskytovaním týchto služieb pri zachovaní alebo
Strana 10 z 12
zlepšení ich stavu. K dosiahnutiu environmentálnych cieľov synergicky pôsobia aj ďalšie navrhované opatrenia, ktorými sú najmä povolenia na odbery všetkých vôd s výnimkou všeobecného užívania vôd a povolenia na vypúšťanie odpadových vôd, ich evidencia a kontrola pod sankciou za porušenie tohto zákona. V prípade vypúšťaných odpadových vôd je cieľom navrhovaných úprav zabezpečiť kontrolu nad vypúšťaným znečistením odpadových vôd tak do povrchových vôd ako aj do podzemných vôd. Zavedením povinnosti v rámci všetkých novobudovaných vodných stavieb zabezpečiť prirodzený pohyb rýb a vodných živočíchov je významným príspevkom k eliminácii hydromorfologických zmien vodného toku v dôsledku výstavby vodných stavieb.
Navrhované úpravy majú na základe vyššie uvedeného priamy a súčasne kumulatívny dlhodobý a významne pozitívny environmentálny vplyv na zlepšenie životného prostredia a podmienok pre život človeka, rastlín a živočíchov.
5.2. Bude mať navrhovaný materiál vplyv na chránené územia a ak áno aký?
Návrh zákona bude mať v nadväznosti na vyššie uvedené pozitívny vplyv aj na chránené územia osobitne na vodohospodársky chránené územia, kde sa návrhom zákona upravujú alebo sprísňujú a rozširujú zákazy niektorých aktivít a realizácie vybraných stavieb. Odstránené boli aj niektoré výnimky v záujme komplexnej ochrany území s významnou akumuláciou podzemných vôd.
5.3. Bude mať návrh vplyv na životné prostredie presahujúce štátne hranice?
Opatrenia prispievajúce k zlepšeniu stavu vôd na území Slovenskej republiky vrátane hraničných tokov Dunaj a Poprad a ich prítokov prispievajú súčasne k zlepšeniu stavu vôd presahujúcom štátne hranice Slovenskej republiky.
Strana 11 z 12
Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
Budovanie základných pilierov informatizácie
Obsah
6.1. Rozširujú alebo inovujú sa existujúce alebo vytvárajú sa či zavádzajú sa nové elektronické služby?
(Popíšte ich funkciu a úroveň poskytovania.)
Nie.
6.2. Vytvárajú sa podmienky pre sémantickú interoperabilitu?
(Popíšte spôsob jej zabezpečenia.)
Nie.
Ľudia
6.3. Zabezpečuje sa vzdelávanie v oblasti počítačovej gramotnosti a rozširovanie vedomostí o IKT?
(Uveďte spôsob, napr. projekty, školenia.)
Nie.
6.4. Zabezpečuje sa rozvoj elektronického vzdelávania?
(Uveďte typ a spôsob zabezpečenia vzdelávacích aktivít.)
Nie.
6.5. Zabezpečuje sa podporná a propagačná aktivita zameraná na zvyšovanie povedomia o informatizácii a IKT?
(Uveďte typ a spôsob zabezpečenia propagačných aktivít.)
Nie.
6.6. Zabezpečuje/zohľadňuje/zlepšuje sa prístup znevýhodnených osôb k službám informačnej spoločnosti?
(Uveďte spôsob sprístupnenia digitálneho prostredia.)
Nie.
Infraštruktúra
6.7. Rozširuje, inovuje, vytvára alebo zavádza sa nový informačný systém?
(Uveďte jeho funkciu.)
Nie.
Strana 12 z 12
6.8. Rozširuje sa prístupnosť k internetu?
(Uveďte spôsob rozširovania prístupnosti.)
Nie.
6.9. Rozširuje sa prístupnosť k elektronickým službám?
(Uveďte spôsob rozširovania prístupnosti.)
Nie.
6.10. Zabezpečuje sa technická interoperabilita?
(Uveďte spôsob jej zabezpečenia.)
Nie.
6.11. Zvyšuje sa bezpečnosť IT?
(Uveďte spôsob zvýšenia bezpečnosti a ochrany IT.)
Nie.
6.12. Rozširuje sa technická infraštruktúra?
(Uveďte stručný popis zavádzanej infraštruktúry.)
Nie.
Riadenie procesu informatizácie
6.13. Predpokladajú sa zmeny v riadení procesu informatizácie?
(Uveďte popis zmien.)
Nie.
Financovanie procesu informatizácie
6.14. Vyžaduje si proces informatizácie finančné investície?
(Popíšte príslušnú úroveň financovania.)
Nie.
Legislatívne prostredie procesu informatizácie
6.15. Predpokladá nelegislatívny materiál potrebu úpravy legislatívneho prostredia procesu informatizácie?
(Stručne popíšte navrhované legislatívne zmeny.)
Nie.
Obsah – informácie a služby
V návrhu zákona sa nerozširuje doteraz platná oznamovacia povinnosť.