Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypustenie doterajšej úpravy z oddielu 5.K bodu 14
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby a navrhovanou úpravou, že len reklamné stavby zaradené podľa veľkosti najväčšej informačnej plochy do tretej skupiny, na ktorých najväčšia informačná plocha má veľkosť od 20 m² sa bude kolaudovať, teda nie ako doteraz, že bolo na stavebnom úrade pre ktoré reklamné zariadenia sa kolaudácia vyžadovala.
K bodu 15
Navrhuje sa, že na užívanie reklamných stavieb, ktoré sú podľa tohto návrhu zákona jednoduchými stavbami (reklamné stavby, ktorých najväčšia informačná plocha má veľkosť od 3 m² do 20 m²) sa nevyžaduje kolaudačné rozhodnutie. Kolaudačné rozhodnutie sa vyžaduje iba pre reklamné stavby zaradené podľa veľkosti najväčšej informačnej plochy do tretej skupiny, na ktorých najväčšia informačná plocha má veľkosť od 20 m².
K bodu 16
Legislatívno-technická úprava v kolaudačnom konaní v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby.
K bodu 17
Navrhuje sa doplniť nová povinnosť pre vlastníkov reklamných stavieb, a to povinnosť zabezpečiť označenie reklamnej stavby počas celej doby jej užívania, a to menom a priezviskom, obchodným menom, názvom alebo ochrannou známkou alebo iným symbolom, ktorý umožní identifikáciu vlastníka reklamnej stavby. Súčasná prax je totiž nejednoznačná a nie všetky povolenia k reklamným zariadeniam túto povinnosť obsahujú. Povinnosť označenia ustanovená priamo zákonom zjednoduší identifikáciu reklamnej stavby a napomôže v procese „vyčistenia“ prostredia od nelegálnych stavieb.
K bodu 18
Legislatívno-technická úprava v súvislosti s doplnením konaní podľa § 88 ods. 6, kedy nie je potrebné na odstránenie stavby povolenie.
K bodu 19
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Tak ako doteraz pri reklamných zariadeniach aj pri reklamných stavbách bude postačovať ohlásenie lehoty, do ktorej budú odstránené.
K bodu 20
§ 88 sa dopĺňa odsekom 6, podľa ktorého sa nevyžaduje povolenie stavebného úradu na odstránenie reklamnej stavby. V odseku 7 sa upravuje nový mechanizmus na odstraňovanie nelegálnych stavieb, ktorý umožňuje operatívny spôsob odstránenia nelegálnej reklamnej stavby. Navrhované znenie umožňuje odstrániť nepovolenú reklamnú stavbu neznámeho vlastníka aj na základe ohlásenia. Ide o prípad, keď vlastník pozemku alebo osoba, ktorá má pozemok v správe (teda má iné práva k pozemku alebo stavbe podľa § 139 ods. 1 písm. a) až c) podľa povahy prípadu (i) užíva pozemok alebo stavby na základe nájomnej zmluvy, dohody o budúcej kúpnej zmluve alebo dohody o budúcej zmluve o vecnom bremene, z ktorých vyplýva právo uskutočniť stavbu alebo jej zmenu, (ii) ide o právo vyplývajúce z vecného bremena spojeného s pozemkom alebo stavbou, alebo (iii) o právo vyplývajúce z iných právnych predpisov), na ktorom je umiestnená nepovolená reklamná stavba a k