Osobitná časť :
K Čl. I
K bodu 1
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Tak ako doteraz pre informačné zariadenia, reklamné zariadenia a propagačné zariadenia sa ani na reklamné stavby nebude vyžadovať rozhodnutie o umiestnení stavby.
K bodu 2
V odseku 2 sa zavádza nový pojem „reklamná stavba“. Nová definícia v prípade reklamných stavieb upresňuje doterajší nejednoznačný výklad pevného spojenia so zemou a zahŕňa aj informačné, reklamné a propagačné zariadenia, ktoré doteraz neboli stavbami, ale len hnuteľnými vecami, keďže boli upevnené napr. o betónový kváder, panel a pod. položený na zemi na upravenom alebo neupravenom podklade, čím dochádzalo k obchádzaniu povinností a pravidiel podľa stavebného zákona. Preklasifikovaním hnuteľných vecí na stavby sa vytvorí jednoznačné právne prostredie, v ktorom sa bude rozhodovať o právach a povinnostiach vlastníka reklamnej stavby a zároveň sa odstráni možnosť subjektívneho výkladu súčasnej právnej úpravy, podľa ktorej sa na konania o povolení informačných, reklamných a propagačných zariadení vzťahujú primerane ustanovenia oddielu 4. Zároveň sa navrhuje deliť reklamné stavby podľa najväčšej informačnej plochy, ktorá prevažne podmieňuje veľkosť a náročnosť stavebnej konštrukcie a tým pádom aj súvisiace riziká s ich realizáciou. Keďže podľa najväčšej informačnej plochy na reklamnej stavbe sa bude rozlišovať aj konanie v troch úrovniach (ohlásenie, stavebné povolenie alebo stavebné povolenie a kolaudačné rozhodnutie), z dôvodu zamedzenia obchádzania zákona a vyhýbania sa prísnejším povinnostiam v súvislosti s väčšou informačnou plochou sa navrhuje, aby najväčšou informačnou plochou bola taká informačná plocha, ktorá vytvára priemet a tento údaj je jednoznačne uvedený v projektovej dokumentácii k reklamnej stavbe, ktorá sa predkladá stavebnému úradu. Odstráni sa tým aj rôzna interpretácia sčítavnia rôznych plôch na zariadeniach. Teda nezavádza sa sčítavanie všetkých reklamných plôch umiestnených na reklamnej stavbe, ale reklamné stavby sa budú kategorizovať podľa najväčšej logickej a funkčnej informačnej plochy, pričom nebude možné obísť uvedenú kategorizáciu tým, že sa vedľa seba jednoducho konštrukčne umiestnia napr. dva menšie formáty, ktoré však následne budú používane ako jeden funkčný celok. Reklamné stavby sa teda budú deliť na (i) reklamné zariadenia, na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť do 3 m², (ii) stavby pre reklamu, na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od 3 (vrátane) do 20 a (iii) reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od 20 vrátane 20 m². Takto jednoznačne navrhnuté členenie reklamných stavieb sa stane rozhodujúce pre všetky konania podľa tohto zákona.
K bodu 3
Dopĺňa sa doterajšie členenie inžinierskych stavieb o reklamné stavby.
K bodu 4
Navrhuje sa, aby pri reklamných zariadeniach (t.j. pri takých, ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť do 3 m²) postačovalo len ohlásenie, pričom zároveň návrh reflektuje aj navrhované doplnenie § 56 písmenom j), ktoré ustanovuje, ku ktorým reklamným zariadeniam nie je potrebné ani ohlásenie a ani stavebné povolenie.
K bodu 5
Dopĺňa sa zoznam stavieb, pri ktorých sa nevyžaduje stavebné povolenie ani ohlásenie; a to výlučne o reklamné zariadenia, umiestnené na stĺpoch verejného osvetlenia pozemných komunikácií a na stĺpoch trolejového vedenia, ak nezasiahnu do prejazdného profilu pozemnej komunikácie. Vzhľadom k tomu, že umiestňovanie takýchto reklamných zariadení je operatívne, doba ich umiestnenia je krátka a ich umiestnenie je možné len na základe povolenia vlastníkov a správcov stĺpov verejného osvetlenia a stĺpov trolejového vedenia a súhlasu dopravného inšpektorátu, navrhuje sa zaradiť takéto zariadenia k stavbám, pri ktorých sa nevyžaduje stavebné povolenie ani ohlásenie.
K bodu 6
Navrhuje sa lehota, v ktorej môže stavebník začať uskutočňovať ohlásenú stavbu reklamného zariadenia, a to len do jedného roka odo dňa doručenia oznámenia stavebného úradu stavebníkovi, pokiaľ stavebný úrad v odôvodnených prípadoch neurčil na začatie stavby dlhšiu lehotu.
K bodu 7
Navrhuje sa lehota platnosti stavebného povolenia pre reklamnú stavbu jeden rok. Stavebné povolenie pre reklamnú stavbu stratí platnosť, ak sa so stavbou nezačalo do jedného roka odo dňa, keď nadobudlo právoplatnosť, pokiaľ stavebný úrad v odôvodnených prípadoch neurčil na začatie stavby dlhšiu lehotu. Reflektujúc rozhodovaciu prax sa zároveň navrhuje, ak stavebník požiada o zmenu doby trvania reklamnej stavby (dočasnej reklamnej stavby) pred uplynutím tejto doby, aby podaním takejto žiadosti doba trvania reklamnej stavby do nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia o žiadosti neplynula. Odstráni sa tým tlak na rozhodovanie stavebných úradov a zároveň z dôvodu administratívnych prieťahov z legálnych stavieb nebudú vznikať nelegálne reklamné stavby.
K bodu 8
Legislatívno-technická úprava nadpisu piateho oddielu druhej časti v súvislosti s navrhovanou zmenou konaní o reklamných stavbách podľa kategorizácie reklamnej stavby.
K bodu 9
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypúšťa sa doterajšie zaradenie informačných, reklamných a propagačných zariadení s oddielu 5, ktorý upravoval povolenie terénnych úprav, prác a zariadení.
K bodu 10
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypustenie doterajšej úpravy z oddielu 5.
K bodu 11
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypustenie doterajšej úpravy z oddielu 5.
K bodu 12
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypustenie doterajšej úpravy z oddielu 5.
K bodu 13
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypustenie doterajšej úpravy z oddielu 5.
K bodu 14
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby a navrhovanou úpravou, že len reklamné stavby zaradené podľa veľkosti najväčšej informačnej plochy do tretej skupiny, na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od 20 sa bude kolaudovať, teda nie ako doteraz, že bolo na stavebnom úrade pre ktoré reklamné zariadenia sa kolaudácia vyžadovala.
K bodu 15
Navrhuje sa, že na užívanie reklamných stavieb, ktoré podľa tohto návrhu zákona jednoduchými stavbami (reklamné stavby, ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od 3 do 20 m²) sa nevyžaduje kolaudačné rozhodnutie. Kolaudačné rozhodnutie sa vyžaduje iba pre reklamné stavby zaradené podľa veľkosti najväčšej informačnej plochy do tretej skupiny, na ktorých najväčšia informačná plocha má veľkosť od 20 m².
K bodu 16
Legislatívno-technická úprava v kolaudačnom konaní v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby.
K bodu 17
Navrhuje sa doplniť nová povinnosť pre vlastníkov reklamných stavieb, a to povinnosť zabezpečiť označenie reklamnej stavby počas celej doby jej užívania, a to menom a priezviskom, obchodným menom, názvom alebo ochrannou známkou alebo iným symbolom, ktorý umožní identifikáciu vlastníka reklamnej stavby. Súčasná prax je totiž nejednoznačná a nie všetky povolenia k reklamným zariadeniam túto povinnosť obsahujú. Povinnosť označenia ustanovená priamo zákonom zjednoduší identifikáciu reklamnej stavby a napomôže v procese „vyčistenia“ prostredia od nelegálnych stavieb.
K bodu 18
Legislatívno-technická úprava v súvislosti s doplnením konaní podľa § 88 ods. 6, kedy nie je potrebné na odstránenie stavby povolenie.
K bodu 19
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Tak ako doteraz pri reklamných zariadeniach aj pri reklamných stavbách bude postačovať ohlásenie lehoty, do ktorej budú odstránené.
K bodu 20
§ 88 sa dopĺňa odsekom 6, podľa ktorého sa nevyžaduje povolenie stavebného úradu na odstránenie reklamnej stavby. V odseku 7 sa upravuje nový mechanizmus na odstraňovanie nelegálnych stavieb, ktorý umožňuje operatívny spôsob odstránenia nelegálnej reklamnej stavby. Navrhované znenie umožňuje odstrániť nepovolenú reklamnú stavbu neznámeho vlastníka aj na základe ohlásenia. Ide o prípad, keď vlastník pozemku alebo osoba, ktorá pozemok v správe (teda iné práva k pozemku alebo stavbe podľa § 139 ods. 1 písm. a) c) podľa povahy prípadu (i) užíva pozemok alebo stavby na základe nájomnej zmluvy, dohody o budúcej kúpnej zmluve alebo dohody o budúcej zmluve o vecnom bremene, z ktorých vyplýva právo uskutočniť stavbu alebo jej zmenu, (ii) ide o právo vyplývajúce z vecného bremena spojeného s pozemkom alebo stavbou, alebo (iii) o právo vyplývajúce z iných právnych predpisov), na ktorom je umiestnená nepovolená reklamná stavba a k
uskutočneniu ktorej, nedal právo inej osobe, ohlási stavebnému úradu jej odstránenie. Stavebný úrad v stanovenej lehote oznámi osobe, ktorá podala ohlásenie, že k odstráneniu reklamnej stavby nemá námietky. Takáto reklamná stavba môže byť odstránená po doručení oznámenia stavebného úradu. Ohlásenie odstránenie stavby môže podať aj záujmové združenie vlastníkov reklamných stavieb, keďže sa novelou zavádza forma koregulácie prostredia vonkajšej reklamy. Zároveň sa upravuje možnosť odstrániť reklamnú stavbu na základe ohlásenia v prípade, ak je vlastník takejto stavby známy. Ide o prípad, keď vlastník pozemku alebo osoba, ktorá iné práva k pozemku alebo stavbe podľa § 139 ods. 1 písm. a) c), na ktorom je umiestnená takáto reklamná stavba a k uskutočneniu ktorej nedal právo inej osobe alebo záujmové združenie, ohlási stavebnému úradu jej odstránenie. Pri známom vlastníkovi stavebný úrad vyzve vlastníka reklamnej stavby, aby v lehote do 15 dní preukázal, že mal právo uskutočniť reklamnú stavbu na pozemku alebo stavbe a že bola uskutočnená v súlade s platnými predpismi. Ak v stanovenej lehote vlastník reklamnej stavby nepreukáže, že mal právo uskutočniť stavbu na tomto pozemku alebo stavbe, stavebný úrad oznámi osobe, ktorá podala ohlásenie a vlastníkovi stavby, že k odstráneniu reklamnej stavby nemá námietky. Takáto reklamná stavba môže byť odstránená po doručení oznámenia stavebného úradu.
Navrhované ustanovenie umožnia zjednodušeným spôsobom odstrániť čierne reklamné stavby známych a neznámych vlastníkov, k umiestneniu ktorých vlastník pozemku alebo osoba, ktorá iné práva k pozemku alebo stavbe podľa § 139 ods. 1 písm. a) c) nedal právo inej osobe. Ostatné „čierne“ reklamné stavby budú odstraňované v klasickom konaní.
K bodu 21
Navrhuje sa, aby konanie o dodatočnom povolení sa nevzťahovalo na reklamné stavby. V praxi sa totiž subjekty, ktoré riadne dodržujú všetky zákonné povinnosti stretávajú s nekalosúťažnými praktikami iných osôb, kedy tieto ignorujú svoje zákonné povinnosti s tým, že v budúcnosti (ak bude treba) doriešia povolenia pre svoje reklamné zariadenia. Takéto konanie deformuje trh, keďže tieto subjekty neinvestujú do výstavby reklamných zariadení náklady a nie obmedzený administratívnym procesom tak, ako subjekty, ktoré konajú podľa zákona.
K bodu 22
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypúšťa sa doterajšia úprava zjednodušenia postupu pri odstraňovaní reklamných zariadení.
K bodu 23
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypúšťa sa doterajšia úprava odstraňovania reklamných zariadení.
K bodu 24
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypúšťa sa doterajší priestupok kto uskutočňuje alebo užíva informačné, reklamné alebo propagačné zariadenia bez povolenia alebo v rozpore s ním, a to v nadväznosti na novo navrhované skutkové vymedzenie priestupku v § 105 ods. 5.
K bodu 25
Navrhuje sa nové skutkové vymedzenie priestupku pri porušení podmienok uskutočňovania a užívania reklamných stavieb, a to v kontexte kategorizácie reklamných stavieb. Ukladanie pokút za „čierne reklamné stavby“ vo vlastníctve fyzických osôb sa navrhuje pevne stanovenými sumami tak, aby sa neoplatilo na týchto čiernych stavbách zarábať. Pevne stanovená suma zároveň odstráni obštrukčné podávanie odvolaní v konaniach o odstránenie čiernych stavieb len z dôvodu nedostatočne odôvodnenej výšky pokuty tak, ako tomu bolo doteraz, keďže bolo na správnej úvahe stavebného úradu v akej výške pokutu uloží do ustanovenej hornej hranice. Navrhovaná úprava zároveň reflektuje prax, kedy počínanie fyzických osôb contra legem pri reklamných zariadeniach, či súbežne s porušením podmienok podnikania alebo nie, motivované primárne ziskom, spôsobovala negatívny dopad na trh a hospodársku súťaž. Právna úprava preto počíta s rovnakými výškami pokút pri priestupkoch aj pri správnych deliktoch, keďže z pohľadu negatívneho dopadu takéhoto počínania na prostredie samotné nie je relevantné, kto sa ho dopustí. Výška pokút zároveň nie je neprimerane a teda aj nie nevymožiteľne nastavená. Zároveň sa navrhuje sankcia pre novo vzniknutú zákonnú povinnosť označovania reklamnej stavby. Vzhľadom na skutočnosť, že označenie môže byť relatívne ľahko odstránené alebo zničené inými (neznámymi) osobami, zákon počíta s takouto možnosťou a uloženiu pokuty bude predchádzať výzva na odstránenie nedostatku.
K bodu 26
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypúšťa sa doterajší správny delikt, a to v nadväznosti na novo navrhované skutkové vymedzenie správneho deliktu v § 106 ods. 5 a 6.
K bodu 27
Navrhuje sa nové skutkové vymedzenie správneho deliktu pri porušení podmienok uskutočňovania a užívania reklamných stavieb, a to v kontexte kategorizácie reklamných stavieb. Navrhuje sa také ukladanie pokút za čierne reklamné stavby vo vlastníctve právnických osôb alebo fyzických osôb oprávnených na podnikanie pevne stanovenými sumami, aby sa neoplatilo na čiernych stavbách zarábať. Zároveň sa navrhuje aj opakované uloženie pokuty, a to do odstránenia zistených nedostatkov. Pozri aj odôvodnenie k bodu 25.
K bodu 28
Navrhuje sa zriadenie nového registra, ktorého správcom bude ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. V registri budú evidované záujmové združenia vlastníkov reklamných stavieb, ktoré splnia požadované podmienky podľa § 129a ods. 2 4. Tento register bude súčasťou registrov výstavby. Zavedenie registra vytvára formálne podmienky pre koreguláciu v oblasti vonkajšej reklamy. Registrácia bude dobrovoľná.
K bodu 29
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby. Vypúšťa sa osobitná evidencia reklamných zariadení, keďže reklamné stavby po novom budú sledovať riadnu evidenciu ustanovenú v § 132.
K bodu 30
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby.
K bodu 31
Dopĺňa sa zoznam jednoduchých stavieb o reklamné stavby s najväčšou informačnou plochou od 3 m2 do 20 m2 v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby a ich rozčlenením.
K bodu 32
Dopĺňa sa zoznam drobných stavieb o reklamné zariadenia v súvislosti so zmenou informačných, reklamných a propagačných zariadení na reklamné stavby a ich rozčlenením.
K bodu 33
Informačné, reklamné a propagačné zariadenia podľa predpisov platných do účinnosti tohto zákona sa považujú za reklamné stavby. Prechodné ustanovenia upravujú, že všetky správne konania začaté pred účinnosťou tohto zákona sa dokončenia podľa doterajších predpisov.
Zároveň sa navrhuje šesť mesačné prechodné obdobie na splnenie povinnosti označenia reklamnej stavby podľa § 86 ods. 4.
Tiež sa navrhuje šesťmesačné prechodné obdobie na usporiadanie vzťahov k súčasným nelegálnym stavbám, keďže nová právna úprava neumožní dodatočné povolenie reklamnej stavby. Ustanovenie odseku 3 tak upravuje spôsob a podmienky dodatočného povolenia čiernych informačných, reklamných a propagačných zariadení postavených pred účinnosťou tohto zákona, pričom sa stanovuje lehota, v ktorej musí vlastník takéhoto zariadenia podať žiadosť o dodatočné povolenie reklamnej stavby na šesť mesiacov od účinnosti zákona.
V prechodnom období sa zároveň tiež umožní usporiadať vzťahy k takým objektom, ktoré slúžia na vonkajšiu reklamu ale konaním in fraudem legis facit sa vyhýbajú povinnostiam podľa stavebného zákona, čím dochádza aj k ohrozovaniu života a zdravia, bezpečnosti a majetku aj nekalosúťažnému konaniu a deformácií trhu vonkajšej reklamy. Ustanovenie odseku 4 ukladá vlastníkovi hnuteľnej veci, ktorá podľa tohto návrhu zákona spĺňa podmienky reklamnej stavby povinnosť ohlásiť jej umiestnenie v ustanovenej lehote. Táto povinnosť sa vzťahuje len na vlastníkov takých hnuteľných vecí slúžiacich na vonkajšiu reklamu, ktoré zároveň podľa doteraz platnej úpravy nenadobudli povahu nehnuteľnosti na základe legitímnych postupov podľa stavebného zákona určeného pre výstavbu informačných, reklamných a propagačných zariadení. Zároveň sa ustanovujú podmienky, splnením ktorých sa považuje takáto hnuteľná vec za povolenú reklamnú stavbu podľa zákona.
K Čl. II
K bodu 1
Legislatívno-technická úprava v súvislosti so zmenou reklamných, informačných a propagačných zariadení na reklamné stavby.
K bodu 2
Vypustenie úpravy umiestňovania reklamných propagačných a informačných zariadení v nadväznosti na úpravu reklamných stavieb podľa § 10 ods. 5.
K bodu 3
Precizovanie právnej úpravy zákazu umiestňovania skládok, reklamných stavieb a iných zariadení v rozhľade vodičovi v rozhľadovom poli vodiča na križovatke. Ustanovenie explicitne upravuje zákaz takého umiestnenia na križovatke, ktoré bráni vodičovi v rozhľadovom poli na križovatke.
K bodu 4
Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na nový § 10 ods. 4 zákona.
K bodu 5
V § 10 sa dopĺňa nový odsek 4, ktorým sa zakazuje umiestňovanie reklamných stavieb pri diaľniciach, cestách pre motorové vozidlo a cestách I. triedy, ktoré medzinárodným cestným ťahom, a to v území 100 m od osi vozovky priľahlého jazdného pásu diaľnice, cesty pre motorové vozidlá alebo cesty I. triedy, ktoré medzinárodným cestným ťahom. Zákaz sa vzťahuje na územie mimo sídelných útvarov obce (alebo mesta); sídelný útvar je na tieto účely územie, ktoré je ohraničené dopravnými značkami označujúcimi začiatok a koniec obce (alebo mesta). Tento zákaz sa nevzťahuje na označenia stavby alebo plnia iné informačné funkcie súvisiace s výstavbou alebo prevádzkou diaľnice, rýchlostnej cesty alebo cesty I. triedy, ktoré sú medzinárodným cestným ťahom.
Do nového odseku 5 sa zmenou systematiky presunula úprava zo zvláštneho užívania ciest - umiestňovanie reklamného zariadenia na stĺpy verejného osvetlenia a trolejové vedenia, do § 10 ako ochrana miestnych komunikácií.
K bodu 6
Precizovanie právnej úpravy v nadväznosti na novú úpravu § 10 ods. 4 v nadväznosti na definíciu súvisle zastavaného územia na účely určenia cestného ochranného pásma sa upresňuje § 11 ods. 1 tak, že ochranné pásma vznikajú len mimo obcí (mimo sídelného útvaru obce ohraničeného dopravnou značkou označujúcou začiatok a koniec obce) a mimo súvisle zastavaného územia.
K bodu 7
Precizovanie právnej úpravy správnych deliktov v nadväznosti na novú úpravu § 8 ods. 11 zákona.
K bodu 8
Precizovanie právnej úpravy správnych deliktov v nadväznosti na novú úpravu § 10 ods. 3 5 zákona.
K bodu 9
Precizovanie právnej úpravy priestupkov v nadväznosti na novú úpravu § 8 ods. 11 zákona.
K bodu 10
Precizovanie právnej úpravy priestupkov v nadväznosti na novú úpravu § 10 ods. 3 5 zákona.
K bodu 11
Legislatívno-technická úprava súvisiaca s bodom 10.
K bodu 12
V nadväznosti na sprecizovanie úpravy reklamných stavieb sa navrhuje vypustiť splnomocňovacie ustanovenie, ktoré malo problematickú aplikáciu.
K bodu 13
Pre vlastníkov reklamných, informačných a propagačných zariadení umiestnených v území mimo sídelných útvarov obce alebo mesta, ktoré ohraničené dopravnými značkami označujúcimi začiatok a koniec obce alebo mesta 100 m od diaľnic, cesty pre motorové vozidlá a cesty pre motorové vozidlá alebo cesty I. triedy, ktoré medzinárodným cestným ťahom sa navrhuje obdobie dvoch rokov na odstránenie takýchto zariadení (reklamných
stavieb), inak bude na návrh vlastníka pozemku alebo inej oprávnenej osoby podľa stavebného zákona 88 ods. 7 stavebného zákona) alebo z úradnej moci takáto reklamná stavba odstránená.
K Čl. III
K bodu 1
Navrhuje sa prechodné ustanovenie, ktoré ustanovuje, že pri podnetoch podaných pred účinnosťou navrhovaného zákona sa budú vyberať správne poplatky podľa predpisov platných pred touto účinnosťou.
K bodu 2
Navrhujú sa v Sadzobníku správnych poplatkov v časti V. Stavebná správa doplniť správne poplatky za podanie žiadosti o stavebné povolenie, a to v závislosti od kategorizácie reklamných stavieb podľa najväčšej reklamnej plochy umiestnenej na reklamnej stavbe, na ktorej najväčšia informačná plocha veľkosť od 3 (vrátane) do 20 v sume 60 eur a na ostatné stavby pre reklamu, na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od 20 (vrátane) v sume 150 eur. Informačné plochy na reklamných stavbách sa za účelom určenia výšky správneho poplatku nezrátavajú.
K bodu 3
Navrhuje sa v Sadzobníku správnych poplatkov v časti V. Stavebná správa doplniť správny poplatok za žiadosť o zmenu doby trvania reklamnej stavby, a to podľa rozdelenia na reklamné stavby na ktorej najväčšia informačná plocha veľkosť od 3 (vrátane) do 20 (60 eur) a reklamné stavby na ktorých najväčšia informačná plocha veľkosť od 20 (150 eur).
K bodu 4
Navrhuje sa v Sadzobníku správnych poplatkov v časti V. Stavebná správa doplniť správny poplatok za ohlásenie reklamného zariadenia, na ktorom najväčšia informačná plocha veľkosť do 3 v sume 30 eur. Informačné plochy na reklamných stavbách sa za účelom určenia výšky správneho poplatku nezrátavajú.
K bodu 5
Vzhľadom na novú úpravu povoľovania reklamných stavieb sa vypúšťa doterajšia úprava súvisiaca so žiadosťou o povolenie informačného, reklamného alebo propagačného zariadenia.
K bodu 6
Navrhuje sa v Sadzobníku správnych poplatkov v časti V. Stavebná správa doplniť správny poplatok za návrh na vydanie kolaudačného rozhodnutia na reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha má veľkosť od 20 m² (vrátane) v sume 50 eur.
K bodu 7
Navrhuje sa v Sadzobníku správnych poplatkov v časti VI. Doprava úprava správnych poplatkov za povolenie výnimky zo zákazu činnosti v ochrannom pásme pozemnej komunikácie na umiestnenie reklamnej stavby v závislosti od veľkosti najväčšej informačnej plochy na reklamnej stavbe v súlade s novou klasifikáciou reklamných stavieb.
K bodu 8
S úpravou správnych poplatkov sa navrhuje aj úprava splnomocnenia pre položku 85, a to tak aby sa v prípade reklamných stavieb dal poplatok primerane zvýšiť na dvojnásobok.
K Čl. IV
Účinnosť zákona sa navrhuje od 1. novembra 2014.