v prípade jeho účasti na elektronickej aukcii a neporušenia zákonných ustanovení vrátená (tak úspešnému účastníkovi elektronickej aukcie, ako aj ostatným účastníkom).V rámci úpravy elektronickej aukcie sa navrhujú lehoty, v ktorých je v závislosti od konkrétnej situácie nevyhnutné vyhlásiť elektronickú aukciu. Cieľom tohto doplnenia je zamedziť výskytu neobsadeného sídla stanice záchrannej zdravotnej služby v záujme ochrany života a zdravia obyvateľov Slovenskej republiky.
V platnom zákone č. 578/2004 Z. z. je síce ustanovená lehota na podanie žiadosti o vydanie povolenia na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby pre záujemcov o vydanie tohto povolenia, primárna lehota, v ktorej musí ministerstvo zdravotníctva vyhlásiť výberové konanie, však absentuje.
Súčasne sa právna úprava v záujme verejnosti a kvôli jednoznačnosti dopĺňa o lehotu na ukončenie elektronickej aukcie. Táto lehota zohľadňuje aj lehotu potrebnú na doručenie zápisnice o výsledku elektronickej aukcie. Schválením návrhu zákona by sa dosiahla ochrana života a zdravia a prístup k poskytovaniu neodkladnej zdravotnej starostlivosti v celom zásahovom území pre všetkých obyvateľov Slovenskej republiky v maximálnej miere.
Navrhovaná štvormesačná lehota na ukončenie elektronickej aukcie začínajúca plynúť v deň po dni vyhlásenia elektronickej aukcie (keďže do lehoty sa nezapočítava deň, keď došlo ku skutočnosti určujúcej začiatok lehoty) je nastavená tak, aby sa vo vzťahu ku každému žiadateľovi v úplnej miere mohlo zohľadniť ustanovenie § 23 zákona č. 578/2004 Z. z. v spojení s navrhovanou zmenou v čl. I bode 18 (prerušenie konania o vydanie povolenia na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby najdlhšie na 120 dní). Po ukončení elektronickej aukcie má ministerstvo zdravotníctva podľa návrhu zákona najmenej tri mesiace, v ktorých by malo ním vydané rozhodnutie nadobudnúť právoplatnosť.
V návrhu zákona sa v záujme väčšej transparentnosti a objektivity rozširuje minimálny počet členov komisie, a to z troch na piatich.
Precizujú a sprísňujú sa ustanovenia o podmienkach, ktoré musia spĺňať osoby, aby mohli byť ministrom zdravotníctva vymenované za členov komisie (len kritériá odbornej spôsobilosti výkonu zdravotníckeho povolania). Keďže v zákone nie sú ustanovené žiadne kritériá odbornej spôsobilosti, navrhuje sa, aby rozsah požiadaviek na odbornú spôsobilosť osoby, ktorá môže byť vymenovaná za člena komisie, ustanovil vykonávací predpis ministerstva zdravotníctva. Súčasne sa dopĺňajú podmienky bezúhonnosti špeciálne na účely členstva v komisii.
Bezúhonnosť ustanovená ako podmienka na výkon zdravotníckeho povolania v § 38 zákona č. 578/2004 Z. z. sa nejaví byť na daný účel dostačujúca, preto bola zvolená prísnejšia úprava bezúhonnosti, obdobná ako v zákone č. 549/2003 Z. z. o súdnych úradníkoch v znení neskorších predpisov.
Podľa tohto zákona sa za bezúhonného nepovažuje o. i. ten, kto bol právoplatne odsúdený za akýkoľvek úmyselný trestný čin, a v prípade obzvlášť závažného úmyselného