K § 2: Ustanovenia vymedzujú problematiku, ktorú zákon upravuje a definujú niektoré základné pojmy, ktoré pre účely tejto právnej úpravy používa (subdodávateľ, obstarávateľ a úspešný uchádzač).K § 3: Ustanovenia predstavujú osobitnú úpravu pre uzavieranie zmlúv, ktorých predmetom je plnenie súvisiace s plnením zákazky, ktorá vzišla z verejného obstarávania. Jednou zo strán týchto zmlúv bude vždy úspešný uchádzač, ktorý má už uzavretú zmluvu s obstarávateľom, a druhou zo strán je subdodávateľ. Okrem všeobecných princípov pri uzavieraní zmlúv o subdodávke (princíp rovnakého zaobchádzania, nediskriminácie a transparentnosti) navrhovaná úprava ustanovuje povinnosť uviesť v zmluve o subdodávke ustanovenia o lehotách splatnosti. Tieto lehoty sú viazané na lehoty splatnosti platieb v základnej zmluve, ktorú má úspešný uchádzač uzavretú s obstarávateľom a ich maximálna dĺžka je ohraničená na dva mesiace. Navrhovaná úprava v tomto ustanovení tiež dopĺňa informačnú povinnosť úspešného uchádzača, ktorú má voči obstarávateľovi. Obstarávateľ sa takto dozvie potrebné informácie o všetkých zmluvách o subdodávke, ktoré úspešný uchádzač uzavrie na plnenie zákazky, ktorá je predmetom zmluvy obstarávateľa s úspešným uchádzačom.
K § 4: Ustanovenie obsahuje základné povinnosti oboch zmluvných strán zmluvy o subdodávke, s ktorými navrhovaná úprava ďalej pracuje. Subdodávateľ je povinný poskytnúť riadne plnenie, vyplývajúce zo zmluvy a úspešný uchádzač zaň včas zaplatiť. Včas znamená podľa osobitných ustanovení o lehotách splatnosti uvedených v zmluve (podľa § 3 ods.2).
K § 5: Ide o základné procedurálne ustanovenie pre uplatnenie sankčného mechanizmu navrhovaného zákona. V prípade, ak ktorákoľvek zo zmluvných strán tieto povinnosti nesplní, poškodená strana to vo vlastnom záujme neodkladne oznámi obstarávateľovi. Ak tak poškodená strana neurobí, obstarávateľ sa o nedisciplinovanosti nedozvie a nebude môcť uplatniť svoje sankčné povinnosti.
K § 6: Toto ustanovenie obsahuje samotný sankčný mechanizmus, ktorý bude smerovať k upevneniu platobnej disciplíny pri plnení záväzkov pri zákazkách z verejného obstarávania. Podstatou tohto sankčného mechanizmu je, že v prípadne, ak si subdodávateľ splnil svoje záväzky riadne a úspešný uchádzač mu nezaplatil v ustanovenej lehote ani po výzve obstarávateľa, tak mu obstarávateľ najskôr zablokuje ďalšie platby, ktoré by podľa ich vzájomnej zmluvy mal od neho úspešný uchádzač za plnenie predmetnej zákazky získať. Ak ani to nepomôže, obstarávateľ oznámi Úradu pre verejné obstarávanie, že nedisciplinovaný úspešný uchádzač prestal spĺňať podmienky pre účasť vo verejnom obstarávaní a Úrad ho vyškrtne z príslušného verejne prístupného zoznamu podnikateľov. K zablokovaniu platieb úspešnému uchádzačovi dôjde tiež ak sa obstarávateľ dozvie, že si úspešný uchádzač nesplnil svoju informačnú povinnosť o svojich zmluvách o subdodávke. Navrhované lehoty rešpektujú možnosti všetkých účastníkov, a zároveň počítajú i s tým, že niekedy ani obstarávateľ neplatí úspešným uchádzačom celkom načas. Ak sa tak stane, návrh zákona viaže sankčné povinnosti obstarávateľa na lehoty závislé od plnenia platobných povinností obstarávateľa. Posledný odsek ustanovuje podmienky a čas zrušenia blokovania platieb.
K § 7: Ide o prechodné ustanovenie k zmluvám o subdodávke voči zákazkám z verejného obstarávania, ktoré úspešní uchádzači uzavreli pred dňom účinnosti navrhovaného zákona. Ustanovuje sa tu trojmesačná lehota, aby sa i tieto zmluvy upravili podľa navrhovaného zákona. Po uplynutí tejto lehoty sa navrhovaný zákon uplatní aj na vzťahy, ktoré budú vznikať i podľa starších zmlúv.
K čl. II: