V § 35, ktorý upravuje podmienky prevádzky hazardných hier sa vkladajú 4 nové odseky, prostredníctvom ktorých sa má znemožniť účasť na hazardnej hre tým osobám, ktoré by si takouto účasťou mohli výrazne sťažiť svoju životnú situáciu, najmä finančnú, a ohroziť tak nielen seba, ale aj prežitie svojich blízkych, či rodiny. Obmedzenia účasti sa však týkajú len vybraných hazardných hier podľa § 3 ods. 2 písm. b) a d), a to hazardných hier v kasíne a hazardných hier prevádzkovaných prostredníctvom výherných prístrojov.
Stanovenie podmienok účasti (v navrhnutom odseku 7) pre osobu, ktorá sa hazardnej hry zúčastňuje, a to:
1.Podmienka preukázania sa preukazom totožnosti a podpísania vyhlásenie o oboznámení sa s rizikami hazardných hier
Táto podmienka sa zavádza z dôvodu identifikácie a ochrany hráčov a je aj predpokladom pre evidenciu údajov o hráčoch v súvislosti s ďalšími ustanoveniami návrhu zákona. Existuje prevažujúci verejný záujem na to, aby boli hráči chránení pred negatívnymi následkami hazardných hier, pričom predkladatelia sú presvedčení, že každá ochrana, či regulácia by sa mala začínať osvetou.
2.Podmienka, aby osoba, ktorá sa na hazardnej hre zúčastňuje nemala pohľadávky na sociálnom a zdravotnom poistení
Táto podmienka sa stanovuje za účelom ochrany hráčov, ktorá sú dlžníkmi Sociálnej poisťovne alebo niektorej zo zdravotných poisťovní a hrozí, že by nemohli dostať potrebnú starostlivosť zo strany štátu, resp. týchto poisťovní, pre neuhradenie zdravotného a sociálneho poistenia a rovnako slúži k zlepšeniu platobnej disciplíny týchto osôb tak, aby si svoje záväzky na poistnom plnili.
3.Podmienka, aby osoba, ktorá sa na hazardnej hre zúčastňuje, nebola poberateľom dávky v hmotnej núdzi
Táto podmienka sa zavádza za účelom ochrany príjemcov dávky v hmotnej núdzi, ako aj ich blízkych (rodiny). Hazard predstavuje spôsob využitia finančných prostriedkov, u ktorého je z hľadiska pravdepodobnosti dokázateľné, že hrajúca osoba svoje finančné prostriedky postupne prehrá. Všeobecne, je plne na úvahe osôb, či sa hazardných hier zúčastnia alebo nie, keďže sa jedná o využitie súkromných finančných prostriedkov. Avšak pri príjemcoch dávky v hmotnej núdzi, ktorých príjem nedosahuje sumu hmotného minima existuje verejný záujem, aby sa peniaze z verejného rozpočtu neminuli na hazardné hry. Podľa zákona č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa dávka v hmotnej núdzi poskytuje za účelom zabezpečenia základných životných podmienok, ktoré sú na účely tohto zákona jedno teplé jedlo denne, nevyhnutné ošatenie a prístrešie, a nie na účasť v hazardných hrách.
4.Podmienka, aby osoba, ktorá sa na hazardnej hre zúčastňuje nebola predmetom exekučného konania na výživné, dane, pokuty, poplatky, clá a pohľadávky na poistnom na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a pohľadávky na príspevkoch na starobné dôchodkové sporenie, resp. aby nebola štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu, či väčšinovým spoločníkom obchodnej spoločnosti, ktorá je predmetom toho istého exekučného konania.
Vo vzťahu k tomuto okruhu osôb existuje rovnako verejný záujem, aby sa nezúčastňovali hazardných hier, pokiaľ si svoje záväzky nesplnia. Do tej doby je ich zúčastňovanie sa na hazardných hrách neprípustné, keďže má za následok stratu finančných prostriedkov a oslabenie ich platobnej disciplíny.