správcovskými spoločnosťami;
• zákaz predaja poistného produktu prostredníctvom finančných sprostredkovateľov;
•povinnosť vykonávať správu súvisiacu s predmetným poistným odvetvím oddelene od správy ostatných poistných produktov poisťovne tak, aby aktíva (majetok) a technické rezervy naviazané na toto poistné odvetvie boli jasne odlíšiteľné od ostatných aktív a technických rezerv poisťovne, ako aj dodatočné náklady, ktoré si zavedenie takejto oddelenej správy vyžiada;
•umožnením vyplácania dobrovoľných príspevkov zaplatených na starobné dôchodkové sporenie formou programového výberu sa predpokladá zníženie objemu prostriedkov prevedených do poisťovní.
Návrh zákona bude mať nasledovné negatívne vplyvy na dôchodkové správcovské spoločnosti:
•jednorazové ako aj prevádzkové (každoročné) náklady vyplývajúce z vytvorenia centrálneho elektronického ponukového systému a s tým spojenej elektronickej komunikácie so Sociálnou poisťovňou (v rámci zadávania ponúk do centrálneho elektronického ponukového systému) a s poisťovňami;
•povinné príspevky na starobné dôchodkové sporenie sa nebudú platiť za sporiteľa, ktorému sa vypláca dôchodok formou programového výberu, ak popri poberaní dôchodku vykonáva zárobkovú činnosť, z ktorej je dôchodkovo poistený v systéme sociálneho poistenia;
•po smrti sporiteľa, ktorý poberal dôchodok formou programového výberu sa nebude vyplácať pozostalostný dôchodok, ale disponibilný zostatok bude predmetom dedenia;
•náklady na zmenu informačných systémov z dôvodu zavedenia nového výpisu z osobného dôchodkového účtu sporiteľa;
•náklady na zasielanie listu obsahujúceho informáciu o dôchodkoch pred dovŕšením dôchodkového veku;
•dôchodkové správcovské spoločnosti nebudú mať nárok na odplatu za správu osobného dôchodkového účtu v období po vydaní certifikátu, keďže dochádza k redemácií dôchodkových jednotiek.