K bodu 12: V § 4 ods. 5 sa spresňuje, ako často sa má držiteľ osvedčenia o odbornej spôsobilosti zúčastňovať aktualizačnej odbornej prípravy, ktorú vykonáva ministerstvo alebo právnická osoba určená ministerstvom. Interval účasti na tzv. "preškolení" je stanovený na päť rokov, počas ktorých spravidla nastanú významné zmeny, najmä v oblasti všeobecne záväzných právnych predpisov, o ktorých by odborne spôsobilé osoby mali byť informované.
K bodu 13: V § 4 ods. 6 sa ministerstvo hospodárstva splnomocňuje na vydanie všeobecne záväzného právneho predpisu, ktorým sa ustanovia podrobnosti o aktualizačnej odbornej príprave.
K bodu 14: V § 5 ods. 1 sa spresňuje, že podnikať v tepelnej energetike možno len na základe povolenia a v súlade s povolením. Pôvodné znenie, že podnikať možno "na základe povolenia", neobsiahlo prípady, že podnikateľ mal síce povolenie na podnikanie, ale v praxi mu nastali určité zmeny a on naďalej podnikal na základe pôvodného povolenia.
K bodu 15: legislatívno-technická úprava textu
K bodu 16: V § 5 ods. 7 sa vypúšťa písmeno a). Pre vydanie povolenia na podnikanie v tepelnej energetike sa nebude vyžadovať záväzné stanovisko obce o súlade požadovaného rozsahu a miesta, predmetu podnikania s koncepciou rozvoja obce v oblasti tepelnej energetiky. Záväzné stanovisko obce bude postačovať pri výstavbe sústavy tepelno technických zariadení.
K bodu 17: V § 7 ods. 2 sa vypúšťa písmeno k) z dôvodu ochrany osobných údajov
K bodu 18: V § 9 odseku 2 písm. e) a h) sa spresňuje, kedy ÚRSO rozhodne o zrušení povolenia. v súvislosti s nevykonávaním činností, na ktoré bolo vydané povolenie. Doterajšia úprava nestanovuje ako dlho je potrebné nevykonávať činnosť, aby ÚRSO rozhodlo o zrušení povolenia. V predloženom návrhu je stanovená lehota 3 roky, počas ktorej nemôže ÚRSO rozhodnúť o zrušení povolenia z dôvodu nevykonávania činnosti.
K bodu 19: V § 10 sa spresňujú práva a povinnosti držiteľa povolenia v súvislosti so vstupom na cudzie pozemky pri výkone povolených činností. Ustanovenia sú navrhnuté v súlade so zákonom č. 251/2012 Z. z. o energetike. Úprava bola do návrhu zaradená na základe výsledkov medzirezortného pripomienkového konania.
K bodu 20: V § 11 ods. 1 sa oznamovacia povinnosť rozširuje aj na osoby, ktoré vykonávajú činnosť podľa § 1 ods. 3 písm. c) a d), t.j. vyrábajú teplo v centrálnom zdroji tepla v budove alebo vykonávajú výrobu alebo rozvod tepla bez nároku na zisk. Povinnosť sa zavádza z dôvodu zosúladenia práv a povinností pri výrobe tepla z rôznych zdrojov tepla.
K bodu 21: V § 11 ods. 4 sa uvádzajú údaje, ktoré povinná osoba, ktorá je fyzickou osobou- podnikateľom poskytuje v oznámení. Doterajšia právna úprava uvažovala pri oznamovacej povinnosti len s právnickými osobami. Obdobne sa uvedené vzťahuje aj na odsek 5, ktorý stanovuje, kedy fyzická osoba- podnikateľ oznamuje ÚRSO skončenie výroby tepla v zdroji tepla v budove.
K bodu 22: Ide o legislatívno-technickú úpravu v súvislosti s definíciou systému centralizovaného zásobovania teplom.