NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
VI. volebné obdobie
Číslo: 2021/2013
640a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 a návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016 (tlač 640)
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor (ďalej len „gestorský výbor“) podáva spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky k vládnemu návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 a návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 2016 (tlač 640a) v súlade s § 6 ods. 2 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
I.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím rozhodnutím č. 733 z 15. októbra 2013 pridelil vládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 a návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2014 2016 (tlač 640) všetkým výborom Národnej rady Slovenskej republiky (okrem Mandátového a imunitného výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií, Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Národného bezpečnostného úradu, Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby, Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Vojenského spravodajstva a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky na preskúmavanie rozhodnutí Národného bezpečnostného úradu).
Zároveň predseda Národnej rady Slovenskej republiky určil ako gestorský výbor -Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, ktorému výbory Národnej rady Slovenskej republiky podajú správy o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona.
Všetky výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol vládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 a návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2014 2016 (tlač 640) pridelený, ich prerokovali v stanovenom termíne.
Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2014 2016 Národná rada Slovenskej republiky prerokúva ako informáciu a berie ho na vedomie, podľa § 4 ods. 3 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Gestorský výbor zobral na vedomie Stanovisko Najvyššieho kontrolného úradu SR k návrhu štátneho rozpočtu na rok 2014 (tlač 763).
2
II.
Výsledok prerokovania vládneho návrhu zákona o štátnom rozpočte
na rok 2014
K návrhu zákona
Návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť príslušné výbory nasledovne:
A./ Súhlas a odporúčanie schváliť návrh zákona o štátnom rozpočte bez
pripomienok vyjadrili nasledovné výbory:
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre sociálne veci
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Zahraničný výbor NR SR
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Výbor NR SR pre kultúru a média
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Výbor NR SR pre európske záležitosti
B./ Súhlas a odporúčanie schváliť návrh zákona o štátnom rozpočte s pripomienkami, zmenami a doplnkami.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
1.K § 1 – zmena výšky príjmov, výdavkov a schodku štátneho rozpočtu
V § 1 ods. 1 sa suma „13 836 793 267 eur“ nahrádza sumou „14 108 311 790 eur“ a suma „17 222 638 262 eur“ sa nahrádza sumou „17 391 917 385 eur“. V § 1 ods. 2 sa suma „3 385 844 995 eur“ nahrádza sumou „3 283 605 595 eur“.
Príjmy, výdavky a schodok štátneho rozpočtu sa menia z dôvodu úpravy prognózy daňových príjmov, úprav záväzných ukazovateľov príjmov a limitov výdavkov kapitol štátneho rozpočtu. V nadväznosti na úpravy v príjmoch a výdavkoch štátneho rozpočtu sa mení aj schodok štátneho rozpočtu.
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3
2.K prílohe č. 1 - zmena výšky jednotlivých príjmov, výdavkov a schodku štátneho rozpočtu
Príloha č. 1 znie:
Príloha č. 1
k zákonu č. ..../2013 Z.z.
Bilancia príjmov a výdavkov štátneho rozpočtu na rok 2014
( v eurách )
Ukazovateľ
a
b
1
Príjmy spolu
14 108 311 790
A.
Daňové príjmy
8 690 538 000
A.1
Dane z príjmov a kapitálového majetku
1 808 048 000
v tom:
daň z príjmov fyzickej osoby
218 999 000
v tom:
zo závislej činnosti
206 817 000
z podnikania, z inej samostatnej zárobkovej činnosti a z prenájmu
12 182 000
daň z príjmov právnickej osoby
1 434 995 000
daň z príjmov vyberaná zrážkou
154 054 000
A.2
Dane za tovary a služby
6 838 810 000
v tom:
daň z pridanej hodnoty
4 901 752 000
spotrebné dane
1 936 957 000
dane z používania tovarov a z povolenia na výkon činnosti
101 000
A.3
Dane z medzinárodného obchodu a transakcií
27 540 000
v tom:
podiel na vybratých finančných prostriedkoch
27 540 000
A.4
Sankcie uložené v daňovom konaní a sankcie súvisiace s úhradami za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom
16 140 000
B.
Nedaňové príjmy
1 397 768 928
C.
Granty a transfery
4 020 004 862
Tuzemské granty a transfery
846 806 452
Prostriedky z rozpočtu Európskej únie
3 173 198 410
Výdavky spolu
17 391 917 385
Prebytok / Schodok ( +/- )
-3 283 605 595
Príjmy štátneho rozpočtu sa menia z dôvodu úpravy prognózy daňových príjmov. Ide o úpravu dane z príjmov a kapitálového majetku, dane za tovary a služby a sankcií uložených v daňovom konaní. Na základe aktuálnej prognózy dane z príjmov fyzických osôb a na základe zvýšenia percentuálneho podielu obciam na dani z príjmov fyzických osôb sa v rozpočtoch obcí
4
zvyšuje príjem na tejto dani o 26 591 000 eur, čo sa prejaví zvýšením výdavkov obcí. V rozpočtoch vyšších územných celkov sa na základe tejto prognózy znižuje príjem na dani z príjmov fyzických osôb o 1 487 000 eur, čo negatívne ovplyvní bilanciu vyšších územných celkov.
Zvyšujú sa nedaňové príjmy v kapitole Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR z dôvodu refundácie prostriedkov a v kapitole Správa štátnych hmotných rezerv SR v súvislosti s ukončením procesu vzniku nového modelu financovania núdzových zásob ropy a ropných produktov. Zvyšujú sa granty a transfery v kapitole Ministerstva zdravotníctva SR na činnosť operačných stredísk záchrannej zdravotnej služby a Národného centra zdravotníckych informácií.
Výdavky štátneho rozpočtu sa zvyšujú o 169 279 123 eur a ich použitie v rámci jednotlivých kapitol štátneho rozpočtu je uvedené v odôvodnení k prílohe č. 3 Výdavky štátneho rozpočtu na rok 2014.
V nadväznosti na úpravy v príjmoch a výdavkoch štátneho rozpočtu sa mení aj schodok štátneho rozpočtu.
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5
3.K prílohe č. 2 - zmena výšky príjmov kapitol
Príloha č. 2 znie:
Príloha č. 2
k zákonu č. ..../2013 Z.z.
Príjmy kapitol na rok 2014
( v eurách )
Kapitola
Záväznýukazovateľ
Prostriedky zrozpočtu EÚ
a
1
2
Kancelária Národnej rady SR
1 280 000
Kancelária prezidenta SR
10 000
Úrad vlády SR
860 000
Kancelária Ústavného súdu SR
20 000
Najvyšší súd SR
2 000
Generálna prokuratúra SR
469 000
Najvyšší kontrolný úrad SR
15 000
Slovenská informačná služba
162 000
Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR
6 009 904
Ministerstvo obrany SR
9 640 000
Ministerstvo vnútra SR
104 379 900
Ministerstvo spravodlivosti SR
13 490 000
Ministerstvo financií SR
141 065 893
204 133 593
Ministerstvo životného prostredia SR
93 489 375
307 231 063
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR
527 000
353 303 449
Ministerstvo zdravotníctva SR
26 224 930
24 731 254
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR
17 003 000
102 504 150
Ministerstvo kultúry SR
17 800 000
Ministerstvo hospodárstva SR
108 210 500
255 009 430
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR
22 247 083
823 134 058
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
59 517 000
833 151 413
Úrad geodézie, kartografie a katastra SR
345 000
Štatistický úrad SR
442 000
Úrad pre verejné obstarávanie
321 000
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví
727 000
Úrad jadrového dozoru SR
8 892 000
Úrad priemyselného vlastníctva SR
2 827 550
Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR
1 140 000
Protimonopolný úrad SR
200 000
Národný bezpečnostný úrad
35 000
Správa štátnych hmotných rezerv SR
113 243 000
Všeobecná pokladničná správa
270 000 000
Slovenská akadémia vied
1 970 000
Spolu
752 565 135
3 173 198 410
Príjmy štátneho rozpočtu sa menia z dôvodu zvýšenia transferu zo zdravotných poisťovní v kapitole Ministerstva zdravotníctva SR o 87 523 eur na činnosť operačných stredísk záchrannej zdravotnej služby a Národného centra zdravotníckych informácií. V kapitole Ministerstva dopravy, výstavby
6
a regionálneho rozvoja SR o 50 000 000 eur sa zvyšujú príjmy z dôvodu refundácie EÚ prostriedkov a v kapitole Správa
štátnych hmotných rezerv SR sa zvyšujú príjmy o 100 000 000 eur v súvislosti so vznikom daňovej povinnosti pri DPH súvisiacim s ukončením procesu vytvorenia nového modelu financovania núdzových zásob ropy a ropných produktov.
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7
4.K prílohe č. 3 - zmena výšky výdavkov kapitol štátneho rozpočtu
Príloha č. 3 znie:
Príloha č. 3
k zákonu č. ..../2013 Z.z.
Výdavky štátneho rozpočtu na rok 2014
( v eurách )
z toho:
Kapitola
Výdavkycelkom
Prostriedkyz rozpočtu
Výdavkyspolu bez prostriedkov
Prostriedkyna spolufi-nancovanie
610Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania
700Kapitálové výdavky (bez prostr. na spolufi-nancovanie)
a
1
2
3
4
5
6
Kancelária Národnej rady SR
26 460 034
26 460 034
11 752 835
3 331 992
Kancelária prezidenta SR
4 014 466
4 014 466
1 537 373
15 000
Úrad vlády SR
22 568 224
22 568 224
4 732 131
857 106
Kancelária Ústavného súdu SR
3 365 695
3 365 695
2 079 981
20 514
Najvyšší súd SR
8 759 819
8 759 819
6 085 308
71 717
Generálna prokuratúra SR
70 099 751
70 099 751
45 485 327
615 485
Najvyšší kontrolný úrad SR
7 946 745
7 946 745
4 510 016
139 000
Slovenská informačná služba
42 944 042
42 944 042
996 000
Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR
115 741 487
115 741 487
47 221 032
4 199 607
Ministerstvo obrany SR
744 723 598
744 723 598
263 916 479
1 310 853
Ministerstvo vnútra SR
2 017 679 491
2 017 679 491
587 842 924
53 144 969
Ministerstvo spravodlivosti SR
315 788 884
315 788 884
163 610 127
16 963 118
Ministerstvo financií SR
547 788 138
204 133 593
343 654 545
63 168 719
115 816 211
15 630 140
Ministerstvo životného prostredia SR
399 040 889
307 231 063
91 809 826
52 245 017
6 627 821
367 340
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR
1 482 326 160
353 303 449
1 129 022 711
71 805 830
15 147 444
26 767 121
Ministerstvo zdravotníctva SR
1 303 653 587
24 731 254
1 278 922 333
4 393 570
17 214 375
500 000
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR
2 110 678 787
102 504 150
2 008 174 637
16 538 381
106 591 917
2 993 470
Ministerstvo kultúry SR
182 473 214
182 473 214
8 581 913
1 500 000
Ministerstvo hospodárstva SR
414 276 741
255 009 430
159 267 311
45 821 144
9 289 850
9 020 463
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR
1 108 336 967
823 134 058
285 202 909
193 205 595
25 647 020
2 305 430
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
2 257 016 865
833 151 413
1 423 865 452
141 938 314
15 656 549
421 700 656
Úrad geodézie, kartografie a katastra SR
15 131 253
15 131 253
2 782 200
233 102
Štatistický úrad SR
19 067 285
19 067 285
8 718 167
299 288
Úrad pre verejné obstarávanie
5 106 382
5 106 382
2 733 222
23 460
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví
2 938 157
2 938 157
1 548 824
34 543
Úrad jadrového dozoru SR
9 219 815
9 219 815
2 095 639
627 000
Úrad priemyselného vlastníctva SR
2 700 935
2 700 935
1 437 993
40 000
Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR
3 761 882
3 761 882
1 615 000
70 000
Protimonopolný úrad SR
2 017 375
2 017 375
1 054 771
19 916
Národný bezpečnostný úrad
8 303 959
8 303 959
4 371 338
Správa štátnych hmotných rezerv SR
110 375 065
110 375 065
1 274 399
1 900 000
Všeobecná pokladničná správa
3 966 815 309
270 000 000
3 696 815 309
50 726 059
25 677 380
5 727 500
Slovenská akadémia vied
60 796 384
60 796 384
19 249 747
3 639 633
Spolu
17 391 917 385
3 173 198 410
14 218 718 975
639 842 629
1 531 905 313
575 064 423
8
Výdavky štátneho rozpočtu sa menia z dôvodu zvýšenia výdavkov v kapitole Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR o 30 000 000 eur na plnenie kolektívnych zmlúv vyššieho stupňa na rok 2014, v kapitole Ministerstva
zdravotníctva SR o 87 523 eur na činnosť operačných stredísk záchrannej zdravotnej služby a Národného centra zdravotníckych informácií a na poistné platené štátom o 52 365 600 eur. V kapitole Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR sa výdavky zvyšujú o 10 000 000 eur na sociálne služby. V kapitole Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa zvyšujú výdavky o 91 832 000 eur, ktoré určené na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest zo štátneho rozpočtu mimo spolufinancovania miera schodku financovania a neoprávnené náklady Operačného programu Doprava. V kapitole Správa štátnych hmotných rezerv SR sa zvyšujú výdavky o 100 000 000 eur v súvislosti so vznikom daňovej povinnosti pri DPH súvisiacim s ukončením procesu vytvorenia nového modelu financovania núdzových zásob ropy a ropných produktov. V kapitole Slovenskej akadémie vied sa zvyšujú výdavky o 3 100 000 eur na biomedicínsky vedecký park Slovenskej akadémie vied. Zároveň sa upravuje limit výdavkov v kapitole Všeobecná pokladničná správa.
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9
5.V prílohe č. 4 v časti 20 Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR sa suma výdavkov spolu za kapitolu „1 452 326 160“ nahrádza sumou „1 482 326 160“, suma výdavkov na program 078 Národný program výchovy, vzdelávania a mládeže „484 692 633“ sa nahrádza sumou „514 692 633“.
6.V prílohe č. 4 v časti 21 Ministerstvo zdravotníctva SR sa suma výdavkov spolu za kapitolu „1 251 200 464“ nahrádza sumou „1 303 653 587“, suma výdavkov na program 07A Zdravotná starostlivosť „1 181 841 298“ sa nahrádza sumou „1 234 256 306“, suma výdavkov na podprogram 07A01 Poistné za poistencov štátu „1 152 043 200“ sa nahrádza sumou „1 204 408 800“, suma výdavkov na prvok 07A0403 Dobudovanie a inovácia záchrannej zdravotnej služby v SR „12 915 230“ sa nahrádza sumou „12 964 638“, suma výdavkov na program 07B Tvorba a implementácia politík „31 490 259“ sa nahrádza sumou „31 528 374“ a suma výdavkov na prvok 07B0204 Zber, spracovanie a analýza údajov „10 305 177“ sa nahrádza sumou „10 343 292“.
7.V prílohe č. 4 v časti 22 Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR sa suma výdavkov spolu za kapitolu „2 100 678 787“ nahrádza sumou „2 110 678 787“, suma výdavkov na program 07C Sociálna inklúzia „1 876 874 142“ sa nahrádza sumou „1 886 874 142“ a suma výdavkov na podprogram 07C0A Podpora sociálnych služieb „62 456 760“ sa nahrádza sumou „72 456 760“.
8.V prílohe č. 4 v časti 29 Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa suma výdavkov spolu za kapitolu „2 165 184 865“ nahrádza sumou „2 257 016 865“, suma výdavkov na program 053 Cestná infraštruktúra „903 195 615“ sa nahrádza sumou „995 027 615“ a suma výdavkov na prvok 0530309 ŠR mimo spolufinancovania MSF + NN OPD (nad GAP) „146 422 123“ sa nahrádza sumou „238 254 123“.
9.V prílohe č. 4 v časti 42 Správa štátnych hmotných rezerv SR sa suma výdavkov spolu za kapitolu „10 375 065“ nahrádza sumou „110 375 065“, suma výdavkov na program 086 Štátne hmotné rezervy „7 189 065“ sa nahrádza sumou „107 189 065“ a dopĺňa sa suma výdavkov „100 000 000“ na prvok 0860102 Hospodárenie s núdzovými zásobami ropy a ropných výrobkov.
10.V prílohe č. 4 v časti 48 - Všeobecná pokladničná správa sa suma výdavkov spolu za kapitolu „4 084 921 309“ nahrádza sumou „3 966 815 309“.
11.V prílohe č. 4 v časti 51 Slovenská akadémia vied sa suma výdavkov spolu za kapitolu „57 696 384“ nahrádza sumou „60 796 384“ a suma výdavkov na program 087 Výskum a vývoj v prírodných, technických, lekárskych a spoločenských vedách a ich zabezpečenie „57 696 384“ sa nahrádza sumou „60 796 384“.
Zmeny v jednotlivých kapitolách štátneho rozpočtu sa premietajú aj do prílohy č. 4 k návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 „Výdavky štátneho rozpočtu na realizáciu programov vlády SR a častí programov vlády SR na rok 2014“.
Gestorský výbor odporúča schváliť.
C./ Platné uznesenie nebolo prijaté (pretože nezískalo potrebný súhlas
nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov príslušného výboru podľa § 52 ods.
10
4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov) v nasledujúcom výbore :
Neprijal žiadny výbor.
D./ Platné uznesenie nebolo prijaté (výbor nehlasoval, nakoľko podľa § 52 ods. 2
zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný) v nasledujúcich výboroch :
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
2. K návrhu rozpočtov kapitol
Návrhy rozpočtov jednotlivých rozpočtových kapitol boli prerokované výbormi nasledovne:
A. / V predloženej podobe a bez návrhov na zmeny v rozpočtových kapitolách
boli gestorskými výbormi schválené kapitoly:
Výbor NR SR pre financie a rozpočet :
o Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky
oNajvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky,
oMinisterstvo financií Slovenskej republiky,
oVšeobecná pokladničná správa
Ústavnoprávny výbor NR SR :
oKancelária prezidenta Slovenskej republiky
oKancelária Ústavného súdu Slovenskej republiky
oNajvyšší súd Slovenskej republiky
oGenerálna prokuratúra Slovenskej republiky
oMinisterstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti :
oMinisterstvo hospodárstva Slovenskej republiky
oMinisterstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky
oÚrad pre verejné obstarávanie
oÚrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
oÚrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky
oProtimonopolný úrad Slovenskej republiky
oÚrad jadrového dozoru Slovenskej republiky
oÚrad pre reguláciu sieťových odvetví Slovenskej republiky
Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie :
o Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky
oMinisterstvo životného prostredia Slovenskej republiky
oÚrad geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj :
oÚrad vlády Slovenskej republiky
oMinisterstvo vnútra Slovenskej republiky – s osobitným zreteľom na verejnú
správu a záchranné zložky
oMinisterstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky s osobitným zreteľom na regionálny rozvoj
oŠtatistický úrad Slovenskej republiky
11
Výbor NR SR pre sociálne veci :
oMinisterstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
Výbor NR SR pre zdravotníctvo :
oMinisterstvo zdravotníctva Slovenskej republiky
Zahraničný výbor NR SR :
oMinisterstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport :
o Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
oSlovenská akadémia vied
Výbor NR SR pre kultúru a médiá :
o Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky
oVšeobecná pokladničná správa - Rada pre vysielanie a retransmisiu
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny :
oVšeobecná pokladničná správa
-Kancelária verejného ochrancu práv,
-Ústav pamäti národa,
-Slovenské národné stredisko pre ľudské práva,
-Úrad na ochranu osobných údajov
o Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR
- podprogram 06U0A (tvorba a implementácia politík), prvok 06U0A08 tvorba a implementácia politík v oblasti ľudských práv
o Úrad vlády SR
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť :
oMinisterstvo obrany Slovenskej republiky
oMinisterstvo vnútra Slovenskej republiky – s osobitným zreteľom na ochranu
verejného poriadku a bezpečnosti
oSpráva štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky
Osobitný kontrolný výbor NR SR na kontrolu činnosti NBÚ :
oNárodný bezpečnostný úrad
Osobitný kontrolný výbor NR SR na kontrolu činnosti SIS :
oSlovenská informačná služba
Výbor NR SR pre európske záležitosti
ovládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 z hľadiska primeranosti výdavkov spolufinancovaných z prostriedkov Európskej únie.
B. / S pripomienkami, zmenami alebo odporúčaniami boli schválené kapitoly:
Neboli žiadne pripomienky.
C. / Platné uznesenie nebolo prijaté (pretože nezískalo potrebný súhlas
nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov príslušného výboru podľa § 52 ods. 4 zákona č.
12
350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov) v nasledujúcich výboroch k rozpočtovým kapitolám:
Neprijal žiadny výbor.
D. / Platné uznesenie nebolo prijaté (výbor nehlasoval, nakoľko podľa § 52 ods. 2
zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný) v nasledujúcich výboroch :
Neprijal žiadny výbor.
III.
Pripomienky a odporúčania k návrhu rozpočtových kapitol
V nasledujúcom texte sú, z dôvodu prehľadnosti, návrhy na úpravy členené nasledovne:
1 – návrh na zvýšenie výdavkov kapitol.
2 – návrh na zvýšenie príjmov a výdavkov kapitol
3 – návrh na presun finančných prostriedkov v rámci kapitoly
1. Návrh na z v ý š e n i e výdavkov kapitol
oneprijal žiadny výbor.
2. Návrh na z v ý š e n i e príjmov a výdavkov kapitol
oneprijal žiadny výbor.
3. Návrh na presun finančných prostriedkov v rámci kapitoly
oneprijal žiadny výbor.
IV.
Iné odporúčania a požiadavky výborov Národnej rady Slovenskej republiky
k vládnemu návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 a návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016 (tlač 640)
1. Nasledovné výbory :
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Výbor NR SR pre kultúru a média
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
Výbor NR SR pre európske záležitosti
Výbor NR SR pre sociálne veci
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Zahraničný výbor NR SR
13
Odporúčajú, aby Národná rada SR požiadala vládu SR o dôsledné zabezpečovanie úloh vyplývajúcich zo schváleného štátneho rozpočtu na rok 2014 .
Gestorský výbor odporúča schváliť.
V.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podľa § 79 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov odporúča Národnej rade Slovenskej republiky hlasovať nasledovne:
O bodoch spoločnej správy z :
-časti II. B o pozmeňujúcich návrhoch 1 11 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť
-časti IV. hlasovať s návrhom gestorského výboru schváliť.
Gestorský výbor odporúča prípadne schválené pozmeňujúce návrhy prednesené počas rozpravy a schválené hlasovaním NR SR zapracovať do uznesenia č. 2.
VI.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 a návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2014 2016 (tlač 640a) bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet č. 276 z 2. decembra 2013.
Výbor určil poslancov Daniela Duchoňa, Ladislava Kamenického, Milana Mojša, Vladislava Petráša, Jaroslava Demiana, Štefana Hrehu za spoločných spravodajcov výboru. Ďalej navrhol Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 26 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
vysloviť súhlas,
aby predseda Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky Ján Jasovský mohol uviesť na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky stanovisko Najvyššieho kontrolného úradu k vládnemu návrhu zákona o štátnom rozpočte Slovenskej republiky na rok 2014 (tlač 763).
Zároveň výbor poveril spoločného spravodajcu:
1.predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní;
2.navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky postup pri hlasovaní o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch, ktoré vyplynuli z rozpravy.
Bratislava 2. decembra 2013
14
Daniel D u c h o ň
p r e d s e d a
Výboru NR SR pre financie a rozpočet
N á v r h
Nové znenie
U Z N E S E N I E č. 1
Národnej rady Slovenskej republiky
z ..... decembra 2013
k vládnemu návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 (tlač 640)
Národná rada Slovenskej republiky
po prerokovaní vládneho návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 (tlač 640) v druhom a treťom čítaní
s c h v a ľ u j e
vládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2014.
N á v r h
U Z N E S E N I E č. 2
Národnej rady Slovenskej republiky
z .... decembra 2013
k zákonu o štátnom rozpočte na rok 2014 a
k rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016 (tlač 640)
Národná rada Slovenskej republiky
po prerokovaní zákona o štátnom rozpočte na rok 2014 v druhom a treťom čítaní a prerokovaní rozpočtu verejnej správy na roky 2014 až 2016 (tlač 640)
A.b e r i e na vedomie
rozpočet verejnej správy na roky 2014 až 2016
B.ž i a d a
vládu Slovenskej republiky
1.dôsledne zabezpečovať úlohy vyplývajúce zo schváleného štátneho rozpočtu na rok 2014;
2.budú doplnené návrhy požiadaviek a odporúčaní pre vládu prednesené v rozprave a schválené hlasovaním.