Výbor
Národnej rady Slovenskej republiky
pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
32. schôdza výboru
CRD: 1905/2013
221
U z n e s e n i e
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky
pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
z 26. novembra 2013
k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 724)
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
A.s ú h l a s í
s vládnym návrhom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony s týmito pripomienkami:
1.V čl. I prvom bode sa v § 1 ods. 2 písm. e) na konci pripájajú slová „v oblasti zákonného pôvodu dreva vyťaženého na lesných pozemkoch.“.
V dôvodovej správe k tomuto bodu návrhu zákona sa uvádza, že „Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky je príslušným orgánom v oblasti legálneho pôvodu dreva z ťažby na lesnom pozemku. V predmetnej veci je teda aj príslušným orgánom na vykonanie nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 995/2010 z 20. októbra 2010, ktorým sa ustanovujú povinnosti hospodárskych subjektov uvádzajúcich na trh drevo a výrobky z dreva. Z uvedeného dôvodu sa v účeloch zákona zvýrazňuje, že týmto zákonom sa, okrem iných skutočností, zabezpečuje vykonanie predmetného nariadenia v časti dotýkajúcej sa legálneho pôvodu dreva z ťažby na lesných pozemkoch
(podmienky legálnej ťažby, zisťovanie a sledovanie pôvodu dreva, sankcie, atď.).“. Z navrhovaného znenia však vyplýva, že zákon o lesoch slúžiť na vykonanie nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 995/2010 v plnom rozsahu, čo by však znamenalo, že tento zákon by musel riešiť aj podmienky legálnosti ťažby a pôvodu dreva nepochádzajúceho z lesných pozemkov, ktoré v súčasnosti riešené zákonom č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov. Navrhovaným doplnením sa teda odstráni možný kompetenčný chaos medzi orgánmi štátnej správy lesného hospodárstva a orgánmi ochrany prírody a krajiny.
2.V čl. I bode 16 sa v § 8 ods. 6 nad slová „podzemného vedenia“ vkladá odkaz 13ad).
Poznámka pod čiarou k odkazu 13ad znie:
13ad) § 43a ods. 3 písm. f) i) zákona č. 50/1976 Zb. v znení neskorších predpisov.“.
Ide o spresnenie pojmu „stožiare a iné objekty nadzemného a podzemného vedenia“ doplnením odkazu na typy inžinierskych stavieb podľa stavebného zákona, pri ktorých bude umožnené použiť zjednodušený postup pri zmene druhu pozemku. Konkrétne ide o diaľkové ropovody a plynovody, miestne rozvody plynu, diaľkové a miestne rozvody vody alebo pary, úpravne vody, miestne kanalizácie a čistiarne odpadových vôd, diaľkové a miestne elektronické komunikačné siete a vedenia, telekomunikačné stožiare, transformačné stanice, diaľkové a miestne rozvody elektriny, stožiare, transformačné stanice, televízne káblové rozvody.
3. V čl. I 16. bode § 8 ods. 8 sa slová „podľa odseku 2“ nahrádzajú slovami „o vyňatí alebo obmedzení využívania“.
Legislatívno-technická pripomienka. Ide o presné špecifikovanie rozhodnutí.
4. V čl. I bode 41 § 23 odsek 5 znie:
„(5) Obhospodarovateľ lesa je povinný v záujme ochrany lesa vykonať náhodnú ťažbu do šiestich mesiacov od vzniku dôvodu na náhodnú ťažbu tak, aby nedošlo k vývinu, šíreniu a premnoženiu škodcov. Pri chránených územiach s piatym stupňom ochrany táto povinnosť platí len po nadobudnutí právoplatnosti rozhodnutia orgánu štátnej správy ochrany prírody a krajiny o povolení výnimky.32) Ak odhadnutý objem dreva z náhodnej ťažby počas platnosti programu starostlivosti o lesy jednorazovo presiahne 20 % zásoby porastu uvedenej v opise porastu 40 ods. 2 písm. b)] alebo ak je náhodná ťažba na súvislej ploche s výmerou viac ako 0,5 ha, obhospodarovateľ lesa ohlási túto skutočnosť do sedem dní odo dňa, keď zistil, že k nim došlo, najneskôr však do 30 dní od ich vzniku, orgánu štátnej správy lesného hospodárstva, ktorý do piatich pracovných dní
informuje o tejto skutočnosti orgán štátnej správy ochrany prírody a krajiny33), v chránených územiach so štvrtým a piatym stupňom ochrany tiež orgánu štátnej správy ochrany prírody a krajiny. Realizovať náhodnú ťažbu je možné najskôr 72 hodín po doručení oznámenia orgánu štátnej správy lesného hospodárstva.
Doterajšia aplikačná prax nepreukázala nevyhnutnosť meniť postup pri ohlasovaní náhodnej ťažby, preto nie je dôvod na zvyšovanie administratívneho zaťaženia orgánov štátnej správy lesného hospodárstva. Rovnako nie je dôvod na rozširovanie povinnosti ohlasovania aj na tretí stupeň ochrany prírody, keď doteraz bola táto povinnosť v CHÚ so štvrtým a piatym stupňom.
5. V čl. I bode 47, § 25 odsek 3 znie:
„(3) Lesné cesty je oprávnený využívať každý, kto ich potrebuje na hospodárenie v lesoch alebo na zabezpečenie starostlivosti o dotknuté územia a o stavby a zariadenia na tomto území, po dohode s ich vlastníkom, správcom alebo so združením podľa § 51 ods. 2 o čase a spôsobe využívania lesných ciest a o výške a spôsobe úhrady za ich využívanie; dohoda sa nevyžaduje pri pohybe pešo, jazde na bicykli alebo jazde na koni, ak nejde o aktivity vykonávané s cieľom dosiahnutia zisku.
6. V čl. I sa za bod 47 dopĺňa nový bod 48, ktorý znie: Čl. I bod 48, § 25 ods. 4 znie:
„(4) Ak sa nedosiahne dohoda podľa odseku 3 a osoba potrebuje lesné cesty na hospodárenie v lesoch alebo na zabezpečovanie starostlivosti o dotknuté územie a o stavby a zariadenia na tomto území alebo na prístup pre tretie osoby, ktorým poskytuje služby na tomto území, o čase a spôsobe využívania lesných ciest a o výške alebo spôsobe úhrady za využívanie lesných ciest rozhoduje súd.34)“.“.
Ostatné body sa prečíslujú.
Pôvodné znenie § 25 ods. 3 akékoľvek využitie lesnej cesty podmieňuje dohodou s jej vlastníkom alebo správcom. Vstup do lesov je upravený v rámci využívania lesov verejnosťou v § 30 a zároveň využitie lesných ciest na cyklistiku alebo jazdu na koňoch nie je zakázanou činnosťou podľa § 31 ods. 1 písm. d). Automatické spoplatnenie používania lesných ciest vybudovaných vo väčšine prípadov z prostriedkov štátu vlastníkmi, ktorí ich nadobudli v procese usporiadania vlastníckych vzťahov by mohlo mať nepriaznivý vplyv na cestovný ruch v tom zmysle, že prevádzkovatelia služieb na územiach sprístupnených takýmito lesnými cestami by mohli byť vystavení zo strany vlastníkov takým ekonomickým požiadavkám, ktoré by mohli byť z aspektu kontinuálneho zabezpečenia poskytovania služieb pre verejnosť paradoxne pre nich likvidačné. Z uvedeného dôvodu je potrebné v § 25 potrebné spresniť, že prístup tretích osôb na územie s funkčnou infraštruktúrou služieb nie je spoplatňovaný automaticky.
7. V čl. I bode 55 § 30 ods. 3 znie:
„(3) Organizovať a vykonávať aktivity za účelom zisku na lesných pozemkoch možno len so súhlasom podľa osobitných predpisov.45c)“. Za aktivity za účelom zisku sa nepovažuje sporadický zber húb a lesných plodov pre vlastnú spotrebu návštevníka lesa.
Poznámka pod čiarou k odkazu 45c znie:
45c)§ 126 Občianskeho zákonníka.“.
Súhlas vlastníka lesného pozemku na vykonávanie určitých aktivít sa vyžaduje v prípadoch ustanovených osobitnými predpismi. Považujeme za potrebné, aby zákon poukazoval na tieto skutočnosti odkazom na takýto osobitný predpis. Osobitosti využívania lesov vo vojenských lesov riešené osobitným právnym predpisom, na ktorý sa odkazuje v navrhovanom znení § 30 ods. 1 (bod 54 vládneho návrhu zákona). Uvedené znenie druhej vety vládneho návrhu zákona je teda nadbytočné.
8.V čl. I sa za doterajší 69. bod vkladajú nové body 70. a 71., ktoré znejú:
„70. V § 41 ods. 1 sa slová „ods. 1, 2 a 6“ nahrádzajú slovami „ods. 1 až 3 a 7“.
71. V § 41 ods. 2 sa slová „osoba podľa § 38 ods. 2“ nahrádzajú slovami „osoba, ktorej zriaďovateľom alebo zakladateľom je ministerstvo“.“.
Doterajšie body sa prečíslujú.
Dôvodom navrhovanej zmeny je požiadavka, aby náležitosti programu starostlivosti o lesy obsahovali aj súčasti, ktoré v minulosti obsahovali lesné hospodárske plány a v súčasnosti nevyhnutné na hodnotenie efektívnosti Programu rozvoja vidieka v lesnom hospodárstve a tiež z dôvodu, aby sa obnovilo zisťovanie stavu lesa v atribútoch, ktoré pre trvalo udržateľné a prírode blízke obhospodarovanie lesa nevyhnutné. Navrhované zmeny súvisia najmä s čl. 22 bod 1 písm. a) e), ako aj s čl. 36 bod 2 písm. j) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o podpore rozvoja vidieka prostredníctvom Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka.
9. V čl. I sa za 70. bod vkladajú nové body 71 až 74, ktoré znejú:
„71. V § 40 sa za odsek 2 vkladá nový odsek 3, ktorý znie:
„(3) Súčasťou programu starostlivosti vyhotovenou vyhotovovateľom programu starostlivosti v spolupráci s obhospodarovateľom lesa a dotknutými orgánmi štátnej správy môže byť aj
a) ťažbová mapa,
b) evidenčná časť programu starostlivosti,
c) prieskum a plán lesnej dopravnej siete,
d) prieskum a plán zahrádzania bystrín v lesoch,
e) plán lesníckotechnických meliorácií,
f) ekonomický prieskum, vrátane vyčíslenia dopadov osobitného režimu
hospodárenia,
g) ocenenie lesného majetku; podľa požiadaviek môže zahŕňať určenie všeobecnej a spoločenskej hodnoty, vrátane hodnoty efektov mimoprodukčných funkcií lesa.“.
Ďalšie odseky 3 až 7 sa označujú ako odseky 4 až 8.
72. § 40 odsek 5 sa na konci dopĺňa touto vetou: „Náklady na vyhotovenie súčastí programu starostlivosti podľa odseku 3 uhrádza ten, na koho podnet boli vyhotovené; na ich vypracovanie možno použiť prostriedky z podpory rozvoja vidieka.“.
73. V § 40 ods. 6 sa slová „odseku 4“ nahrádzajú slovami „odseku 5“.
74. V § 40 ods. 7 sa slová „odseku 2“ nahrádzajú slovami „odsekov 2 a 3“.“.
Doterajšie body sa prečíslujú.
Dôvodom navrhovanej zmeny je požiadavka, aby náležitosti programu starostlivosti o lesy obsahovali aj súčasti, ktoré v minulosti obsahovali lesné hospodárske plány a v súčasnosti nevyhnutné na hodnotenie efektívnosti Programu rozvoja vidieka v lesnom hospodárstve a tiež z dôvodu, aby sa obnovilo zisťovanie stavu lesa v atribútoch, ktoré pre trvalo udržateľné a prírode blízke obhospodarovanie lesa nevyhnutné. Navrhované zmeny súvisia najmä s čl. 22 bod 1 písm. a) e), ako aj s čl. 36 bod 2 písm. j) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o podpore rozvoja vidieka prostredníctvom Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka.
10 . V čl. I sa bod 74 vypúšťa, ostatné body sa prečíslujú.
V súčasnosti niektoré právnické a fyzické osoby spôsobilé na vyhotovovanie programov starostlivosti o lesy, ktoré musia splniť podmienku technickej spôsobilosti, zabezpečujú túto činnosť síce dodávateľsky, ale v súlade so zákonom a na vysokej odbornej úrovni. Zánik povinnej deklarácie technickej spôsobilosti by bol na úkor kvality prác pri tvorbe programov a mohol by viesť k výraznému zníženiu kvality získavania, spracovávania a inventarizácie dát.
11.V čl. I sa za doterajší 79. bod vkladá nový 80. bod, ktorý znie:
„80. V § 43 ods. 1 sa slová „ods. 5“ nahrádza slovami „ods. 6“.“.
Doterajšie body sa prečíslujú.
Dôvodom navrhovanej zmeny je požiadavka, aby náležitosti programu starostlivosti o lesy obsahovali aj súčasti, ktoré v minulosti obsahovali lesné hospodárske plány a v súčasnosti nevyhnutné na hodnotenie efektívnosti Programu rozvoja vidieka v lesnom hospodárstve a tiež z dôvodu, aby sa obnovilo zisťovanie stavu lesa
v atribútoch, ktoré pre trvalo udržateľné a prírode blízke obhospodarovanie lesa nevyhnutné. Navrhované zmeny súvisia najmä s čl. 22 bod 1 písm. a) e), ako aj s čl. 36 bod 2 písm. j) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o podpore rozvoja vidieka prostredníctvom Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka.
12.V čl. I sa za doterajší 102. bod vkladá nový 103. bod, ktorý znie:
„103. V § 55 ods. 1 písm. c) sa slová „ods. 4“ nahrádzajú slovami „ods. 5“.
Doterajšie body sa prečíslujú.
Dôvodom navrhovanej zmeny je požiadavka, aby náležitosti programu starostlivosti o lesy obsahovali aj súčasti, ktoré v minulosti obsahovali lesné hospodárske plány a v súčasnosti nevyhnutné na hodnotenie efektívnosti Programu rozvoja vidieka v lesnom hospodárstve a tiež z dôvodu, aby sa obnovilo zisťovanie stavu lesa v atribútoch, ktoré pre trvalo udržateľné a prírode blízke obhospodarovanie lesa nevyhnutné. Navrhované zmeny súvisia najmä s čl. 22 bod 1 písm. a) e), ako aj s čl. 36 bod 2 písm. j) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o podpore rozvoja vidieka prostredníctvom Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka.
13. V čl. I bode 109 sa v § 57 dopĺňa názov „Odborná spôsobilosť v štátnej správe lesného hospodárstva“ a na konci sa pripája veta, ktorá znie: „Osobitný kvalifikačný predpoklad zaniká uplynutím lehoty troch rokov od skončenia štátnozamestnaneckého pomeru, počas ktorého štátny zamestnanec vykonával činnosti pri plnení úloh orgánu štátnej správy lesného hospodárstva podľa tohto zákona.“.
S cieľom prehľadnosti sa navrhuje doplniť vládnym návrhom zákona vypustený názov § 57. Zároveň sa dopĺňa ustanovenie o zániku platnosti osobitného kvalifikačného predpokladu pre výkon štátnej správy lesného hospodárstva. Odbornosť v štátnej správe je založená aj na priebežnom celoživotnom vzdelávaní, ktoré je jednoznačnou podmienkou aj v zmysle zákona o štátnej službe. Ukončením štátnozamestnaneckého pomeru v štátnej správe lesného hospodárstva sa stráca záruka kontinuálneho vzdelania a doplnenia odborných vedomostí a znalostí potrebných pre výkon tejto činnosti, ako aj pre výkon činnosti odborného lesného hospodára, keďže táto spôsobilosť je jednou z možností na získanie spôsobilosti na výkon činnosti odborného lesného hospodára, u ktorého sa taktiež vyžaduje jednoznačná podmienka celoživotného odborného vzdelávania.
14. V čl. I sa bod 110 vypúšťa, ostatné body sa prečíslujú.
Rovnaké ako pri návrhu vypustiť novelizačný bod 74, pozmeňujúci návrh č. 11.
15. V čl. I sa za bod 113 vkladá nový bod 114, ktorý znie:
„114. V § 62 ods. 3 sa slová „Vlastník, správca a obhospodarovateľ lesa“ nahrádzajú slovami „Osoba, u ktorej sa vykonáva štátny dozor, vrátane jej zamestnancov,“.
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Štátny dozor v lesoch podľa tohto zákona možno vykonať aj u iných subjektov, ako vlastníci, správcovia alebo obhospodarovatelia lesov (napr. zisťovanie pôvodu dreva u prepravcov a nákupcov dreva v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 995/2010). Ustanovenie je pritom potrebné vztiahnuť aj na zamestnancov subjektov, u ktorých sa štátny dozor vykonáva.
16.V čl. I sa v doterajšom 127. bode § 68c dopĺňa odsekom 5, ktorý znie:
„(5) Súčasti programu starostlivosti podľa § 40 ods. 3 sa do programu starostlivosti zahrnú od 1. januára 2015.“.
Dôvodom navrhovanej zmeny je požiadavka, aby náležitosti programu starostlivosti o lesy obsahovali aj súčasti, ktoré v minulosti obsahovali lesné hospodárske plány a v súčasnosti nevyhnutné na hodnotenie efektívnosti Programu rozvoja vidieka v lesnom hospodárstve a tiež z dôvodu, aby sa obnovilo zisťovanie stavu lesa v atribútoch, ktoré pre trvalo udržateľné a prírode blízke obhospodarovanie lesa nevyhnutné. Navrhované zmeny súvisia najmä s čl. 22 bod 1 písm. a) e), ako aj s čl. 36 bod 2 písm. j) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o podpore rozvoja vidieka prostredníctvom Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka.
17. V čl. V bode 3 sa v § 19 ods. 2 dopĺňa písmenom f), ktoré znie:
„f) uplynutím doby, na ktorú bolo vydané.“.
V mnohých prípadoch fyzické osoby podnikatelia a právnické osoby činnosti s lesným reprodukčným materiálom vykonávajú len v určitom časovom období, na ktoré aj uzatvárajú zmluvy s fyzickými osobami, ktoré držiteľmi osvedčenia, prostredníctvom ktorých činnosť v zmysle § 17 ods. 3 písm. a) zabezpečujú. Preto je dôvodné vydať osvedčenie len na túto zmluvou dohodnutú dobu a jej uplynutím by osvedčenie zo zákona stratilo platnosť. Tým by zároveň odpadlo administratívne a časovo náročné konanie súvisiace s rozhodnutím o zániku platnosti vydaného osvedčenia podľa navrhovaného písm. e) vo väzbe na navrhovaný § 19 ods. 5.
18. V čl. V sa za bod 5 vkladá nový bod 6, ktorý znie:
„6. Doterajší text § 30 sa označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekmi 2 a 3, ktoré znejú:
„(2) Na účely konaní podľa tohto zákona je dotknutá fyzická osoba povinná uvádzať svoje meno, priezvisko, titul, dátum narodenia, miesto narodenia a adresu trvalého pobytu.
(3) Osobné údaje uvedené v odseku 1 môže príslušný orgán štátnej správy lesného hospodárstva zverejniť na účely informovania verejnosti.“.“.
Doterajší bod 6 sa označí ako bod 7.
Aby si v prípade potreby mohli obhospodarovatelia lesov, resp. iné osoby vybrať osobu, prostredníctvom ktorej si zabezpečia činnosti s lesným reprodukčným materiálom a zároveň si mohli skontrolovať, či osoba s ktorou takéto činnosti zabezpečujú, alebo s ktorou obchodujú platné osvedčenie, je potrebné zverejňovať zoznam odborne spôsobilých osôb. V zmysle zákona o ochrane osobných údajov však zverejnenie takéhoto zoznamu je možné, len ak tak ustanoví osobitný zákon. Navrhovaným doplnením sa teda dosiahne súlad so zákonom o ochrane osobných údajov a ministerstvo bude oprávnené zverejňovať zoznam odborne spôsobilých osôb, ktorý vedie v zmysle § 21 zákona.
19. Za čl. V sa vkladá čl. VI, ktorý znie:
„Čl. VI
Zákon č. 97/2013 Z. z. o pozemkových spoločenstvách sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 4 ods. 1 sa slová „všetci vlastníci spoločne obhospodarovaných nehnuteľností;“ nahrádzajú slovami „nadpolovičnou väčšinou hlasov počítanou podľa veľkosti spoluvlastníckych podielov na jednotlivých pozemkoch, ktoré sa majú stať spoločne obhospodarovanou nehnuteľnosťou;5a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 5a znie:
5a) § 139 ods. 2 Občianskeho zákonníka.“.
Spresnenie ustanovenia o spôsobe rozhodovania spoluvlastníkov spoločne obhospodarovanej nehnuteľnosti pri zakladaní spoločenstva.
2.V § 5 ods. 1 písm. c) sa za slová „nehnuteľnosť“ vkladajú slová „alebo spoločne obhospodarované nehnuteľnosti“ a na konci sa pripájajú tieto slová: „alebo spoločne obhospodarovaných nehnuteľností“.
Doplnenie zmluvy o údaje týkajúce sa spoločne obhospodarovaných nehnuteľností.
3.V § 9 ods. 7 sa slovo „môže“ nahrádza slovom „musí“.
Z doterajšej aplikačnej praxe vyplynula potreba upraviť ustanovenie tak, aby z neho jednoznačne vyplývala povinnosť ponuky predaja podielu prostredníctvom výboru spoločenstva.
4.V § 14 ods. 1 sa slová „v médiu s celoštátnou pôsobnosťou, na svojom webovom sídle alebo na obvyklom mieste uverejnenia“ nahrádzajú slovami „na obvyklom mieste uverejnenia, na svojom webovom sídle alebo v médiu s celoštátnou pôsobnosťou“.
Z aplikačnej praxe vyplynula potreba zmeny poradia možností uverejnenia oznámenia o zasadnutí zhromaždenia podľa frekvencie ich doterajšieho využívania.
5.V § 18 sa vypúšťa odsek 3.
Doterajší odsek 4 sa označuje ako odsek 3.
Vypustenie povinnosti, ktorej plnenie nemá vecné opodstatnenie z dôvodu neaktuálnosti takto poskytovaných informácií.
6.V § 27 ods. 2 sa vypúšťa písmeno b).
Doterajšie písmená c) a d) sa označujú ako písmená b) a c).
Vypustenie ustanovenia o sankciách za porušovanie povinnosti zrušenej v bode 5.
7.V § 28 ods. 2 sa vypúšťa písmeno b). Doterajšie písmená c) a d) sa označujú ako písmená b) a c).
Vypustenie ustanovenia o sankciách za porušovanie povinnosti zrušenej v bode 6.
8.V § 31 ods. 5 a 6 sa slová „28. februára“ nahrádzajú slovami „30. júna“.
Z dôvodu prevádzkových ťažkostí, účtovných súvislostí a hospodárnosti, kedy zhromaždenia zasadajú prevažne v priebehu prvého polroka, sa presúva termín, do ktorého spoločenstvá povinné prispôsobiť svoje právne pomery zákonu na neskorší dátum.
9.V § 31 ods. 9 sa slovo „mája“ nahrádza slovom „októbra“.
Z totožného dôvodu sa presúva i termín splnenia povinnosti podľa odseku 9.
Doterajší čl. VI sa označuje ako čl. VII.“.
20. Za článok V sa vkladá nový článok VI, ktorý znie:
Čl. VI
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky sa splnomocňuje, aby v Zbierke zákonov Slovenskej republiky vyhlásil úplné znenie zákona č. 326/2005 Z. z. o lesoch, ako vyplýva zo zmien a doplnení vykonaných zákonom ako vyplýva zo zmien a doplnkov vykonaných zákonom č. 275/2007 Z. z., zákonom č. 359/2007 Z. z., zákonom č. 360/2007 Z. z., zákonom č. 540/2008 Z. z., zákonom č. 499/2009 Z. z., zákonom č. 117/2010 Z. z., zákonom č. 96/2012 Z. z., zákonom č. 345/2012 Z. z., zákonom č. 115/2013 Z. z., zákonom č. 180/2013 Z. z. a týmto zákonom.“.
Doterajší článok VI sa označí ako článok VII.
Vzhľadom na veľké množstvo noviel a značný rozsah zmien vykonaných v zákone od nadobudnutia jeho účinnosti sa s cieľom prehľadnosti a zjednodušeniu jeho aplikácie navrhuje vydanie úplného znenia zákona.
21. V čl. VI sa slová „1. januára“ nahrádzajú slovami „1. februára“.
V súvislosti s tým sa vykonajú aj nasledovné zmeny:
V čl. I 127. bode § 68c v nadpise sa slová „1. januára“ nahrádzajú slovami „1. februára“.
V čl. I 127. bode § 68c ods. 1 sa slová „1. januári“ nahrádzajú slovami „1. februári“.
V čl. I 127. bode § 68c ods. 2 sa slová „31. marca“ nahrádzajú slovami „30. apríla“.
V čl. I 127. bode § 68c ods. 3 sa slová „31 decembra 2013“ nahrádzajú slovami „31. januára 2014“.
V čl. V 6. bode § 32b v nadpise sa slová „1. januára“ nahrádzajú slovami „1. februára“.
V čl. V 6. bode § 32b sa slová „31. decembra 2013“ nahrádzajú slovami „31. januára 2014“ a slová „30. júna“ sa nahrádzajú slovami „31. júla“.
Zmena účinnosti sa navrhuje z dôvodu trvania legislatívneho procesu a dodržania požiadaviek a lehôt stanovených Ústavou Slovenskej republiky [čl. 87 ods. 2 až 4 a čl. 102 ods. 1 písm. o)].
B.o d p o r ú č a
Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony schváliť s pripomienkami.
Ľuboš MartinákMikuláš H u b a
overovateľ výboru predseda výboru