7. V čl. I bode 55 § 30 ods. 3 znie:
„(3) Organizovať a vykonávať aktivity za účelom zisku na lesných pozemkoch možno len so súhlasom podľa osobitných predpisov.45c)“. Za aktivity za účelom zisku sa nepovažuje sporadický zber húb a lesných plodov pre vlastnú spotrebu návštevníka lesa.
Poznámka pod čiarou k odkazu 45c znie:
„45c)§ 126 Občianskeho zákonníka.“.
Súhlas vlastníka lesného pozemku na vykonávanie určitých aktivít sa vyžaduje v prípadoch ustanovených osobitnými predpismi. Považujeme za potrebné, aby zákon poukazoval na tieto skutočnosti odkazom na takýto osobitný predpis. Osobitosti využívania lesov vo vojenských lesov sú riešené osobitným právnym predpisom, na ktorý sa odkazuje v navrhovanom znení § 30 ods. 1 (bod 54 vládneho návrhu zákona). Uvedené znenie druhej vety vládneho návrhu zákona je teda nadbytočné.
8.V čl. I sa za doterajší 69. bod vkladajú nové body 70. a 71., ktoré znejú:
„70. V § 41 ods. 1 sa slová „ods. 1, 2 a 6“ nahrádzajú slovami „ods. 1 až 3 a 7“.
71. V § 41 ods. 2 sa slová „osoba podľa § 38 ods. 2“ nahrádzajú slovami „osoba, ktorej zriaďovateľom alebo zakladateľom je ministerstvo“.“.
Doterajšie body sa prečíslujú.
Dôvodom navrhovanej zmeny je požiadavka, aby náležitosti programu starostlivosti o lesy obsahovali aj súčasti, ktoré v minulosti obsahovali lesné hospodárske plány a v súčasnosti sú nevyhnutné na hodnotenie efektívnosti Programu rozvoja vidieka v lesnom hospodárstve a tiež z dôvodu, aby sa obnovilo zisťovanie stavu lesa v atribútoch, ktoré sú pre trvalo udržateľné a prírode blízke obhospodarovanie lesa nevyhnutné. Navrhované zmeny súvisia najmä s čl. 22 bod 1 písm. a) až e), ako aj s čl. 36 bod 2 písm. j) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o podpore rozvoja vidieka prostredníctvom Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka.
9. V čl. I sa za 70. bod vkladajú nové body 71 až 74, ktoré znejú:
„71. V § 40 sa za odsek 2 vkladá nový odsek 3, ktorý znie:
„(3) Súčasťou programu starostlivosti vyhotovenou vyhotovovateľom programu starostlivosti v spolupráci s obhospodarovateľom lesa a dotknutými orgánmi štátnej správy môže byť aj
a) ťažbová mapa,
b) evidenčná časť programu starostlivosti,
c) prieskum a plán lesnej dopravnej siete,
d) prieskum a plán zahrádzania bystrín v lesoch,
e) plán lesníckotechnických meliorácií,
f) ekonomický prieskum, vrátane vyčíslenia dopadov osobitného režimu