oblasti sa navrhuje postupovať podľa zákona o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia, ako pri iných podobných činnostiach. O zápise do zoznamu a udelení oprávnenia bude rozhodovať úrad práce.
K § 7:
Navrhuje sa ustanoviť povinnosť úradu práce zverejňovať zoznam poskytovateľov služby na webovom sídle, na účely poskytnutia informácií potenciálnym záujemcom, ako aj na účely overenia skutočností, týákajúcich sa poskytovatľa služby.
K § 8 až 14:
Úprava podmienok poskytovania služby vychádza zo základného pravidla podľa § 8, podľa ktorého poskytovateľ musí v každom momente dbať na zdravie a zdravý vývoj dieťaťa a musí sa zdržať všetkého, čo by ich mohlo ohroziť.
Samotné poskytopvanie služby sa vždy realizuje na základe zmluvy medzi rodičom a poskytovatwľom, ktorá upraví všetky potrebné podrobnosti, neupravené zákonom.
Navrhuje sa obmedziť počet detí v jednej skupine, na účely zabezpečenia kvality starostlivosti. Rovnako sa navrhuje ustanoviť potrebný počet osôb, poskytujúcich službu, a to v závislost od počtu detí v skupine.
Pokiaľ ide o stravovanie detí, navrhuje sa umožniť posktyovateľovi zabezpečovať výdaj stravy, pri splnení podmienok podľa osobitných predpisov. Primárne sa nesleduje umožniť prípravu stravy, avšak upravuje sa všeobecné pravidlo pre výdaj stravy, zabezpečenej rodičom dieťaťa.
Na účely informovania rodičov, ako aj na účely kontroly sa ukladá povinnosť jednak mať vypracované a zverejnené interné pravidlá a podrobnosti o poskytovaní služby starostlivosti o deti, ako aj viesť evidnciu detí v skupine.
K § 15 až 17:
Kontrolu dodržiavania ustanovení tohto zákona bude vykonávať úrad práce. V nadväznosti na kontrolu sa ustanovujú aj sankcie za jeho porušenie.
K čl. II
K bodom 1 až 3:
V nadväznosti na úpravu novej činnosti starostlivosti o deti v detských skupinách sa navrhuje primerane upraviť zákon o podpore, rozvoji a ochrane verejného zdravia.
K čl. III
K bodom 1 a 2:
Navrhuje sa oslobodiť činnosti vykonávané pri poskytovaní starostlivosti o deti v detských skupinách od povinnosti platiť daň z nepeňažného príjmu. Rovnako sa navrhuje, aby výdavky, ktoré poskytovateľ vynaloží, boli uznané na účely daňových výdavkov. Toto opatrenie má za cieľ najmä stimulovať zamestnávateľov, aby túto službu prevádzkovali.
K čl. IV
Účinnosť sa navrhuje ustanoviť od 1. marca 2014.