K bodu 20Navrhuje sa spresnenie ustanovenia.
K bodu 21
Orgán, ktorý začal konanie proti verejnému funkcionárovi, dnes musí rozhodnúť do 60 dní odo dňa začatia konania (tzv. poriadková lehota). Navrhuje sa lehotu predĺžiť a súčasne sa navrhuje doplnenie čl. 9 o nový odsek, na základe ktorého sa v prípade jej prekročenia sa bude konanie považovať za ukončené fiktívnym rozhodnutím o zastavení.
K bodu 22
Ide o spresnenie kodifikujúce súčasný právny stav, kde strata mandátu môže nastať len vtedy, ak k opakovanému porušeniu zákona došlo v rámci jedného funkčného obdobia.
K bodu 23
Skutková podstata porušenia ústavného zákona sa dopĺňa o porušenie povinnosti podať oznámenie o osobnom záujme podľa čl. 6 ústavného zákona, ktoré doteraz nebolo nijako sankcionované, ďalej povinnosti podať písomné oznámenie v lehote 30 dní odo dňa od ktorého sa ujal verejnej funkcie o splnení podmienky nezlučiteľnosti, o výkone zamestnania, funkciách v štátnych orgánoch, v orgánoch samosprávy, o príjmoch a o majetkových pomeroch.
K bodu 24
Pokuta za uvedenie nepravdivých údajov sa má týkať všetkých nepravdivých údajov, nielen tých, ktoré sa týkajú majetkových pomerov. Ide o imperfektnosť dnešnej právnej normy.
K bodu 25
Navrhuje sa možnosť opakovane pokutovať verejného funkcionára, ak nereaguje na právoplatné rozhodnutie.
K bodu 28
Navrhuje sa ustanoviť, že náležitosťou rozhodnutia o zastavení konania je aj výrok, odôvodnenie a poučenie o opravnom prostriedku.
K bodu 30
Ustanovuje sa takzvané fiktívne rozhodnutie o zastavení, pre ktoré platia rovnako náležitosti rozhodnutia ako v čl. 9 ods. 13 (rovnako, ako napríklad pri zákone č. 211/2000 Z. z.). Toto ustanovenie spolu s ustanovením o možnosti odvolania na Ústavný súd Slovenskej republiky proti rozhodnutiu o zastavení konania zabráni tomu,